Gå til innhold

undervektig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en BMI på 17,8. Jeg er undervektig. Jeg har alltid vært tynn, men nå føler jeg meg så uvel, jeg har gått ned noen kilo pga en tøff tid, og jeg greier ikke å legge på meg igjen. Jeg føler meg som et vandrende skjelett, og jeg føler jeg ser syk ut. Vi skal på ferie til syden, og jeg gruer meg til å gå lettkledd. (jeg veier 48kg og er 164 høy) 

Noen tips til å gå opp i vekt? eller til å øke matlysten?  

Jeg hater meg selv nå, og folk kommer med kommentarer om at jeg er tynn osv

Anonymous poster hash: 8455f...f65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis avokado, yogurtnøtter, nøtter, olje på salaten og i mat, smoothies med avokado/olje, fløte i sauser, meierismør på skiven. Finn noe du liker og som ser delikat ut, med mye kalorier på lite vekt :) 

Spis lite og ofte, og hold øye med klokka. Spis når du vet at du "burde" spist. 

Hvis du har vært gjennom en tøff tid kunne du kanskje tatt en tur til legen, for en prat og basic blodprøver? 

Anonymous poster hash: 05113...352
Skrevet

Da jeg ble undervektig pga amming (44 kg, 168 cm) sendte legen meg til ernæringsfysiolog for at jeg skulle få en riktig matplan etter at hun hadde utelukket at vektapet skyldtes alvorlig syk. Ernæringsfysiologen satte opp en matplan hvor jeg skulle gå opp 0,5 kg i uka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...