Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Her flyter det over på rommet til stedatteren min, med klær slengt overalt, potetgullbøss, søppel på gulvet. Syns dere jeg kan si noe på det, og be hun rydde litt der? Jeg skulle gjerne fått støvsugd og vaska der iblandt. Faren hennes sier ingenting, hun får gjøre akuratt som hun vil. Og jeg vil ikke være den som ``maser``. Stellerbordet til minsten står der inne. Hadde vært greit å kunne gå inn dit uten å måtte rydde seg vei.. Og det står en søppeldunk på rommet, men søpla havner på gulvet. Anonymous poster hash: e4f7e...f7a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Gutten vår på ETT OG ET HALVT rydder rommet sitt selv! Og seriøst...potetgullposer? Hjelp sier bare jeg... 😫 Anonymous poster hash: af3f4...ea6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Her må stebarna på 12 og 14 år ta reint på romma sine selv. Er det rot og gris må de rydde etter seg så fort det blir oppdaget i løpet av helga. Gjøre reint som støvsuge, tørke støv og skifte på seng må de og gjøre ved behov. Vi er da ikke hushjelp for så store barn bare fordi de er annen hver helg hos oss Anonymous poster hash: 87e52...b28
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 SELVFØLGELIG! Anonymous poster hash: 81967...e98
PrinsesseHengepupp Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Selvsagt. 12åringen rydder, vasker, støvsuger og holder orden. Gutt. Ikke veldig entusiastisk, men det hjelper på at det av og til observeres edderkopper i huset. Jeg hjelper til med å få på nytt laken på senga, ellers har han alt ansvar. Det er et minimum for å få oppvarting i form av mat og lommepenger og kjøring hit og dit.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Selvfølgelig! Han må også rydde, støvsuge, støvtørke og holde kjellerstuen i orden siden det i hovedsak er han og hans venner som bruker den.... Anonymous poster hash: b5290...891
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Ehh, ja. Jeg gir til og med alle ungene, mine egne også, husarrest til rommet faktisk er ryddet. Og mobilen blir liggende på stuebordet til det er strøkent. Tok to ganger med dette før de begynte å skjerpe seg. Og hallo, hvorfor skal DU støvsuge der inne? Femåringen her støvsuger rommet sitt selv. Anonymous poster hash: 76f18...446
hysterika Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Ja, det må hun. Hun rydder og støvsuger, jeg hjelper emd å skifte på senga. Hun må også hjelpe til med andre ting i huset, hun lager f.eks. middag til hele familien (4 stk.) 3 ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Var sånne svar jeg håpet på å få ja Om noen skal få hun til å rydde rommet, er det JEG som må si ifra. Og hun tar det ikke seriøst så lenge ikke faren sier noe. Og han tør ikke å være streng med hun. Så da blir det heller til at han rydder og vasker der selv, for å slippe å være streng med hun. Jeg syns hun er utrolig bortskjemt. HUn sitter på rommet sitt og får servert potetgull osv. hver dag. Men hun trenger ikke å gjøre noenting for å fortjene det. Hun ser sikkert på meg som kjempestreng om jeg ber hun gjøre rent der. Og jeg vil ikke være den ``slemme```stemoren. Hadde vært lettere om han også hadde sagt noe blandt, jeg begynner å bli lei det rotet hennes. hi Anonymous poster hash: e4f7e...f7a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Selvfølgelig skal hun rydde og vaske sitt eget rom! For en push-over faren er som ikke kan ta DENNE kampen med dattera si! Selv den yngste min på 3,5 år må rydde! Har selv en tenåring som har ryddet rommet sitt selv fra hun var 4 år. Men jeg hadde faktisk dette problemet med rommet til 14 åringen sist helg. Hun skulle ha fest her, men var ikke hjemme i timene før festen og hun hadde ikke tenkt over at rommet måtte ryddes først. Så jeg og min mor (!!) ryddet rommet hennes, og jeg skal si det var en flau og slukøret jente som kom hjem til ryddet rom. Hun syns det var skikkelig flaut at mormora så rommet hennes slik. Hun har ikke slengt et plagg på gulvet etter dette Mine unger får lov til å spise og drikke på rommet, men oppvaska SKAL ut på kjøkkenet med en gang etterpå. Har forklart dem at det er forbanna kjipt om noe (les; mus/rotte) plutselig beveger seg under en haug av klær og rot! Blæææh!! Anonymous poster hash: de14a...c69
Jippipippi Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Det må våres barn på 6 og 8 gjøre selv. Gjelder også støvsuging/vasking! Og det UTEN belønning!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 haha når jeg gikk på ungdomskolen og opp så var det ingen som klarte og få meg til å rydde rommet mitt.. Det ble kaldt container rommet. Men igjen jeg bodde på der rommet hele ungdomskolen/vgs pga mobbing. Men jeg holdt rotet mitt til mitt eget rom. Når man kommer til en viss alder så har vel alle unger rett på sitt eget sted hvor de kan innen rimelighetens grenser gjøre hva de vil.. om de så liker og ha det rotete så la de så lenge de ikke ser ut som en dass og stinker når de går ut døra..Jeg som voksen person i dag er ikke en rote kopp har heller ganske kraftig støv på hjernen og sliter heller den andre veien nå. Ta ut stellebordet ut av rommet hennes. Hva gjør det der inne uansett? Alle barn har rett på sitt eget sted hvor de får lov til å være seg selv og ha det slik de vil ha det. Kalles et privat liv. Barn har all rett på det de og. Selvsagt så skal man lære barna og rydde etter seg men når disse barna kommer i puberteten så er det noe som skjer med de. Og så lenge de ikke roter andre steder så synes jeg de skal få lov til å ha rommet sitt som det er. Men noen regler om at feks kjøkken servise osv skal tilbake til kjøkkenet eller så får man spise på kjøkkenet. Men om det ligger klær osv osv over alt på rommet så er det ikke verdens undergang. Anonymous poster hash: ad6ff...0b7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 Du trenger ikke gjøre stort annet enn å be mannen din vokse opp, for hvis du må til å kommandere datteren hans rundt har han MED å støtte deg hvis hun protesterer. Du skal forlange at han sier: "gjør som *sett inn navnet ditt* sier, ellers får du husarrest". Så enkelt er det, klarer han ikke det hadde jeg revurdert hele fyren. Så tett i pappen er det ikke lov til å være. Anonymous poster hash: 76f18...446
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #14 Skrevet 26. juni 2014 Mine gjør det selv. 2,6 og 12 år Anonymous poster hash: a330e...c0e
FrukenB Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 8-åringen min rydder og vasker rommet sitt selv! Skulle tro en 12-åring kunne greie rommet sitt PLUSS oppvaskmaskin og tømming av søppel som eget ansvar i heimen. Alle må bidra, sånn er det å være en del av en familie!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #16 Skrevet 26. juni 2014 Skjønner ikke at det skal være et spørsmål engang? Om de må, så klart må de det! Anonymous poster hash: 5edfc...d4a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #18 Skrevet 27. juni 2014 Min på hele 20 måneder rydder rommet sitt selv og de lekene som er i stua på kvelden! Hårreisende at ei på 12 ikke gjør det og at DU IKKE BESTEMMER I DITT EGET HJEM! Anonymous poster hash: 58085...3ff
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #19 Skrevet 27. juni 2014 Ja, men vi er ikke helt enige om hvordan det ser ut når det er "ryddig". Anonymous poster hash: 0f96d...7e5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #20 Skrevet 27. juni 2014 Her flyter det over på rommet til stedatteren min, med klær slengt overalt, potetgullbøss, søppel på gulvet. Syns dere jeg kan si noe på det, og be hun rydde litt der? Jeg skulle gjerne fått støvsugd og vaska der iblandt. Faren hennes sier ingenting, hun får gjøre akuratt som hun vil. Og jeg vil ikke være den som ``maser``. Stellerbordet til minsten står der inne. Hadde vært greit å kunne gå inn dit uten å måtte rydde seg vei.. Og det står en søppeldunk på rommet, men søpla havner på gulvet. Anonymous poster hash: e4f7e...f7a Mine barn ryddet rommet fra de var 2 år. Min eks-stedatter gadd ikke å rydde i det hele tatt, og slapp alt der hun stod - håndklær fra hårtørk på stuegulvet osv. Det endte med at jeg sluttet å støvsuge og vaske gulvet på rommet hennes (hun var da 14), og da klaget hun til faren sin at hennes rom ikke blir vasket. Da måtte jeg bare si at jeg kan da ikke støvsuge og vaske et gulv jeg ikke ser, siden det er dekket av klær, halvspiste brødskiver, sminke, CDer og gud vet hva. Så slutt å vask på rommet hennes og flytt stellebordet til et annet sted. Anonymous poster hash: 0e72b...8d4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #21 Skrevet 27. juni 2014 Min på hele 20 måneder rydder rommet sitt selv og de lekene som er i stua på kvelden! Hårreisende at ei på 12 ikke gjør det og at DU IKKE BESTEMMER I DITT EGET HJEM! Anonymous poster hash: 58085...3ff Vel, her på forumet er det vel akseptert at barna skal bestemme at foreldrene skal være single resten av livet, så hvorfor ikke bestemme at man ikke gidder å rydde rommet sitt, men bruker stemor som personlig slave? Anonymous poster hash: 0e72b...8d4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #22 Skrevet 27. juni 2014 Jeg fikk hun til å rydde rommet istad. Jeg sa ifra klart og tydelig at man ikke kaster søppel på gulvet. hun gikk å rydda når jeg sa det. Faren hennes så litt paff ut når jeg sa det. Han syns nok det var fryktelig at jeg sa ifra. For hun blir nok lei seg hvis vi ``maser`` på hun. Hun gjør absolutt ingenting hjemme. Hun vasker ikke opp etter seg. Hun spiser sjelden middag med oss, fordi hun ikke liker det vi spiser. Så da får hun noe annet. Trur forholdet mellom meg og hun kommer til å bli dårlig om jeg må si ifra om alt. Hun har bare sittet på rommet siden jeg sa ifra, og ikke sagt noe til meg. Faren hennes kommer ALDRI til å tørre å si ifra. Jeg kjenner han såpass. For han gjør alt for å bli den populære. Og han lar hun gjøre som hun vil for at hun skal like seg godt her. Altså ingen regler!! hi Anonymous poster hash: e4f7e...f7a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #23 Skrevet 27. juni 2014 Ta det opp med begge to med en gang da. Be henne dra ræva si ut av rommet og plassere den i sofaen, og krev at det blir forandringer NÅ. Det SKAL ryddes, og det skal skje uten mas, for da blir det konsekvenser. Det er DITT hus, og du er lei. SI FRA. Anonymous poster hash: 76f18...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå