Gå til innhold

Modningsakupunktur -erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med modningsakupunktur?

Hadde det god effekt på deg? Gikk du til mange behandlinger?

Lurer også på hvor nålene settes og hvordan det foregår?

Regner med at det er 100% trygt for babyen?

Håper på svar :-)

Anonymous poster hash: 8b8b4...bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte forsoneterapi som modning, det funka kjempebra for meg! Bare pass på at du ikke tar fotbehandling som jeg gjorde den første gangen. Det er deilig, men hjelper lite til med modningsprosessen😉

Skrevet

Tja,om det hjalp..? Vet ikke jeg!

Jeg hadde født to ganger før, føste gang gikk greit,2 dager før termin og tok 13 timer,andre gang var satansinninatta så vondt, 10 dager før termin og tok 7 timer.

så da jeg ble gravid med nr tre gruvde jeg meg virkelig til fødselen fordi nr to var så forjævlig, så jeg prøvde modningsakupunktur. han sa det ville hjelpe meg under fødselen,at den ikke ville ta så lang tid og ikke ville gjøre så vondt fordi kroppen var mer forberedt. han satte ikke nåler for å få meg i gang,men for å modnes.

Nålene ble satt i føttene og leggene og jeg gikk vel ca 4-6 ganger,og ja,det er 100% trygt for babyen.

Siste gang han satte nåler, begynte ting å skje den samme natta,7 dager før termin,men om det har en sammenheng eller ikke vet jeg ikke,ettersom jeg har kun født før termin før. Fødselen gikk greit nok,men det var fortsatt vondt og langdrygt,tok 11 timer.

Men det sies jo at alle fødsler er ulike, så selv om denne fødselen ikke var like  hard og vond som nr to,så vil jeg ikke si at den var piece of cake likevel...

Men prøv det om du er nysgjerrig,det er jo en deilig følelse etterpå, litt kribling og avslapning på samme tid(altså etter at de tar ut nålene,ikke etter fødsel :P )

Anonymous poster hash: d00b9...c8a
Skrevet

Jeg går nå, har termin til uka. hadde en forferdelig fødsel sist, som endte med keisersnitt, så nå vil jeg prøve alt for å modnes! men det er jo umulig å vite om det har noe for seg da.

jeg har fått nåler litt ulike steder de ulike gangene. panna, hendene, leggene, anklene, tærne, ryggen og magen.

skal forhåpentligvis siste gang i morgen!

Anonymous poster hash: 47261...48e

Skrevet

Kjekt å lese andres erfaringer! :-)

Anonymous poster hash: 8b8b4...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...