Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Hvordan er det å bli sykemeldt dersom man kun har jobbet to måneder? Det blir nok en liten stund! Pga. beinhinnebetennelse og jobb hvor jeg går hele tiden (servitør). Er redd det kan bli kronisk om jeg ikke hviler, og det ønsker jeg ikke! Hatt det før 😁 Noen som vet? Anonymous poster hash: f5780...c1c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Får man betalt noe?! Anonymous poster hash: f5780...c1c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Jada, man får sykepenger. Jeg ble sykemeldt etter 2 mnd, svangerskapsrelatert. Ikke stort man kan gjøre med det:/ Anonymous poster hash: d226f...25f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Man må ha vært ansatt i en bedrift i 8 uker for å ha rett til sykepenger. 4 uker for sykmelding er det vel? Anonymous poster hash: 17451...c8c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Du får sykepenger når du har jobbet i 4 uker, men kan ikke bruke egenmelding før etter 8. Anonymous poster hash: 1e579...5ac
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Du har krav på sykmelding. En annen ting at det ikke gir et bra inntrykk å bli sykmeldt med en gang man starter, og det kan bli en dårlig start overfor leder og arbeidskollegaer. Men er man syk så er man syk. Anonymous poster hash: 36704...d44
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Du har krav på sykmelding. En annen ting at det ikke gir et bra inntrykk å bli sykmeldt med en gang man starter, og det kan bli en dårlig start overfor leder og arbeidskollegaer. Men er man syk så er man syk. Anonymous poster hash: 36704...d44 Har mye arbeidserfaring og tro meg når jeg sier at det er med tungt hjerte jeg må be om sykemelding! Jeg serverer, som betyr gå, gå, gå! Spesielt i sommersesongen! Men beinhinnebetennelse som jeg har krever hvile, eneste som hjelper og kan bedre situasjonen. Er en midlertidig jobb, så hvis de ikke forstår problemstillingen er det ingenting å gjøre med. Jobbet fire dager i strekk forrige uke og klarte ikke gå etterpå! Anonymous poster hash: f5780...c1c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Du har krav på sykmelding. En annen ting at det ikke gir et bra inntrykk å bli sykmeldt med en gang man starter, og det kan bli en dårlig start overfor leder og arbeidskollegaer. Men er man syk så er man syk. Anonymous poster hash: 36704...d44 Har mye arbeidserfaring og tro meg når jeg sier at det er med tungt hjerte jeg må be om sykemelding! Jeg serverer, som betyr gå, gå, gå! Spesielt i sommersesongen! Men beinhinnebetennelse som jeg har krever hvile, eneste som hjelper og kan bedre situasjonen. Er en midlertidig jobb, så hvis de ikke forstår problemstillingen er det ingenting å gjøre med. Jobbet fire dager i strekk forrige uke og klarte ikke gå etterpå! Anonymous poster hash: f5780...c1c Forstår dilemmaet ja. Men siden du sliter med noe som kan virke som en "kronisk" skade, har du ikke tenkt på å skifte arbeidsfelt/gjøre noe annet? Omskolering? Anonymous poster hash: 36704...d44
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Er midlertidig som jeg skrev i stad, er første gang jeg serverer og er to år siden sist jeg hadde problemer med det. Kunne jo ikke vite at det skulle komme tilbake. Vet jo det kommer av løping osv., men var desperat etter jobb og tenkte ikke at det kunne komme tilbake pga. det.. Anonymous poster hash: f5780...c1c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Er utdannet lærer 😊 Nyutdannet! Anonymous poster hash: f5780...c1c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Man må ha vært ansatt i en bedrift i 8 uker for å ha rett til sykepenger. 4 uker for sykmelding er det vel? Anonymous poster hash: 17451...c8c 4 uker for å få sykepenger, man kan få sykemelding uten å ha jobbet en eneste dag men da får man ikke kr. 8 uker er for egenmelding. Anonymous poster hash: c7686...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå