Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Får følelsen av at "alle" har kredittkort.. Og mange tar opp forbrukslån eller kjøper på avbetaling. Både jeg og samboeren er motstandere av det og har aldri hatt kredittkort. Vi sparer opp og kjøper når vi har råd. Fungerer helt fint. "Låner" av egen sparekonto om noe kommer opp. Andre som har valgt å ikke få seg kredittkort? Anonymous poster hash: 4168b...856
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Aldri hatt det. Men ser ikke problemet med å ha det så lenge man betaler tilbake i tide. Anonymous poster hash: a899b...f25
Nodisc Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Eg hate å ha å gjeld og ha noke ubetalt, så eg har ikkje!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Vi har ikke kredittkort.. Men så skal det sies at vi har hatt.. Tv og fryser røk samtidig.. Men da det ble nedbetalt så avsluttet vi kontoene.. Men vi har lån på biler og hus.. Jaggu nok å betale på der. Anonymous poster hash: 30b9b...844
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Kredittkort er jo ikke noe problem om man har kontroll på økonomien. Kredittkortet blir derimot et problem om man bruker det uten kontroll.. Skal man i utlandet, eller handle på nettsider er det suverent med kredittkort. Det i forhold til svindel, da det ikke ligger penger på kortet som kan takes. Anonymous poster hash: 7bc01...ffa
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Jeg tror ikke dere helt skjønner hensikten med kredittkort. Det er ikke snakk om å ta opp mest mulig lån til skyhøy rente, men å bruke det som et sikkert betalingsmiddel ved eks netthandel og på reise. Når man betaler mer enn 50 % av reisen med kredittkort får man gratis reiseforsikring. Når man betaler faktura til forfall får man inntil 40 dager rentefri betalingutsettelse. Hvordan kan man være motstander av det? Anonymous poster hash: 0a282...df8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Vi har ikke kredittkort. Har bare ikke behov for det. Anonymous poster hash: e95ca...d9d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Om man har god kontroll på økonomien trenger man heller ikke kredittkort, mener jeg. Da har man spart seg opp en god buffer Anonymous poster hash: 4168b...856
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Jeg har ikke. Liker ikke å bruke penger jeg ikke har. Har riktignok konto i et par nettbutikker, men tror jeg klarer å beherske meg mer der enn jeg hadde gjort med et kredittkort. Jeg sparer heller også kjøper jeg det jeg har lyst på når jeg har penger å betale med. Mannen har kreditt på sitt visakort og et mastercard, men det brukes bare hvis vi får en uforutsett, større utgift. Anonymous poster hash: afd87...a88
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Jeg brukte det. Skal aldri bruke det igjen. Ond sirkel. Penger jeg ikke har... huff Anonymous poster hash: da0cc...a0d
Gjest Kira Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Dette emnet ble postet to ganger med svar i begge trådene, derfor flettet jeg emnene sammen. Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 Vi bruker kredittkort på all netthandel, reiser og i utlandet, dette fordi det er tryggere og mindre pes enn om noen hacker visakortene våre. Kjipt å være på ferie og så har noen tømt kontoen din, og du står der uten dekning. Vi betaler alltid ned kortet når vi skal, så det står aldri lenge i minus. Jeg tror dere uten kredittkort har misforstått nytten av kredittkort, ikke alle shopper seg til fant. Anonymous poster hash: 81966...8cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå