Gå til innhold

Pappaer som glemmer barn i bilen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forferdelig tragedie!!

Anonymous poster hash: eb68d...deb

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Grunnen tll at det sjelden eller aldri skjer med mødre, er fordi mødrene pleier å kjøre barna til barnehagen, dermed kobler ikke hjernen ut på samme måte.  Men jeg har gjort det omvendt, jeg har stoppet på utsiden av barnehagen, bare for å komme på at det ikke var meg som skulle levere den dagen.  Det er egentlig to sider av samme sak, selv om den ene er svært tragisk, den andre kan man le av.  Den menneskelige hjernen er ikke enkel å forstå.

Skrevet

Grunnen tll at det sjelden eller aldri skjer med mødre, er fordi mødrene pleier å kjøre barna til barnehagen, dermed kobler ikke hjernen ut på samme måte. Men jeg har gjort det omvendt, jeg har stoppet på utsiden av barnehagen, bare for å komme på at det ikke var meg som skulle levere den dagen. Det er egentlig to sider av samme sak, selv om den ene er svært tragisk, den andre kan man le av. Den menneskelige hjernen er ikke enkel å forstå.

Det skjønte jeg ikke. Her er det pappaen som leverer i bhg hver dag det er da mange pappaer som leverer ikke bare mødre?

Anonymous poster hash: 6d3df...269

Skrevet

Min mann har glemt å kjøre innom dagmammaen med jenta.. Så henne plutselig i speilet i bilen, og tenkte 'hmmm.. Hva gjør du her?'

Anonymous poster hash: e1919...8f2

Skrevet

Grunnen tll at det sjelden eller aldri skjer med mødre, er fordi mødrene pleier å kjøre barna til barnehagen, dermed kobler ikke hjernen ut på samme måte. Men jeg har gjort det omvendt, jeg har stoppet på utsiden av barnehagen, bare for å komme på at det ikke var meg som skulle levere den dagen. Det er egentlig to sider av samme sak, selv om den ene er svært tragisk, den andre kan man le av. Den menneskelige hjernen er ikke enkel å forstå.

Det skjønte jeg ikke. Her er det pappaen som leverer i bhg hver dag det er da mange pappaer som leverer ikke bare mødre?

Poenget var vel at flere mødre leverer og i se tilfellene hvor dette er skjedd så har det ikke vært vane for disse pappaene å levere. Selv om mannen din leverer like ofte som deg i deres hus så betyr ikke det at det er normen.

Anonymous poster hash: 0547a...144

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Poenget var vel at flere mødre leverer og i se tilfellene hvor dette er skjedd så har det ikke vært vane for disse pappaene å levere. Selv om mannen din leverer like ofte som deg i deres hus så betyr ikke det at det er normen.

Anonymous poster hash: 0547a...144

I Norge er det helt vanlig at fedre leverer i barnehagen, men mange plasser er det mer unntaket enn regelen at far leverer.  Det skal mye til å glemme å levere barnet om man pleier å gjøre det hver dag.  

Det er klart at kvinner også kan glemme ungene sine i bilen, alle kan det (ja, ALLE, selv om vi ikke kan tenke det om oss selv), men etter det jeg har lest  om dette, skjer det helst i ikke-daglige situasjoner.  Men en kvinne kan godt glemme at barnet sitter i bilen når man bare skal løpe inn for å kjøpe noe eller se på noe, og så skal man bare...  og så går tiden.

Skrevet

Huff.... Så tragisk.... Hvordan i all verden er det mulig å glemme ungen i bilen HELE DAGEN???????

Anonymous poster hash: f4666...130
Skrevet

Huff.... Så tragisk.... Hvordan i all verden er det mulig å glemme ungen i bilen HELE DAGEN???????

Anonymous poster hash: f4666...130

“Some people think, ‘Okay, I can see forgetting a child for two minutes, but not eight hours.’ What they don’t understand is that the parent in his or her mind has dropped off the baby at day care and thinks the baby is happy and well taken care of. Once that’s in your brain, there is no reason to worry or check on the baby for the rest of the day.”

Sitatet er hentet fra artikkelen jeg linket til 22.35

Anonymous poster hash: 235b9...b1f

Skrevet

Hva er årsaken til at dette skjer så ofte i USA, og så sjelden her hjemme? Er det folketallet eller hva. Tror og at bil er mer hyppig i bruk til å transportere de små enn her hos oss, vi går kanskje mer til barnehagen.

Husker en slik sak her for et par år siden,det gjaldt også en far.

Jeg har lest hele artikkelen og det er hjerteskjærende lesing.

Men har ingen problemer med å tro på at det kan skje. Jeg har og glemt at jeg har barn i bilen, og så kommet på det igjen vel å merke før jeg har satt fra meg bilen altså.

Skrevet

Min mann har glemt å kjøre innom dagmammaen med jenta.. Så henne plutselig i speilet i bilen, og tenkte 'hmmm.. Hva gjør du her?'

Hæ?? Han satte ungen i bilen din og dro ? Eller ? Hææææ?

Anonymous poster hash: ef786...234

Skrevet

Sånne saker er bare noe av det verste jeg leser.

Anonymous poster hash: edd0b...788
Skrevet

Hæ?? Han satte ungen i bilen din og dro ? Eller ? Hææææ?

Anonymous poster hash: ef786...234

Men i alle dager? Har du problemer med leseforståelsen?

Hvordan får du det til at far satt barnet i hennes bil? Han ser i sitt speil at barnet sitter i bilen. Selvsagt i sin bil :P

Anonymous poster hash: 03b5d...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...