Gå til innhold

Litt igjen av stingene.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å fikk fjernet sting fra et sår idag,men sykepleieren sa det sto litt igjen som ikke var mulig å få ut.....jeg er redd for infeksjon,hva gjør jeg?såret er stripset og jeg tør ikke dra det av.....:/

Anonymous poster hash: 4be6b...46f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går som regel helt fint. Vær nøye med hygiene, fortsett å dusje med dusjplaster og rens etterpå.

Stinget kommer ut etter hvert av seg selv, da kan du trekke det ut med pinsett selv, eller stikke innom legekontoret å få gjort det. Hender man kan få en bitteliten irritasjon akkurat rundt stinget, men det er kroppens måte å avstøte det på. Som regel bruker det ikke bli noen infeksjon der i det hele tatt. Etter at det har kommet nok ut til at du får tak i det med en pinsett og trukket det ut, så rens etterpå og dusj ev med dusjplaster en dag eller to etter at du har tatt det siste også (selv om det sjeldent er nødvendig når).

Anonymous poster hash: 10ba9...03e
Skrevet

Takk for svar😊enn hvis huden gror over?ser nesten slik ut...hun ville ikke pirke det ut😬

Skrevet

Takk for svarenn hvis huden gror over?ser nesten slik ut...hun ville ikke pirke det ut

Det bruker å komme ut etter hvert likevel, derfor hun ikke ville pirke i det. Større fare for infeksjon om hun begynner å pirke i det enn om det kommer ut av seg selv. Hos noen tar det bare noen dager, andre kan det gå flere uker. Har vært borti en hvor det tok 2-3 måneder før det kom ut også.

Anonymous poster hash: 10ba9...03e

Skrevet

Okei...så jeg trenger ikke tenke infeksjon enda?😬 hun sa jeg måtte følge med det og om det stikker...det stikker ja,men har hele tiden vært vondt da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...