Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Skal kjøpe min første kamera, har ingen erfaring med dem. Har dere noe å anbefale? Pris er ikke så viktig, bare kameraet er av god kvalitet!:-) Anonymous poster hash: d714d...786
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Det spørs hvor interessert du er. :-) du får hva du betaler for med speilrefleks. F.eks canon, så er kameraene som heter noe med hundre (feks 600) helt ok, men du kommer til å merke en vanvittig forskjell om du går opp i prisklasse til de med navn på titall (feks 60). Er du veldig interessert, og ønsker å bruke mye penger er de under ti (feks 1) noen av de beste kameraene du får. Men prisen hører jo med. De billigste kan du få komplette for noen tusenlapper. De dyrere har hus som koster omtrent likt som komplette billigere (og så må du ha objektiv utenom), og de dyreste kan du fint betale nærmere 6-sifra for om du ønsker. .. Vi har canon eos 60d, og er strålende fornøyd med kvaliteten på bildene. Og det fungerer flott for meg som liker enklere kamera og for min mann som vil stille inn ALT selv da det har mange muligheter (som man også kan slippe å bruke). Av canon, olympus og nikon (som er de tre største merkene) så må du rett og slett bare finne din favoritt. Fordelen med olympus er at stabiliseringen sitter i huset og ikke i linsene, og dermed har olympus billigere objektiv enn de andre (og huset er noe dyrere). Men det er rett og slett smak og behag. Du får det du betaler for, les på nettet er MYE bra tester om du googler litt. Og hold øynene åpne for tilbud. Anonymous poster hash: ee981...50b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå