Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Har fått tilbud om 2 jobber. Jobb nr.1 - Fast jobb - Litt på siden av utdannelsen min - Helt grei jobb - Ok betalt - Ingen reisevirksomhet Jobb nr.2: - 1års vikariat (med mulighet for forlengelse) - Perfekt til utdannelsen min - Noe reisevirksomhet - Ok betalt Jeg er 100% alenemamma og sliter med å bestemme meg. Vil mest ha fast jobb, men så er det den jobben som kan gi meg mest uttelling for utdannelsen min. Begge jobbene er i samme by. Hva ville du valgt? Anonymous poster hash: 23914...d39
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 for jobb ne 2, pleier de å gi fast ansettelse? at det 1 året er som prøvetid? Har du mulighet til barnevakt når det er reise? Anonymous poster hash: 7af4e...aa6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Det er 1 års vikariat for en som har permisjon og som planlegger å komme tilbake. Mulig at han tar 1 og 6 mnd. permisjon, men så kommer han tilbake igjen. Tviler på at det blir fast ansettelse. Vurderer den fordi det er god erfaring med tanke på fremtidige jobber. Men våger jeg å takke nei til en fast jobb når jeg har barn? Jeg vet ikke...... Har mulighet for barnepass. HI Anonymous poster hash: 23914...d39
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Det er 1 års vikariat for en som har permisjon og som planlegger å komme tilbake. Mulig at han tar 1 og 6 mnd. permisjon, men så kommer han tilbake igjen. Tviler på at det blir fast ansettelse. Vurderer den fordi det er god erfaring med tanke på fremtidige jobber. Men våger jeg å takke nei til en fast jobb når jeg har barn? Jeg vet ikke...... Har mulighet for barnepass. HI Anonymous poster hash: 23914...d39 Jeg er alenemamma 100% selv og hvis det bare er ett slikt vikariat ville jeg ikke takket ja til den. All erfaring er bra erfaring. jeg jobber ikke med utdannelsen min, men har staket meg ut en annen kurs fordi fant noe mer interessant men utdannelsen min "virker". Jeg får fortrinn pga jeg har en lang og god utdannelse og kommer meg fortere opp Lett valg for meg, jeg hadde tatt fast jobb. Vet ikke hvordan jobbsituasjonen er om ett år, til halvannet. Anonymous poster hash: 7af4e...aa6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Jeg hadde tatt den faste jobben, selv om den er noe på siden av utdannelsen, dersom det kan være en interessant jobb. Og så heller holdt øynene åpne for faste, mer relevante jobber. For meg er trygghet blitt utrolig viktig etter jeg fikk barn. Og kanskje den faste jobben viser seg å være veldig ok? Jeg kjenner at tanken om reising er spennende, men redd for at det er mest styr i virkeligheten. :-) Lykke til. Anonymous poster hash: 9c0ba...559
Abrenna1 Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Jeg hadde tatt fast jobb, uten tvil. Da slipper du usikkerheten og du kan heller fortsette å søke på andre jobber hvis du vil bytte. Er greit med den tryggheten når du er alenemamma.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Jeg hadde valgt fast stilling. Og som alenemor hadde valget vært enda enklere Anonymous poster hash: 80f60...d0f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Hvis du bor et sted det er lett å finne jobber ville jeg absolutt tatt jobb nr to. Anonymous poster hash: 9a271...286
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Tusen takk for alle synspunkter. Det er akkurat det med fast jobb som er så viktig, men den andre jobben kan gi meg bedre og mer relatert erfaring. Pokker at det skal være så vanskelig! Må bruke helga på å tenke meg NØYE om. HI Anonymous poster hash: 23914...d39
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Jeg ville valgt fast jobb. Nå har jeg gått i ulike vikariat i år etter år, og det er det samme stresset hvert eneste år når et vikariat går ut. Usikkerhet, tvil, vondt i magen...det er helt grusomt. Jeg ville aldri valgt et vikariat over fast jobb, da er det bedre å ta den faste jobben og så heller holde øynene åpne for andre typer jobber senere. Anonymous poster hash: e1db4...d6b
MLStrysse Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Selv ville jeg nok gått for fast jobb. Tør jeg spørre hva du er utdannet som? Hvis det er lett og få jobb innenfor det yrke, så kanskje jeg ville vurdert et vikariat for som du sier - erfaringen sin del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå