alenemor? Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Jeg begynner å nærme meg 30 år og føler meg klar til å få barn. Mitt problem er at jeg ikke har møtt mannen i mitt liv enda, og jeg har ikke helt troen på at det kommer til å skje med det første. Jeg har begynt å tenke litt på om jeg skal prøve å få barn alene, ved bruk av donor, men jeg er fremdeles litt usikker på om det vil være et etisk riktig valg i forhold til barnet. Har noen av dere fått barn alene ved hjelp av donor? Hvordan har barnet reagert på at det ikke har en pappa? Har dere noen erfaringer å dele? :-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Hadde du vært ti år eldre, hadde mitt svar vært "go for it". Men når du ikke er 30 enda, vil jeg anbefale deg å vente i minst 5 år før du får planlagt barn alene. Du har enda god nok tid. :-) Anonymous poster hash: 184e1...651
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Det er uetiskmog direkte ondt å få barn ved donor, eller på en annen måte der man brutalt FRARØVER et uskyldig menneske den retten det er å ha en far! Det er, og skal være, en menneskerett. Anonymous poster hash: 2346f...e8b
humlemamma Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Heller ingen far, enn en dårlig en sier jeg. Tenker helt det samme som deg, nærmer meg 30, ett barn som er ni år og ingen mann i sikte. Orker ikke styr med samvær og megling en gang til, så blir det flere barn blir det med donor.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Jeg er ikke noe donorbarn, men ville heller vært det og uten en far, enn å bli skuffet over den faren jeg har gang på gang. Anonymous poster hash: a9f27...60b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Gi det et par år til. Jeg var som deg og vurderte donor. Møtte mannen med stor M når jeg var 35. Nå venter vi vår første. Jeg er glad jeg ikke dro til Danmark nå når jeg venter et veldig ønsket barn med den rette mannen. Anonymous poster hash: c268e...241
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Jeg har ett donorbarn som straks er tre år og vurderer å få ett til. For tidlig å forklare dette med far ennå. Anonymous poster hash: a9f27...60b
alenemor? Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2014 Heller ingen far, enn en dårlig en sier jeg. Tenker helt det samme som deg, nærmer meg 30, ett barn som er ni år og ingen mann i sikte. Orker ikke styr med samvær og megling en gang til, så blir det flere barn blir det med donor. Jeg er helt enig. Søsteren min er gift med en mann som virkelig ikke stiller opp - hver ferie blir nevøene mine skuffet over pappaen som ikke blir med på ferie denne gangen heller. Jobben kommer først. Heldigvis er søsteren min en fantastisk mamma!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Selvfølgelig er det egoistisk ovenfor barnet. Anonymous poster hash: f3fa2...3cb
alenemor? Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2014 Gi det et par år til. Jeg var som deg og vurderte donor. Møtte mannen med stor M når jeg var 35. Nå venter vi vår første. Jeg er glad jeg ikke dro til Danmark nå når jeg venter et veldig ønsket barn med den rette mannen. Anonymous poster hash: c268e...241 Så bra at du møtte drømmemannen Jeg har ikke bestemt meg for noe enda, og det blir nok et par år til uansett. Tenker at en slik beslutning trenger lang betenkningstid og mye research. Foreløpig prøver jeg å finne ut om dette er noe jeg kan stå for, også når barnet er voksent.
PrinsesseHengepupp Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Hadde jeg hatt muligheten mens jeg var singel hadde jeg glatt gjort det. Og jeg hadde selvsagt ikke angret det når jeg senere møtte mannen jeg nå er gift og venter barn med (også donor, men det er en annen historie). Man angrer faktisk ikke på barn.
alenemor? Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 25. juni 2014 Selvfølgelig er det egoistisk ovenfor barnet. Anonymous poster hash: f3fa2...3cb Man kan jo si at det å få barn i utgangspunktet er egoistisk - uavhengig av om man er en eller to..
alenemor? Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #13 Skrevet 25. juni 2014 Selvfølgelig er det egoistisk ovenfor barnet. Anonymous poster hash: f3fa2...3cb Man kan jo si at det å få barn i utgangspunktet er egoistisk - uavhengig av om man er en eller to.. Hvis ikke man adopterer da, vel å merke.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #14 Skrevet 25. juni 2014 Ja, men vent noen år. Har en datter, men har sverget til meg selv at hun aldri skal vokse opp som enebarn da jeg selv er det, og var alltid så ensom. Så dersom det ikke blir ny mann innen 4-5 år, vil jeg vurdere donor. Anonymous poster hash: c82d9...540
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #15 Skrevet 25. juni 2014 Selvfølgelig er det egoistisk ovenfor barnet. Anonymous poster hash: f3fa2...3cb Man kan jo si at det å få barn i utgangspunktet er egoistisk - uavhengig av om man er en eller to.. Hvis ikke man adopterer da, vel å merke. Ja, men det er langt mer egoistisk å faktisk ta fra barnet muligheten til å noen gang ha en pappa! Anonymous poster hash: f3fa2...3cb
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #16 Skrevet 25. juni 2014 Hadde jeg hatt muligheten mens jeg var singel hadde jeg glatt gjort det. Og jeg hadde selvsagt ikke angret det når jeg senere møtte mannen jeg nå er gift og venter barn med (også donor, men det er en annen historie). Man angrer faktisk ikke på barn. Å jo da, man kan angre på barn, man kan bare ikke si det høyt. Anonymous poster hash: df6ad...fd9
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #17 Skrevet 25. juni 2014 Selvfølgelig er det egoistisk ovenfor barnet.Anonymous poster hash: f3fa2...3cb Man kan jo si at det å få barn i utgangspunktet er egoistisk - uavhengig av om man er en eller to..Hvis ikke man adopterer da, vel å merke. Ja, men det er langt mer egoistisk å faktisk ta fra barnet muligheten til å noen gang ha en pappa!Anonymous poster hash: f3fa2...3cb Hva med å ta fra barnet muligheten til noen gang å bli født? Anonymous poster hash: df6ad...fd9
Jentebror Skrevet 25. juni 2014 #18 Skrevet 25. juni 2014 Syns du skal gå for det. Jeg har gjort det og tenker å gjøre det igjen når minstemann blir litt større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå