Panterjenta85 Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Var den tredje fødselen veldig ulik fra de to andre? Da jeg var på oul sa jordmor at det var typisk at tredje fødsel skilte seg ut fra de to foregående. Blei litt nysgjerrig på om det faktisk var normalt... Har hatt to drømmefødsler så har ikke tenkt noe videre over det før hun sa akkurat det, plutselig ser jeg for meg en helt forferdelig opplevelse....
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 26. juni 2014 #2 Skrevet 26. juni 2014 Var den tredje fødselen veldig ulik fra de to andre? Da jeg var på oul sa jordmor at det var typisk at tredje fødsel skilte seg ut fra de to foregående. Blei litt nysgjerrig på om det faktisk var normalt... Har hatt to drømmefødsler så har ikke tenkt noe videre over det før hun sa akkurat det, plutselig ser jeg for meg en helt forferdelig opplevelse.... Fødsel nr 1 ble hastekeisersnitt, og der gikk jeg langt over tiden. Fødsel nr 2 - ble vurdert keisersnitt, men de fikk barnet ut med tang Fødsel nr 3 - kom ut på normal måte etter kun en liten halvtime Så alle fødslene var vidt forskjellige for meg
Panterjenta85 Skrevet 27. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2014 Har et håp om at alle mine fødsler skal være forholdsvis like....
Iiiiik Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Mine tre var ganske like. Kjappe alle tre. Den første endte i hastesnitt fordi barnet fikk for lav puls mellom riene. De andre to kom som skudd, kjappere og enklere for hver gang.
trebarnsmammaen Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 (endret) Tre fødsler; Nr. 1: Relativt rask - 6 timer Nr. 2: Raskere - 2 timer Nr 3: Raskest - under 2 timer. (For 3,5 uke siden ) Ingen dramatikk, fine fødsler alle tre. Men - jeg skjønner hvorfor du tenker slik, jeg lurte veldig på det samme. I følge samtale med jm før fødselen, er regelen at det ikke e r noen regel for hvordan fødsler blir. Samtidig vet kroppen din godt hvordan det er å føde, så har du hatt to fine til nå, er det mest sannsynlig at nr3 også blir bra. Det stemte i mitt tilfelle, i hvert fall Lykke til! Endret 14. juli 2014 av trebarnsmammaen
MrsMilla Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Første: 15 timer Andre: 7 timer Tredje: 5 timer Fjerde: 1 time...
supermamma-291005 Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Nr 1 ikke vannavgang, fin fødsel Nr 2 ikke vannavgang, fin fødsel Nr 3 spontan vannavgang, igangsatt, fin fødsel 😊
Gjest mammatilenprins Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Da jeg fikk nr 3 fikk jeg beskjed om at jeg hadde typisk tredjemannsfødsel. Fødselen begynte med rier, men jeg måtte hele tiden gå for å holde det i gang. I halvannet døgn holdt det på slik så jeg ble veldig sliten av det. Ikke fikk jeg noe særlig åpning heller! Til slutt begynte jeg å grine foran en jordmor og sa jeg ikke orket mer. Da ble vi enige om å ta vannet noe som fikk fart på sakene. Noen timer senere var hun ute:) Fødsel nr en var helt normal, 10timer Fødsel nr to var for meg den fødselen jeg ser på som drømmefødsel. Begynte med vannavgang hjemme og smertene var overkommlige. Tok 5 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå