Gå til innhold

Hjelp meg dere som er MME eksperter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt, som nå er 1mnd, er veldig glad i mat. Han har fått mme fra han var 2 uker. Han har ligget på rundt 800ml+ i døgnet, men begynte å bli sulten igjen veldig fort, så da forsøkte jeg å øke mengden, men da ble han bare enda oftere sulten og det ble en flaske mer i døgnet enn det han pleier å drikke!?

Jeg vet at det er sulten han er, for jeg forsøker alt annet før jeg gir han mat, men mat er det eneste som hjelper. Han gulper aldri, så da kan jeg ikke skjønne at han får i seg for mye heller? Men jeg trodde at når jeg økte mengden, så kanskje han ble mett litt lengere, men det ble heller motsatt.. Skal høre med helsesøster når jeg skal på kontroll igjen, men har liksom tatt det opp 2 ganger uten å få noe klart svar..

Bør jeg bare blande til veldig mye per flaske å la han drikke til han selv ikke vil ha mer? Haff, det hadde vært så fint å fått til ammingen i stede...

Anonymous poster hash: c5666...cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke ekspert og har heller inge erfaring med mme, men jeg ville nok selv ha gitt babyen det den vil ha. Blir det for mye kommer det nok opp igjen.

Anonymous poster hash: e108f...9f2
Skrevet

Når du ga opp ammingen etter to uker, har du ikke prøvd! Amming er hard jobbing døgnet rundt i mange uker. Det tar tid å etablere amming. To uker er altfor lite.

Anonymous poster hash: a273c...07b

Skrevet

Når du ga opp ammingen etter to uker, har du ikke prøvd! Amming er hard jobbing døgnet rundt i mange uker. Det tar tid å etablere amming. To uker er altfor lite.

Herregud for en sløv kommentar! Bedre å virkelig nyte babytiden enn å pine seg gjennom amming hvis det er tilfelle.

Men sånn var min og. Gikk i rykk og napp. Spiste ekstremt mye ved 2 mnd. Er nå snart 5 mnd og har ikke økt på mengden siden!

Anonymous poster hash: 16272...22b

Skrevet

La han spise så mye han vil.

Anonymous poster hash: 0663e...554

Skrevet

Og dette spurte HI om?

Anonymous poster hash: b47d4...421

Skrevet

Jeg har hatt to flaskebarn fra fødsel og pleide å lage 200 ml til hvert måltid ca hver 3dje til 4de time og la de spise til de ikke var interessert mer. Eldste klarte seg med 150 ml i mange uker mens yngste måtte ha større porsjoner tidlig så dette er nok veldig individuelt. Så lenge babyen ikke får magevondt eller andre problemer kan du sikkert bare gi så mye som han vil ha tenker jeg da! Lykke til! 

Skrevet

Godt innspill! Nå begynner sikkert HI å fullamme igjen! Føler meg faktisk såpass inspirert at jeg tror jeg skal by treåringen på litt pupp!

Skrevet

Min gutt, som nå er 1mnd, er veldig glad i mat. Han har fått mme fra han var 2 uker. Han har ligget på rundt 800ml+ i døgnet, men begynte å bli sulten igjen veldig fort, så da forsøkte jeg å øke mengden, men da ble han bare enda oftere sulten og det ble en flaske mer i døgnet enn det han pleier å drikke!?

Jeg vet at det er sulten han er, for jeg forsøker alt annet før jeg gir han mat, men mat er det eneste som hjelper. Han gulper aldri, så da kan jeg ikke skjønne at han får i seg for mye heller? Men jeg trodde at når jeg økte mengden, så kanskje han ble mett litt lengere, men det ble heller motsatt.. Skal høre med helsesøster når jeg skal på kontroll igjen, men har liksom tatt det opp 2 ganger uten å få noe klart svar..

Bør jeg bare blande til veldig mye per flaske å la han drikke til han selv ikke vil ha mer? Haff, det hadde vært så fint å fått til ammingen i stede...

Ja, han må få drikke seg mett til hvert måltid. Bland 200-250 ml og la ha drikke til han slipper flasken selv. Akkurat som han ville gjort ved puppen. Da holder han sikkert lenger før han blir sulten igjen og det er ikke sikkert at den totale mengden blir mer.

Anonymous poster hash: f0412...f43

Skrevet

det står også i lærebøkene at ein skal gjera som med amming: tilby så ofte og mykje barnet vil ha. berre veldig viktig å ha rett måleforhold,då er melka nesten identisk med mm. lykke til!

Skrevet

Tusen takk for god veiledning :) Da prøver jeg og blande mye og la han drikke så mye han selv vil :)

Skrevet

Jeg får veldig lyst til å forsvare meg, men tror det et nytteløst.. Dette er mitt andre barn, så jeg har vært hjennom en ammerunde før, og vet hva som skal til der.. Det viktigeste for MIN del er at barnet mitt får nok mat ;)

Skrevet

Mme barn har økedøgn på lik linje med mm barn :)

La ungen spise seg mett :) Gi aldri mindre mat hvis HS anbefaler det.

Anonymous poster hash: 39192...2dc

Skrevet

Jeg får veldig lyst til å forsvare meg, men tror det et nytteløst.. Dette er mitt andre barn, så jeg har vært hjennom en ammerunde før, og vet hva som skal til der.. Det viktigeste for MIN del er at barnet mitt får nok mat ;)

Slapp av HI, denne personen har ikke prøvd å skjønne stort. Nesten litt synd på sånne..

Gi babyen det den vil ha, man skal alltid blande mer mme enn man tror ungen vil ha. :)

Anonymous poster hash: 07ae4...918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...