Gå til innhold

Dritlei lakenskrekken til hu på 20 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I to og en halv time har vi holdt på nå og det er bare hyl og grin i senga. Alt skal kastes ut og så skal det grines over at hun ikke lenger har tingene i senga.

Får hun komme ut litt til oss er ALT galt og hun er pottesur. Dette er fordi ungen faktisk er stuptrøtt!

Ikke vil hun sove om dagen, da er det samme opplegget. Så vi har ei sur ei så å si halve dagen, men fortsatt nekter hun å sove om kvelden.

Dette har holdt på over en uke, snart to, og vi er drittlei!

Hun har nattlampe på rommet også.

Flere av dagene har jeg gitt opp og bare hatt henne på stua til hun sovner i sofaen, men vi vil jo ha litt egentid sammen vi voksne. Det er jo ikke ideelt at hun er oppe til 23-24.

Anonymous poster hash: 5fb82...3c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper ihvertfall ikke å gi etter og ta barnet ut av soverommet..

Det forlenger bare prosessen men å få det på stell!

Anonymous poster hash: a2833...06a

Skrevet

Vår er på samme måten.. Men han sliter med luft og treg mage, får ikke bæsja ordentlig før sent på kvelden. Det er sykt slitsomt å holde det gående hele kvelden!

Skrevet

Reagerer mest på språkbruken din. Du oser jo negativitet!!! Barnet ditt merker jo din enorme negativitet. Dette er jo bare en fase

Er det for varmt på rommet? For mye klær? Blir hun lagt for sent?

Prøv å gjøre noe md humøret ditt først !

Anonymous poster hash: ab0a0...62c

Skrevet

Skjerp dere, klart man blir lei etter en periode med bare trass og tull. 

HI: dere må bare ikke gi dere, IKKE gi etter. Putt henne i seng om igjen og om igjen, uten å si noe. Bare løft opp og gå ut. Regn med å måtte gjøre det hundre ganger.

Det blir bedre.

Anonymous poster hash: 97cfe...f81
Skrevet

Skjerp dere, klart man blir lei etter en periode med bare trass og tull.

HI: dere må bare ikke gi dere, IKKE gi etter. Putt henne i seng om igjen og om igjen, uten å si noe. Bare løft opp og gå ut. Regn med å måtte gjøre det hundre ganger.

Det blir bedre.

Anonymous poster hash: 97cfe...f81

Klart det er slitsomt, men maken til negativ holdning til Hai og språkbruk. Barnet er garantert overtrøtt og hvis barnet i tillegg møter denne negative holdningen trigger denne trass

Anonymous poster hash: ab0a0...62c

Skrevet

Ok. Så jeg har negativ holdning og oser bare negativitet fordi jeg sa drittlei?

Hva jeg skriver på Internett på ett forum for å lufte frustrasjon har ingenting med hvordan jeg er her hjemme.

Det må være lov å få ut litt frustrasjon uten å bli hakket på?

Jeg er helt rolig med henne og forteller henne at det er natta. Plukker opp igjen smukk og kosedyr, gir henne nuss og sier natta før jeg går ut igjen.

Når hun er inne på stuen er vi begge rolige og spør om hun vil komme å kose på fanget (da dette innimellom får henne til å sovne).

Og det er lov å bli sliten når dette pågår da jeg er gravid i tredje trimester og sliter med søvn. I tilleg har jeg kraftige svangerskapsplager som tærer mye på meg, MEN jeg lar aldri det gå ut over henne!

Men jeg burde ha vist bedre enn å skrive NOE SOM HELST her på dib for ALT man skriver MÅ jo hakkes på!

Hi

Skrevet

Foreslår å prøve lydbok. Hadde stor suksess med det da jenta vår ikke ville sove uten at vi var til stede. Nå hadde vi ikke helt lik problemstilling som dere, men det kan være verdt et forsøk.

Skrevet

Lydbok kan jeg kanskje prøve.

Vi har også prøvd å sitte inne på rommet hennes til hun sovner, men da sitter hun bare og roper "opp opp" etter å ha kastet alt hun har i sengen på oss.

Å la henne skrike seg i søvn gjør jeg ikke. For det første har hun en tendens til å gråte såpass at hun slutter å puste og vi må jobbe på spreng med å roe henne slik at hun får trekt pusten igjen. Helt grusomt når det skjer. Om det ikke skjer kan hun gråte hysterisk i timesvis (vi har ikke latt henne gråte så lenge. Det lengste er 30 minutter og da satt vi begge å hadde det vondt av henne og følte oss grusome, men alle rundt oss og jordmor hadde sagt at vi måtte prøve "skrikekuren". Aldri om jeg lar henne gråte så lenge igjen!!)

Ang. Varme er det varmere på stua (2grader mer) og det er her hun sovner. Hun blir lagt i tshorte og denne river hun av om hun er varm. Kaldere får vi ikke rommet nå om sommeren og varmere er ikke bra, så det lar vi det ikke bli.

Vi har prøvd det meste, men hun vil virkelig ikke sovne på rommet sitt. Hun vil sovne på stua.

Vi har også prøvd forskjellige leggetider, men alle har samme utfall..

Så ja jeg er frustrert. Jeg får vondt av henne for jeg ser så godt hvor trøtt hun er selv om hun nekter å sove. Vil så gjerne komme i bunn av hva som er galt med å sove på rommet, men hun kan jo ikke fortelle meg dette enda.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...