Gå til innhold

reiser til Roma i morra.. hva må jeg huske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal være der en langhelg… elendig på pakking :/

Anonymous poster hash: ac3f0...4ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode sko!, solkrem og en litt finere kjole/skjørt til middagstid :) ellers nyt turen, få med deg det meste, og betal litt ekstra for maten, for kvalitetsforskjellene er ganske store.

Skrevet

Lurer på Romatips jeg også!

Ha en fin tur, hi

Anonymous poster hash: ec534...5c0
Skrevet

Gode sandaler og luftige klær. Det kan være sinnsykt varmt i bykjernen nå om sommeren (er jo en grunn til at de innfødte selv forsvinner ut til sjøen på denne tiden ;))

Ikke besøk colosseum midt på dagen om det er sol, når sola står rett over og det ikke er et vindpust inni der blir det fort  minst 30-40 grader, jeg holdt seriøst på å stryke med der...

Har du med deg en mann så må dere huske bukse til han om dere skal besøke Peterskirken, han slipper ikke inn der i kortbukse.

Anonymous poster hash: 73085...82d
Skrevet

Penger og pass!

Anonymous poster hash: 951e5...2f8

Skrevet

Gode sandaler og luftige klær. Det kan være sinnsykt varmt i bykjernen nå om sommeren (er jo en grunn til at de innfødte selv forsvinner ut til sjøen på denne tiden ;))

Ikke besøk colosseum midt på dagen om det er sol, når sola står rett over og det ikke er et vindpust inni der blir det fort  minst 30-40 grader, jeg holdt seriøst på å stryke med der...

Har du med deg en mann så må dere huske bukse til han om dere skal besøke Peterskirken, han slipper ikke inn der i kortbukse.

Anonymous poster hash: 73085...82d

Uansett hvilke kirker dere ev. skal besøke, så bør dere ha klær som dekker knær og skuldre. I Peterskirken slipper man ikke inn, som 82d sier, i andre kirker kan man nok komme inn, men det blir sett på som temmelig respektløst. For å dekke skuldre, kan man f.eks. ha et lett sjal/skjerf. 

Ellers enig ang. Colloseum, ta dere heller en tur på Romas høyder. ;-) Og husk: Ikke kjøp mat langs hovedstripene for turister; du trenger ikke gå lenger enn kanskje 2-3 gater unna, så synker prisnivået drastisk. Og det er slett ikke sikkert at kvalitetsnivået synker proporsjonalt, det kan godt hende det går andre veien. ;-) Veldig greit å bruke prisen på Pizza Margherita som mal. 

Anonymous poster hash: 36d23...101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...