Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #1 Skrevet 26. juni 2014 Godt miljø? Har hørt veldig lite negativt. Men det har vel sine dårligere sider også, som alle andre byer.. Hvilke områder er spesielt bra å bo? Anonymous poster hash: 18704...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Det var helt topp å vokse opp på Hamar! Har egentlig ikke noe negativt å skrive fra oppveksten min. Byen har selvsagt økt i folketall siden da, men det er fortsatt en super by å vokse opp i. Vi er på flyttefot tilbake til Hamar nå fordi vi begge ønsker at barna skal vokse opp der. Av steder å bo, er Bondesvea, Ajer, og Børstad absolutt bra. Det er også bra på Ankerløkka. Sagatun er min soleklare favoritt, og det er dit vi flytter nå Gammel trehusbebyggelse fra tidlig 1900-tallet, nærhet til sentrum (ligger så godt som i sentrum), men allikevel tilbaketrukket, nære Greveløkka skole, Ankerskogen svømmehall og Koigen. Det er også kort vei til skog og fjell i Vangsåsen og Furuberget, fullt opp av skiløyper og stier, Mjøsa er "rett utenfor døren", Domkirkeodden er supert og gågaten er koselig når det er fint vær Kom, kom! Jeg garanterer at du ikke kommer til å angre! Anonymous poster hash: be1b5...f74
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #3 Skrevet 26. juni 2014 Og det er god barnehagedekning og bra skoler Anonymous poster hash: be1b5...f74
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #4 Skrevet 26. juni 2014 Tusen takk for svar! Ååh, Sagatun har jeg hørt masse om faktisk! Nå må jeg inn på finn og snoke etter boliger der At natur og friluft ligger såpass nært er en stor bonus. Og supert å likevel bo i by men som ikke er kjempestor i norsk målestokk. Vi har bodd i Oslo og Bergen i snart tjue år og begynner å bli litt lei Mannen er fra fylket men er likevel ikke så veldig kjent i byen. Det er han som har fått tilbud om jobb her og jeg vet han fristes veldig. Og svigers vil bo i ganske grei avstand til oss hvis vi velger å flytte hit. Og ungene er ikke i skolepliktig alder enda, ergo lettere å flytte de til nytt sted. Vet du om det er greit å få jobb her? Lurer på om det kan bli en liten utfordring for meg...Jobber på ungdomstrinnet. HI Anonymous poster hash: 18704...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #5 Skrevet 26. juni 2014 Det er tre ungdomsskoler i kommunen, Ajer, Børstad og Ener. I tillegg er det tre i nabokommunen Stange (som forøvrig og er en flott plass), Ottestad ligger 4 km fra Hamar sentrum, Stange ligger 10 km fra Hamar sentrum og Romedal som ligger litt lenger ut. Ottestad har fantastisk oppvekstmiljø, mange barnehager og gode skoler. Der er det også masse turmuligheter og aktivitetstilbud, og kort vei til Hamar. Anonymous poster hash: be1b5...f74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå