Gå til innhold

fødeavd England. for noen tenner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har engelske generelt så mye dårligere tenner enn oss i norge?svarte tenner, mistet tenner osv. Ser ikke ut! Forholdsvis unge og pene mennesker, men med råtne tenner! Har tenkt på der før også.

Anonymous poster hash: 245ba...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens i USA er det motsatt, der ser man ofte folk fra "lavere klasse" som har kritthvite tenner og perfekt tannstilling.

Har dett de grusomme tennene i England ja. Kanskje ikke alle lærer å pusse tennene i oppveksten og ikke får like mye oppfølging hos tannlege som vi gjør i barndommen og derfor bryr de seg ikke som voksne. Svindyrt kanskje. Er det billig så skjønner jeg ingenting.

Anonymous poster hash: 73247...301

Skrevet

Stakkars jente ja. Så henne nettopp. Pen jente, men FORFERDELIGE tenner!

Anonymous poster hash: 90805...c8b

Skrevet

Har reagert på det samme. 

Anonymous poster hash: 3f38e...832
Skrevet

Ved en tilfeldighet så jeg nettopp på "pinlige sykdommer" på nrk3, og der kom det frem at 50% av alle briter regelmessig pleide å glemme å pusse tennene. Så der ligger noe av forklaringen!

Anonymous poster hash: 3f38e...832
Skrevet

Det er større forskjeller mellom fattig og rik i UK. Tannleger finnes offentlig, og man må betale en liten egenandel for dette. Problemet er at de fleste tannleger jobber privat og derfor tar det lang tid å få en time. Men tannlegetjenester er gratis for gravide og frem til babyen er 1 år. Så de kunne jo tatt grep nå ihvertfall.

Anonymous poster hash: b7331...3ee
Skrevet

Tenkt akkurat det samme! Jeg har skrekk for ekle tenner.... Kunne aldri klina med en med ekle tenner 😁

Anonymous poster hash: 91ca2...ef3

Skrevet

Også er den enorme mengden m Te (ofte med sukker i) ikke akkurat med på å hjelpe heller...

Anonymous poster hash: 12007...bb0
Skrevet

Haha! Så akkurat den episoden. De var jo veldig fattige og bodde hos venner, så regner med at tannlege ikke sto høyest på lista over ting å bruke penger på. Men bevares, det går da ann å pusse LITT.

Skrevet

de har faktisk gratis tannlegetjeneste i England frem til de er 18 år slik som vi har. Men man skulle ikke tro det..

Skrevet

Jo lengre tid jeg tilbringer her borte, jo mer klar blir jeg over forskjellene mellom Norge og Storbritannia. Alltid tenkt at disse landene er temmelig like, men det er store forskjeller i særlig holdninger til en god del ting. Det er også et mye større klasseskille enn hjemme i Norge, og forskjellene mellom fattig og rik (eller mellom fattig og ikke fattig) virker å være mye større her borte, som noen alt har nevnt.

Og ja, det er generelt mye dårlige tenner her borte.. Briter er "velkjent" for å ha de styggeste tennene i Europa, sånn på folkemunne (hah..) i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...