Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Naboen har stor plen bak huset sitt. Der stod trampolina tidligere. Vi har begge bygget på 4 meters grensa ved siden av hverandre, og nå har de plassert trampolina sin mellom husene våre, slik at den står 4,5 m fra huset vårt og med innsyn veldig rett i glaningen inn i vår stue. Alle som kommer på besøk til oss rister på hodet over at det er mulig. Det er jo deres tomt, så strengt tatt har jeg jo ikke noe med det å gjøre. Samtidig syntes jeg den er til stor sjenanse siden jeg nå alltid må ha persiennene nede pga innsyn. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor de har plassert den der. Ser ut som en provokasjon, men de har jo ingen grunn til det. Kanskje en form for revirmarkering? De har like god utsikt fra de andre vinduene sine dersom formålet er å se barna, da de har funkishus med panorama vinduer fra gulv til tak. Ville du sagt i fra eller bare tenkt at de må gjøre som de vil på sin egen tomt? Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Tenkt at de får gjøre som de vil, men sikkert irritert meg likevel. Anonymous poster hash: 22f98...284
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Høres ut som barna bor på trampolinen. Du virker sær. Er da snakk om få måneder og deres tomt. Hva med alle oss som har fortau rett utenfor vinduet. Skal vi nekte folk å bruke fortauene? Kjeppjage de bort Stakkars deg som må ha persiennene nede. Uffa meg.... Anonymous poster hash: 3f4c1...8b2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Høres ut som barna bor på trampolinen. Du virker sær. Er da snakk om få måneder og deres tomt. Hva med alle oss som har fortau rett utenfor vinduet. Skal vi nekte folk å bruke fortauene? Kjeppjage de bort Stakkars deg som må ha persiennene nede. Uffa meg.... Anonymous poster hash: 3f4c1...8b2 Føler meg ikke sær på noen som helst måte. En ting er å ha kjøpt et hus ved siden av et fortau. Da syntes jeg man må forvente at folk går der uten at noen kjeppjager dem. Jeg jager overhodet ikke de som går på gangstien foran huset vårt. Det er jo forventet at noen går der. Jeg forventer at naboer tar hensyn til hverandre. En trampoline kommer jo litt opp i høyden, og jeg er så privat av meg at jeg ikke liker så mye innsyn. Hvis man ikke skal ta hensyn kan jeg jo slepe med meg vår 4 meters trampoline og plassere den helt innat tomtegrensen midt i glaningen der naboen sitter ute og griller/ koser seg. Det er jo bare noen få måneder i året, og barna mine bor jo ikke ute på trampolinen. Helt konge? Heldigvis har jeg litt for mye omtanke for mine medmennesker til å gjøre det. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Plant en hekk da vel? Evt sett opp en levegg? Anonymous poster hash: aa54a...7cd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #6 Skrevet 26. juni 2014 Plant en hekk da vel? Evt sett opp en levegg?Anonymous poster hash: aa54a...7cd En hekk som er høyere enn barn som hopper på trampoline? Det må være til naboens barnebarn da, i såfall, eller vet du om noe sted man får kjøpt 4 m høy hekk? Skjønner godt at det er irriterende. Man må da kunne ergre seg litt uten å bli kalt vanskelig og sær? Jeg hadde nok prøvd å lufte det litt for naboen og forklart at trampolinen kom veldig nær dere nå. Kanskje de ikke har tenkt over det? Anonymous poster hash: 19e67...58c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #7 Skrevet 26. juni 2014 Plant en hekk da vel? Evt sett opp en levegg? Anonymous poster hash: aa54a...7cd Vi plantet thuja i fjor, men det tar noen år til for innsynet er mer begrenset. Jeg vil gjerne sette opp levegg, men mannen min vil ikke. Det ville sett litt rart ut akkurat der, men et veldig godt forslag likevel da. Tror naboen ville tatt hintet da :-). HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Kanskje de ikke har tenkt på det? Finnes det andre steder trampolina kan stå? Anonymous poster hash: e0c27...231
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Plant en hekk da vel? Evt sett opp en levegg?Anonymous poster hash: aa54a...7cd En hekk som er høyere enn barn som hopper på trampoline? Det må være til naboens barnebarn da, i såfall, eller vet du om noe sted man får kjøpt 4 m høy hekk? Skjønner godt at det er irriterende. Man må da kunne ergre seg litt uten å bli kalt vanskelig og sær? Jeg hadde nok prøvd å lufte det litt for naboen og forklart at trampolinen kom veldig nær dere nå. Kanskje de ikke har tenkt over det? Anonymous poster hash: 19e67...58c Takk for hyggelig svar :-). Ja kanskje jeg skal spørre hvorfor de flyttet på trampolina og hinte litt om at det så litt penere ut der den stod før bak huset, for der var det jo ikke fullt så trangt. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Herlighet, redd for folk eller? Dra for gardinene. Særing. Anonymous poster hash: 01197...fc2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 Kanskje de ikke har tenkt på det? Finnes det andre steder trampolina kan stå? Anonymous poster hash: e0c27...231 Ja de har stor tomt, og det ville vært mer naturlig å ha den bak huset der den stod tidligere. Nå har de ca en halvmeter klaring på hver side av trampolinen, da den er midt mellom huset deres og hekken. Det er trangt og ser rart ut. De har ca 1 måls tomt, så det ser rart ut siden de har så stor og ubrukt tomt bak huset. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 Jeg skjønner deg veldig godt. Naboen vår flyttet også trampolinen nærmere vår tomt, men ikke med like mye innsyn som hos dere. Vi ser rett ut på trampolinen fra vinduet ved tv-stuen vår, men ungen som hopper ser ikke så mye inn. Det som irriterte mest her er all støyen fra barna som påvirket tv-kveldene våre. De har eldre barn enn oss, så deres ungdommer hopper gjerne til kl 22 i helger/ferier, og når våre småbarn er i seng synes jeg det er veldig deilig med ro og fred! Heldigvis flyttet naboen trampolinen et par meter vekk fra tomtegrensen etter noen uker, uten at vi sa noe. Så nå går det helt fint :-) Jeg vil oppfordre deg til å spør pent hvis du tør. Hvis du ikke tør, så må du bare glemme det og ikke bære nag til naboene pga trampolinen. Mest sannsynlig har de ikke tenkt over plasseringen. Anonymous poster hash: 115f0...1b0
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #14 Skrevet 26. juni 2014 Herlighet, redd for folk eller? Dra for gardinene. Særing. Anonymous poster hash: 01197...fc2 Jeg er ikke redd folk, men jeg liker å være privat i mitt eget hjem. Jeg liker ikke å sitte på utstilling. Jeg har tatt ned persiennene, og jeg er ikke sær. Jeg utfordrer deg til å dra i gang en tråd om hvem som elsker å bli beglodd inni huset sitt og hvem som ikke liket det, så får du svaret. Tipper flertallet er lik meg. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #15 Skrevet 26. juni 2014 Det er ingen grense Kanskje de ikke har tenkt på det? Finnes det andre steder trampolina kan stå?Anonymous poster hash: e0c27...231 Ja de har stor tomt, og det ville vært mer naturlig å ha den bak huset der den stod tidligere. Nå har de ca en halvmeter klaring på hver side av trampolinen, da den er midt mellom huset deres og hekken. Det er trangt og ser rart ut. De har ca 1 måls tomt, så det ser rart ut siden de har så stor og ubrukt tomt bak huset. HIAnonymous poster hash: 12c1a...7b5 Men herregud, det er vel ikke du som skal diktere om det er korrekt plass for trampoline eller ikke. Du har selv valgt å bosette deg med naboer i nærheten, og så lenge naboene ikke plasserer trampoline å din tomt så har du ingen rett til å mene noe om det. Du høres ut som en særdeles vanskelig nabo som jeg er sjeleglad for ikke å måtte forholde meg til! Anonymous poster hash: 496a0...efe
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #16 Skrevet 26. juni 2014 Jeg skjønner deg veldig godt. Naboen vår flyttet også trampolinen nærmere vår tomt, men ikke med like mye innsyn som hos dere. Vi ser rett ut på trampolinen fra vinduet ved tv-stuen vår, men ungen som hopper ser ikke så mye inn. Det som irriterte mest her er all støyen fra barna som påvirket tv-kveldene våre. De har eldre barn enn oss, så deres ungdommer hopper gjerne til kl 22 i helger/ferier, og når våre småbarn er i seng synes jeg det er veldig deilig med ro og fred! Heldigvis flyttet naboen trampolinen et par meter vekk fra tomtegrensen etter noen uker, uten at vi sa noe. Så nå går det helt fint :-) Jeg vil oppfordre deg til å spør pent hvis du tør. Hvis du ikke tør, så må du bare glemme det og ikke bære nag til naboene pga trampolinen. Mest sannsynlig har de ikke tenkt over plasseringen. Anonymous poster hash: 115f0...1b0 Takk for støtte :-). Godt det ordnet seg for dere. Skjønner deg godt. Ja jeg må vel driste meg til å si noe, men er jo redd for at de skal ta det ille opp. Jeg vil være venn med naboen. Alle som kommer til oss rister på hodet og himler med øynene når de ser plasseringen. Ei venninne av meg plasserte seg freidig i vinduet og glante lenge tilbake. Det hadde jeg aldri turt. Kommunikasjon er nok nøkkelordet her. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #17 Skrevet 26. juni 2014 Det er ingen grense Kanskje de ikke har tenkt på det? Finnes det andre steder trampolina kan stå? Anonymous poster hash: e0c27...231 Ja de har stor tomt, og det ville vært mer naturlig å ha den bak huset der den stod tidligere. Nå har de ca en halvmeter klaring på hver side av trampolinen, da den er midt mellom huset deres og hekken. Det er trangt og ser rart ut. De har ca 1 måls tomt, så det ser rart ut siden de har så stor og ubrukt tomt bak huset. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5 Men herregud, det er vel ikke du som skal diktere om det er korrekt plass for trampoline eller ikke. Du har selv valgt å bosette deg med naboer i nærheten, og så lenge naboene ikke plasserer trampoline å din tomt så har du ingen rett til å mene noe om det. Du høres ut som en særdeles vanskelig nabo som jeg er sjeleglad for ikke å måtte forholde meg til! Anonymous poster hash: 496a0...efe Nei jeg er faktisk ingen vanskelig person. Jeg er livredd for å bli uvenner med noen, og oppfører meg som en usedvanlig hyggelig nabo. Alltid blid og imøtekommende. Jeg dikterer ingen, men naboer må da kunne ta hensyn? HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #18 Skrevet 26. juni 2014 Det er ingen grense Kanskje de ikke har tenkt på det? Finnes det andre steder trampolina kan stå? Anonymous poster hash: e0c27...231 Ja de har stor tomt, og det ville vært mer naturlig å ha den bak huset der den stod tidligere. Nå har de ca en halvmeter klaring på hver side av trampolinen, da den er midt mellom huset deres og hekken. Det er trangt og ser rart ut. De har ca 1 måls tomt, så det ser rart ut siden de har så stor og ubrukt tomt bak huset. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5 Men herregud, det er vel ikke du som skal diktere om det er korrekt plass for trampoline eller ikke. Du har selv valgt å bosette deg med naboer i nærheten, og så lenge naboene ikke plasserer trampoline å din tomt så har du ingen rett til å mene noe om det. Du høres ut som en særdeles vanskelig nabo som jeg er sjeleglad for ikke å måtte forholde meg til! Anonymous poster hash: 496a0...efe Skjønner HI veldig godt jeg! Det går faktisk an å tenke på noen andre enn seg selv! Når naboen har andre steder å sette trampolinen går det fint an å ta litt hensyn. Synes overhode ikke HI virker som en vanskelig nabo, du derimot høres ut som en nabo jeg helst vil slippe å ha i mitt nabolag. Anonymous poster hash: 08c93...468
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #19 Skrevet 26. juni 2014 Men 4,5 meter, det er jo litt... Og du har hekk som skiller eiendommene ad. Jeg ser ikke helt hvorfor dette skal være så vanskelig for deg. Noen hopper og får en titt inn, ja. Men de står jo ikke og stirrer inn? Forstår at det var bedre slik det var før. Men å ha naboer med hage inntil hverandre betyr også at man har de noenlunde tett på seg. Ville vært mer irritert over støy tror jeg. Anonymous poster hash: 36aff...716
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #20 Skrevet 26. juni 2014 Det er ingen grense Kanskje de ikke har tenkt på det? Finnes det andre steder trampolina kan stå? Anonymous poster hash: e0c27...231 Ja de har stor tomt, og det ville vært mer naturlig å ha den bak huset der den stod tidligere. Nå har de ca en halvmeter klaring på hver side av trampolinen, da den er midt mellom huset deres og hekken. Det er trangt og ser rart ut. De har ca 1 måls tomt, så det ser rart ut siden de har så stor og ubrukt tomt bak huset. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5 Men herregud, det er vel ikke du som skal diktere om det er korrekt plass for trampoline eller ikke. Du har selv valgt å bosette deg med naboer i nærheten, og så lenge naboene ikke plasserer trampoline å din tomt så har du ingen rett til å mene noe om det. Du høres ut som en særdeles vanskelig nabo som jeg er sjeleglad for ikke å måtte forholde meg til! Anonymous poster hash: 496a0...efe Skjønner HI veldig godt jeg! Det går faktisk an å tenke på noen andre enn seg selv! Når naboen har andre steder å sette trampolinen går det fint an å ta litt hensyn. Synes overhode ikke HI virker som en vanskelig nabo, du derimot høres ut som en nabo jeg helst vil slippe å ha i mitt nabolag. Anonymous poster hash: 08c93...468 Takk for støtten :-). HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Sint naken biltyv Skrevet 26. juni 2014 #21 Skrevet 26. juni 2014 Hvorfor kan du ikke bare spørre de om de kan flytte den? Si at det plager deg. Hva er det med voksne folk? Må gå an å prate med folk på en ordentlig måte...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #22 Skrevet 26. juni 2014 Hvorfor kan du ikke bare spørre de om de kan flytte den? Si at det plager deg. Hva er det med voksne folk? Må gå an å prate med folk på en ordentlig måte... Ja sint naken biltyv, det må gå ann å prate med voksne folk på en ordentlig måte. Jeg skal høre litt forsiktig med dem for å unngå å få de sinte. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #23 Skrevet 26. juni 2014 Jeg husker da jeg var liten, så skjedde noe av det samme. Naboen flyttet trampolinen sin så de så rett inn i stuevinduene hvor jeg bodde. Barna hoppet mye på trampoline, og kunne av og til fortelle meg hva vi til og med hadde spist til middag, for de kunne se spisestuen vår også! Foreldrene mine ba meg om å spørre ungene (vi var venner) om trampolina ikke kunne flyttes dit den var før (i andre enden). Jeg spurte naboungene, og sa det var litt plagsomt for foreldrene mine når de hele tiden tittet inn... Han ene løp inn til sine foreldre, og jeg tror ikke han visste at vi kunne høre ham ut, men han sa dette til mora si; "Y sine foreldre synes det er plagsomt at vi spionerer på dem!", og mor svarer "Det går bra, jeg vil dere skal fortsette å spionere." Vi flyttet året etter. Dette var en av grunnene. Nå er det helt sikkert ikke så sære naboer du har, men forstår det er plagsomt å være på utstilling. Kommunikasjon er nøkkelordet :-) Jeg ville satt pris på om du hadde sagt i fra direkte, men på en høflig måte. Få frem hvor ubehagelig du synes det er, men inviter dem gjerne på litt grillmat til helgen for å dempe eventuelle såre følelser :-) Anonymous poster hash: dedfa...52e
Gjest MMJ Skrevet 26. juni 2014 #24 Skrevet 26. juni 2014 Naboene dine vil sikkert flytte på støyen, ha den bak huset i stede?? Jeg foreslår dere enten sier i fra dere synes det er plagsomt (da kan dere virke litt vanskelige), eller at dere flytter trampolinen ved siden av dems trampoline
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #25 Skrevet 26. juni 2014 Kanskje de ikke har tenkt på det? Finnes det andre steder trampolina kan stå? Anonymous poster hash: e0c27...231 Ja de har stor tomt, og det ville vært mer naturlig å ha den bak huset der den stod tidligere. Nå har de ca en halvmeter klaring på hver side av trampolinen, da den er midt mellom huset deres og hekken. Det er trangt og ser rart ut. De har ca 1 måls tomt, så det ser rart ut siden de har så stor og ubrukt tomt bak huset. HI Anonymous poster hash: 12c1a...7b5 Kanskje de synes det er greit å ha den der fordi det er et område av hagen de ikke syns de får brukt til noe annet? Hvis det egentlig er et ganske lite område, rett inntil dere? Det er godt mulig de ikke har tenkt på at hoppende barn glaner rett inn i stua deres - folk flest tenker vel først på sine egne behov i slike saker, ikke på andres. Du kan jo ta det opp på en pen måte om det er et problem? Anonymous poster hash: 3ee8d...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå