Gå til innhold

Kan jeg gi dette til baby 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poteter, gulrøtter og fiskekaker i hvit saus? Er rester etter middagen fra igår og tenkte å mose det? Eller?

Anonymous poster hash: 737f8...e59
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hvit saus med tanke på melk? Man glemmer så fort, men mener å huske atmin ble ddårlig i magen når han fikk mat med kumelk for tidlig. At de ikke skal ha kumelk i mat før ca 10mnd? Men ellers hørtes det bra ut.

Anonymous poster hash: e2aed...b1c

Skrevet

Jeg syns det høres greit ut, men ville brukt en begrenset mengde fiskekaker siden det inneholder en del salt. Er også litt usikker på det med kumelk i saus. Men du kan vel uansett begynne med små mengder og bruke mest poteter og gulrøtter. Og heller spe med litt MM/MME hvis det blir for fast.

Skrevet

Jeg hadde gitt det til mine.hadde kanskje tatt av litt før det var helt ferdig krydret, men dette er definitivt innafor i min verden.jeg har aldri lest om noe rapportert dødsfall ifm fiskekaker i hvit saus.

Skrevet

Ok, kanskje det blir for mye salt da? Tror jeg venter litt og heller bare bruker gulrøttene og poteten? Har usaltet smør uten melk også, kan kanskje bruke litt av det?

Anonymous poster hash: 737f8...e59
Skrevet

Jeg hadde gitt det til mine.hadde kanskje tatt av litt før det var helt ferdig krydret, men dette er definitivt innafor i min verden.jeg har aldri lest om noe rapportert dødsfall ifm fiskekaker i hvit saus.

Ingen dødsfall nei. Men kan være greit å slippe en natt med magevondt pga kumelk.

Anonymous poster hash: e2aed...b1c

Skrevet

Jeg hadde gitt det, men sett an mengden salt i maten.

Norge er vel mer eller mindre det eneste landet som anbefaler at man skal vente med kumelk i mat til 10 mnd alder. I både Sverige og Danmark er anbefalingen 6 mnd.

Her har vi hatt både fløte og usaltet smør i maten fra 5-6 mnd alder, og har ikke merket noe trøbbel med det.

Jeg ville testet, og skulle barnet ditt mot all formodning reagere på melken, så er det jo bare å vente med å introdusere det igjen :)

Skrevet

Prøv med en liten bit fiskekake, mye gulrøtter og poteter, og bittelitt hvit saus. Som de andre sier, man skal være litt forsiktig med kumelk og salt, men små små mengder er ikke farlig. Sunn, norsk middag!

Anonymous poster hash: de277...f6e

Skrevet

går fint. min fikk 6 månders alder uten vondt i mage

Anonymous poster hash: 56221...bb9
Skrevet

Uten salt, ha heller i løk/løkpulver og pepper.

Anonymous poster hash: b06ce...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...