Gå til innhold

I forbindelse med søknad til høyskole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så trengte de bostedsattest for at barna har bodd m meg hele tiden feks . Forklarte dette på skattekontoret, og fikk idag brev. Med meg , og to barn ( riktig så langt ....) men fra 2012 til nå... For da flyttet vi i nytt hus ... J trodde kanskje de sendte for hele livet dems!!! Altså at de har bodd med meg hele veien! Det er jo det høyskolen krever virker d som

Anonymous poster hash: 5663d...2af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden skal du søke på?!?

Anonymous poster hash: cc5d7...be5

Skrevet

Atte hæ?

Skrevet

Du søker kanskje på 23/ regelen? Jeg har gjort det og sendt bostedattest. Du logger deg bare inn på altinn og bestiller det, så kommer det i posten innen en ukes tid. Vi har også flyttet noen ganger, men det har ingenting å si så lenge du og barna har hatt samme adresse.

Anonymous poster hash: 7fc72...05c
Skrevet

Du søker kanskje på 23/ regelen? Jeg har gjort det og sendt bostedattest. Du logger deg bare inn på altinn og bestiller det, så kommer det i posten innen en ukes tid. Vi har også flyttet noen ganger, men det har ingenting å si så lenge du og barna har hatt samme adresse.

takk for svar. Ja, jeg söker 23/5 regelen. og det var et av kravene ( som jeg ikke visste) og da fikk jeg bestilt det på skattekontoret. Men det står som sagt fra 2012 til nå, må jeg fikse fra fødsel frem til nå? Vet du noe om det? får så lite svar på det fra skolen.  Har flyttet et par ganger, derfor er jeg i tvil om jeg må ha fra dag 1, til nå.  Begynner å få dårlig tid.  har hatt samme adresse som barna hele tiden.

Skrevet

Hmm, jeg har ikke sjekket dato på min. Men trenger du mer da? Du får bare så og så mye uttelling for barna uansett? 

Du må ha fyllt 23 år og har minimum 5 års erfaring (komb. arbeid, skole hjemme med barn..). Mitt regnestykke ser slik ut; 2 år vgs, permisjon med 3 barn og arbeid 10 år. Så jeg har mer enn nok, men sendte inn alt jeg hadde for å være på sikre siden. ;)

Skrevet

Hmm, jeg har ikke sjekket dato på min. Men trenger du mer da? Du får bare så og så mye uttelling for barna uansett? 

Du må ha fyllt 23 år og har minimum 5 års erfaring (komb. arbeid, skole hjemme med barn..). Mitt regnestykke ser slik ut; 2 år vgs, permisjon med 3 barn og arbeid 10 år. Så jeg har mer enn nok, men sendte inn alt jeg hadde for å være på sikre siden. ;)

aner ikke om jeg trenger mer. To barn. hmm alt av attester holder jeg på å sende nå. DA de manglet noe. Dumt av meg. Og et firma er alvorlig treg med å få ut fingeren!!!  Det ble noe tull med søknad nemlig. så noget stressa kan man si.... :( Har ikke like mye arbeid som deg, så må ta det jeg kan.  

men tusen takk for svar. Da satser jeg på at denne attesten holder.  Jeg trodde det måtte stå samme adresse fra hele deres liv, og det gjør det jo, men ikke på denne attesten. Kun fra siste flytting i 2012 :)

Skrevet

Så lenge du kan dokumentere at du har vært i aktivitet i minimum fem år mener jeg det skal holde.

Lykke til!

Skrevet

Så lenge du kan dokumentere at du har vært i aktivitet i minimum fem år mener jeg det skal holde.

Lykke til!

Jada, jeg kan det. Og de teller 1 år ca pr barn. ikke sant? jeg var sykemldt hele svangerskapet osv, men det tas ikke med i betraktning. Dette går..håper jeg!!!

Skrevet

Jeg husker ikke hvor mye barna teller dessverre, men det bør det gå an å google kanskje?

Jeg er kjempespent på om jeg kommer inn, håper håper!! 

Skrevet

Jeg husker ikke hvor mye barna teller dessverre, men det bør det gå an å google kanskje?

Jeg er kjempespent på om jeg kommer inn, håper håper!! 

krysser fingrene for deg!! Håper det går her også. Hvis jeg rekker å få sendt alt..... 

Skrevet

Det går nok fint, er vel 1 juli som er siste frist. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...