Gå til innhold

Høyt symfysemål og stor mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen ligger omtrent to uker foran skjema når det gjelder vekst. 25 uker på vei. På kurven ligger jeg på øverste strek på symfysemål. Hjelp! Ser for meg at det kommer ut en med skjeggstubber og str 45 i sko!

Flere her som har hatt høye mål men fikk normalt store babyer?

Anonymous poster hash: 4b163...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne lå på øverste streken på symfysemål. Ut kom en jente på 5,6 kg og 57 cm.

Anonymous poster hash: 430a6...338

Skrevet

Jeg lå høyt i begge svangerskapene. Har ei jente og en gutt som veide henholdsvis 3200 g og 3440 g ved fødsel :)

Anonymous poster hash: d0118...2b5

Skrevet

Det trenger ikke være en sammenheng mellom høyt symfysemål og barnets størrelse, det er så mange faktorer som spiller inn, livmorens plassering, mengde fostervann, evt naturlig polstring osv. Dersom du er bekymret kan du jo be om en vektsestimering. 

Skrevet

Jeg lå over det grønne feltet i hele svangerskapet, to dager over termin kom en jente på 3,8 kg og 51 cm. Ikke nevneverdig diger mao:-)

Skrevet

Jeg lå over med begge, de var 4000 og 4500

Anonymous poster hash: 18e21...3ff

Skrevet

Lå over det grønne, estimering sa 4500, baby veide 3500:)

Skrevet

Jeg hadde stor mage+mål, og fikk en normal baby. Jordmor mente babyen min kom til å bli over gj.snittet, og jeg ble livredd for å føde en stor baby. Viste seg at jeg hadde mye fostervann, jordmor på føden sa det :)

Skrevet

Jeg lå over den øverste streken, 2 mnd på rad. Fikk time hos lege på sykehuset til vekstestimering. Legen fant et barn med normal størrelse.
Målingen etter lå jeg litt lavere, mens på siste måling lå jeg akkurat over den normalstreken igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...