Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våger meg på en liten, forsiktig elsk i dag <3 Skal til legen og forhåpentligvis få en mini-ultralyd av det lille jordbæret som gror et sted inni mammabolla (også kalt magen). 

Jeg har hatt en snål forestilling om at det kanskje er to inni der, for til å være seks uker på vei så har ting vokst utrolig mye. Enten har jeg blingsa på ukene, eller så er det noe annet mystisk som foregår inni der. Håper jeg kan få det bekreftet eller avkreftet! 

I tillegg skal jeg få æren av å dele ut en flaske sjampis til en uvitende, men meget dyktig, kollega i dag, og det er jo en elsk i seg selv (og så slipper jeg å bli misunnelig ettersom jeg ikke kan drikke den selv uansett)! Å gjøre noe fint for flinke mennesker er sterkt nære toppen av lykke :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsk her også, babyen har lagt i grinda i 4 minutt!! Mykje til henne å vere i det siste.

Skrevet

Fire minutter innimellom gir en sjanse til å trekke pusten mellom slagene :) Håper hun lærer at det kan være godt for både store og små, og kanskje utvider det litt etterhvert ;) 

Skrevet

Ho ligg der enda! Det blir vel 15 min :)

Skrevet (endret)

Så spennende med en tyvtitt :) og så spennende å se om det er fler. Tenk om det er tre :o;)

Her har midi tatt med seg mini på tur og det er elsk. Både pga overlykkelig mini og for at jeg trenger litt pusterom for tiden.

Jeg har oppdaget at jeg gjør det samme hver gang jeg blir alene hjemme :) først går jeg på do, enten jeg må eller ikke, bare for å kjenne på luksusen det er å sitte akkurat så lenge jeg vil.

Så spiser jeg, og nyter å sitte i ro gjennom hele måltidet (bare en skive da, men likevel nydelig).

Så surfer jeg.

Og om det er tid igjen så gjør jeg noe fornuftig.

Og så begynner jeg å vente og lure på om de ikke kommer hjem snart :)

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Åh hjælpes, tre! I full fart flasher ny bil, utbygging av hus og vanvittig antall av forskjellig utstyr gjennom hodet mitt. Gleder meg til å se trynet til gubben om det skulle bli sånn! Som de sier i Friends (ikke ordrett riktignok): With two you have one in each hand. With three, you have no hands left to protect your private area!

Så koselig med litt alenetid! Det er utrolig hvor godt det gjør. Må smile når jeg leser siste setningen, for sånn blir jeg og uansett hva de skal! Like pokker meg om de er på butikken eller om de er borte for kvelden, så begynner jeg å lure "kommer de ikke hjem snart?" når jeg føler at jeg har vært alene 'lenge nok' :) 

Skrevet

Å, den der første titten er så spennende. Først og fremst forventningsfull glede, ispedd forskjellige små skrekkbilder. Håper du får se et eneste bankende hjerte og at alt står bra til.

Skrevet

Så spennende! Har dere tvillinger i slekta fra før? 

Vi har flust med tvillinger, så her tar vi ikke sjansen på flere :P Høy alder i tillegg gjør jo at oddsen tikker mot meg 

Skrevet

Spent på å høre hvordan det gikk med deg :)

Det er masse som er så utrolig koselig også med å være gravid :)

Skrevet

Så du noe lite og bankende, mon tro?

Skrevet

Nei det ble ikke ultralyd. Men legen og jordmora beroliget meg (etter først å skremme vannet av meg med utsagnet: Å kjære vene, har du fem stykker inni der?!) med at det sannsynligvis bare var én, og i alle fall ikke fler enn tre :P Det er i alle fall tydelig at kostholdet basert på loff og pasta setter sine spor. Buksene passer ikke lenger og jeg har gått over på gravidbukser allerede. Haha! 

Ettersom jeg hadde et relativt trøblete svangerskap sist, så blir jeg automatisk klassifisert som et risikosvangerskap denne gangen også, og får tett oppfølging på NSFM, med første ul i uke 10. Og legen min sa, som sant var, at om noe skulle gå galt før den tid så var det ingenting å gjøre med det likevel. 

Litt skuffa, men regner med jeg bar har blitt bortskjemt etter forrige gang hvor det var jevnlig ul mer eller mindre f.o.m. uke 6 ;)

Skrevet

Og det varmer langt forbi gravidvalken og inn i sjela at dere bryr dere sånn! :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  Søte damene! 

Skrevet

Godt å høre oppdatering, var litt engstelig for at du satt i sjokk og rugga og undret på hvordan du skulle få plass til femlingene.

Til trøst kan jeg si at jeg andre gang måtte ha gravidbukser fra uke tolv - altså ikke bare litt sånn strikk-rundt-knappen-løsning på vanlige bukser. Og det var bare en, og det var en liten en, og jeg gikk faktisk i praksis NED i svangerskapet enda jeg var jækla diger. Men magen bula voldsomt og veldig tidlig. Med familien full av tvillinger var jeg aktivt engstelig, ja...

Skrevet

Æsj, kjedelig at du ikke fikk se reka da! :(

Men godt å høre at de ikke mente det var femlinger, og at du får god oppfølging heretter. :)

Skrevet

Haha det er godt å høre jeg ikke er alene. Luten ;) Og godt å høre at det er håp om å ende opp med én selv om magen ser ut som en middels sydenleilighet med balkong (ja, nevnte jeg at bh'en er for liten også?) akkurat nå.

Følte meg tidlig ute sist da jeg begynte med gravidklær rundt 12 uker, men dette slår liksom alle rekorder... Har nevnt det for noen, og fått høre fra en at med den magen ble de ikke det minste overrasket. Nåh. Bare å stålsette seg for magespekulasjonene fremover skjønner jeg. Og kanskje få meg temasang fra Ole Ivars. 

Skrevet

Mer trøst: Jeg ble spurt om jeg snart skulle føde da jeg var fem måneder på vei. Hadde jeg ikke hatt så forjævla bekkenløsning hadde jeg sparka vedkommende i kneet.

Skrevet

Kjenner igjen meg ja, i uke 10-11 var det slutt på moroa og gravidbukser var på sin plass! 

Med nr 2 hadde jeg vært på kontroll til jordmor ca 27-28 uker, gikk på kafeen i nabolaget etterpå der jeg ble spurt om jeg gikk på overtid..... Damen holdt på å besvime da jeg sa det var ca 3mnd igjen. 

Skrevet

Så dumt at du ikke fikk se og så fint at de beroliget deg. Jeg var redd du hadde fått skikkelig dårlige nyheter, men du får smøre deg med noen ukers tålmodighet og så får du sikkert se.

Gjest beef sister
Skrevet

Så kjedelig at du ikke fikk sett, men det får du vel tidsnok uansett. Har også en haug med tvillinger i familien, og har derfor alltid vært redd for både, to, tre og fire hver gang - men det pleier heldigvis å stoppe på maks to for de fleste. ;)

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Vi venter i spenning sammen med deg til uke 10, vi :)

Bra du tar ting med godt mot :)

Skrevet

Kom til krangle, her skal du trøst og støtte finne! :) 

Hjelpes det er merkelig hvor lite sensitive enkelte blir rundt gravide. Fikk ikke spørsmål om akkurat det sist, men det var en slektning som kom med kommentaren "Hæ er du bare seks måneder på vei? Du er jo så diger! Er det virkelig bare én inni der?!" Heldigvis har jeg en mann som var taktisk nok til å unnskylde oss og diskré ta meg med ut i gangen så jeg fikk frese fra meg, ellers hadde niesen min fått en minneverdig bursdag, men ikke i positiv forstand ;)

Vi har faktisk ikke tvillinger i familien, men jeg har likevel ofte hatt en følelse av at jeg skal få det i løpet av livet. Likevel, jeg har følt på mye rart som har relativt liten sannsynlighet for å skje, så det går sikkert an å ta med en klype salt, akkurat som følelsen av at jeg skal ut på tur i verdensrommet en dag.

Må beklage at jeg har vært treig til å oppdatere tråden, det går liksom i ett om dagen med ekstra lange dager på jobb, og så gravidhormoner som gjør meg trøtt, frossen og kvalm så fort jeg setter beina innenfor døra hjemme. Resten av kvelden går fort med til å smått om senn overbevise kroppen at det i det minste kan være godt å få i seg en loffbit, før den plutselig innser at det var godt og brått krever at jeg spiser store mengder for å holde nevnte kvalme på avstand. Vinglekropp. 

Men åååh, noe jeg kan anbefale for alle morgen- og kveldskvalme der ute: Ingefærøl! Ikke det søte skvipet fra butikken, men den alkoholfrie med masse frisk ingefær i som de (ironisk nok) selger på polet! Det har jeg slurpet i meg masse av de siste dagene, og det er verdt hver eneste krone :) 

Ha en fin dag alle vakre kranglere, hold nesa over vann og solhatt på hodet (så har vi dekket de fleste værmeldingene) :) 

Skrevet

Så dumt at du ikke fikk ul, men det kommer vel tidsnok det og :)

Jeg føler virkelig med deg ang kvalmen. Jeg har hatt av og på kvalme opp til ekstreme høyder i noen uker og tom. krøpet til korset og bedt legen om kvalmestillende. Får jo ikke ta dem hver dag, men de hjelper :)

Håper det går fort over :)

Skrevet

Så dumt at du ikke fikk ul, men det kommer vel tidsnok det og :)

Jeg føler virkelig med deg ang kvalmen. Jeg har hatt av og på kvalme opp til ekstreme høyder i noen uker og tom. krøpet til korset og bedt legen om kvalmestillende. Får jo ikke ta dem hver dag, men de hjelper :)

Håper det går fort over :)

I like måte! 

Begynner å lære meg mønsteret litt nå, så det skal nok gå bedre framover håper jeg. Uansett har jeg det ikke på langt nær så ille at jeg trenger kvalmestillende. Føler virkelig med deg!

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Når det gjelder kvalme, så har jeg det dypeste, innerste og sterkeste medfølelse. Jeg hadde hyperemesis med størsten og det var 9 måneders helvete og tilbake igjen.

Jeg fikk noe medisiner som skulle være kvalmedempende og jeg måtte da såklart lese papirene som lå i boksen. I tillegg til psykosen som kunne oppstå, så var en av de vanligste bivirkningene av den kvalmedempende medisinen jo nettopp : kvalme!

Forøvrig vil du nok merke at vi her nå er så med deg at du føler vårt nærvær på kontroller og fødestuen vil jeg tro. Her på kafé krangle tar vi vare på alle og når det kommer små i familien,så er vi med og heier! Altså du skal få delta du også altså, men nå veit du det:)

Skrevet

Gratulerer med graviditeten, hyggelig lesning. Spennende tid framover, jeg var selv redd tvillinger pga tidlig kul, men de fant kun en her. 7 uker til termin her...tiden har både fløyet og sneglet seg på sett og vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...