Gå til innhold

Min venninnes mann har GPS på henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne mannen har alltid virket kontrollerende. Min venninne som tidligere var sosial er nå mer innesluttet. I går fortalte min venninne at mannen har koblet på GPS på tlf hennes, som han har tilgang til via sin mobil. I går mens vi satt å spiste tikket det inn en melding om hun skulle være lenge på en navngitt restaurant som vi satt på. Han skrev at "nå har du sittet der i over en time, kommer du hjem snart?". ( han satt altså hjemme å fulgte med på lokalisasjonen på gps'en). Min venninne mener han har GPS på henne så hun skal føle seg trygg hvis det skjer noe, for da vet han hvor hun er.

Jeg mener dette er tragisk. Mannen liker ingen av vennene hennes og hun stenger familien sin ute (mor og bror sine ord). For meg lyser det litt psykopat av denne mannen men jeg når ikke frem til min venninne om at dette og endel andre ting ikke er normal oppførsel av en ektefelle. Hennes ektefelle ønsket heller ikke at hennes familie eller venner skulle komme i dåpen til barnet deres å sammen oppga de feil kirke til hennes nære slik at ingen fikk kommet.

Synspunkter, råd og erfaringer mottas med takk.

Anonymous poster hash: aaefb...a1b

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Galskap! Be henne komme seg vekk, ingen har lov til å overvåke partneren sin på den måten.

Skrevet

Galskap! Be henne komme seg vekk, ingen har lov til å overvåke partneren sin på den måten.

Har prøvd. Vi er flere venninner som har tatt det forsiktig opp med henne men vi når ikke frem. Hun unnskylder han og stenger oss ute hvis vi kommenterer noe av dette. I tillegg forteller hun alt til sin mann, å han mener vi er sjalu på henne å at vi ønsker å ødelegge hennes lykkelige familie 😒

Hi

Anonymous poster hash: aaefb...a1b

Skrevet

Høres dessverre ut som om han har greid å hjernevaske henne slik at hun tror ham.

Han har effektivt greid å isolere henne fra mye av hennes familie og omgangskrets, noe som er klassisk psykopat-adferd for å få full kontroll over henne.

Han gir henne begrunnelser for å overvåke henne som likesom skal få henne til å føle seg trygg, men dette er bare nok et tegn på at hun er hjernevasket fordi hun kjøper argument for overvåking som er helt på jordet.

Søk på nrk.no, de hadde nylig flere artikler om psykopater, vis disse og andre kjennetegn over psykopater til henne en gang dere er alene. Vis henne også oversikt over hvilke bortforklaringer den som er påvirket av psykopaten ofte serverer for å forsvare både psykopatens og egen adferd.

Anonymous poster hash: e6003...d04
Skrevet

Ville gitt beskjed om at eg ikkje ønska å sjå på at ho godtok slikt og derfor ttakk meg vekk. Men at eg alltid ville vere der når ho såg behovet for å komme seg vekk, ikkje gitt at det vil gå knirkefritt å forlate han.

Skrevet

Får du henne ikke vekk fra han, så er du bare der uansett. Vær den venninnen hun trenger. Plutselig har hun et stort behov for deg, og da er det viktig at du har vært der hele tiden.

Skrevet

Altså, om det kun skulle vært for at hun skal kunne føle seg trygg på at han kan finne henne om hun skulle havne i trøbbel, for eksempel, ja da er det jo en trygghet for henne.

Men han viser jo tydelig at han overvåker henne, kontrollerer hvem hun kan være med, hvor hun kan være og hvor lenge hun kan være der. Og da går det ikke lenger på trygghet, men kontroll!

Dessverre er hun nok blitt så kuet at hun ikke selv ser hvor feil dette er. Men bare vær der for henne. Hun kommer til å trenge deg en dag! :(

Men følg med, er det barn inni bildet så kan det være ungene også får gjennomgå, og skulle du reagere på noe i hjemmet som kan gå/går utover ungene så kontakt barnevernet.

Og kanskje du kunne pratet med hennes foreldre om dette??

Anonymous poster hash: f91c1...03c

Skrevet

Det har min mann på min tlf også...og han ringer gjerne om jeg bruker femten min på butikken istede for ti minutter. Litt slitsomt :-(

Anonymous poster hash: 3e2a9...601

Skrevet

Det har min mann på min tlf også...og han ringer gjerne om jeg bruker femten min på butikken istede for ti minutter. Litt slitsomt :-(

Anonymous poster hash: 3e2a9...601

"Litt slitsomt"?

Kjære deg, dette må du ikke finne deg i, det er faktisk ulovlig å overvåke andre mot deres vilje. Du må bare se til at han fjerner GPSen!

Bare mentalt ustabile mennesker/ mennesker i ubalanse føler trang til å kontrollere andre på denne måten :(

Anonymous poster hash: f91c1...03c

Skrevet

Hun kan anmelde ham for det der.

Jeg hadde faktisk snakket så hardt til henne at hun forhåpentligvis skjønte alvoret. Og antageligvis tatt mannen hennes for meg også, gitt ham ei lekse som ikke lignet grisen. Men jeg kjenner vennene mine ganske godt, og hadde aldri tolerert at noen ble behandlet på den måten.

Anonymous poster hash: a3b34...1f7
Skrevet

Det der er intet mindre enn sinnsyk oppførsel.

Men det skal sies at dette er en av tingene som stadig foreslås her inne når damene her er sjalu og mistenksomme overfor mannfolka sine. Ikke mindre sinnsykt det.

Skrevet

ha,ha det har både jeg og min mann på våres egne Iphoner. Altså at vi kan se hvor den andre er. Ganske greit til tider faktisk :-)

Anonymous poster hash: c8bfa...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...