Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Er dette en grei Mail å sende til han som gjorde det? Han er på ferie nå. Hei, Dette er en privat epost mellom deg og meg, og jeg håper du behandler den konfidensielt. Jeg viser til møtet mellom oss der min kontrakt ble oppsagt. Det gikk fort og jeg fikk ikke fordøyet situasjonen da jeg satt der. Men nå i ettertid har jeg gjort meg opp tanker og refleksjoner rundt dette. Jeg synes ikke det er greit. Jeg er en person som setter moral, etikk og orden høyt, jeg ønsker å behandle andre deretter og bli behandlet slik selv. Dere brukte lang tid på å ansette meg og kort tid på å si meg opp. Enhver person må planlegge sitt liv, og omstendigheter som å miste jobben, får konsekvenser. Det kan være at man noen ganger kan tenke over hva det betyr for et menneske de handlingene man foretar seg. Og tenke over hva man utsetter sine medmennesker for. Du sa på møtet at du hadde dårlig samvittighet og jeg sa at det trengte du ikke å ha. Jeg tar det tilbake. Å ha dårlig samvittighet overfor meg er helt på sin plass. Jeg gjør selvfølgelig mitt ytterste på jobb, uavhengig av dette, frem til og med 3. juli, som er min siste arbeidsdag. Sendt fra min iPhone Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Ville ikke sendt en slik mail. Om du ønsker å bestride oppsigelsen så tar du kontakt med din fagforening. Anonymous poster hash: f6988...e76
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Jeg ønsker ikke å bestride oppsigelsen. Men han kan godt få høre det. Jeg ble sagt opp pga lite jobb plutselig. HI Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Jeg ønsker ikke å bestride oppsigelsen. Men han kan godt få høre det. Jeg ble sagt opp pga lite jobb plutselig. HI Anonymous poster hash: d247c...dce Da ser jeg dessverre ikke relevansen i det du skriver i mailen. At du har god moral og etikk kan ikke få en arbeidsgiver til å trylle frem mere jobb. Nei, ikke send noe og sats heller på en god referanse. Anonymous poster hash: f6988...e76
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Ok, var det så håpløst? Ble sagt opp etter bare 1,5 mnd. Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Ok, var det så håpløst? Ble sagt opp etter bare 1,5 mnd. Anonymous poster hash: d247c...dce Det er derfor man har prøvetid og iløpet av prøvetiden kan man bli sagt opp. Ja, det var ganske håpløst sett i sammenheng med årsaken til at du ble oppsagt. Anonymous poster hash: f6988...e76
SuperFries Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Ville aldri sendt en sånn mail. Den vil henge ved deg i lang tid. Spesielt når nye arbeidsgivere ringer for referanse.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Det var ikke for å få tilbake jobben jeg skrev den, har ikke sendt den da. De holdt på fram og tilbake med meg i tre mnd før jeg fikk jobben. De kunne vel ha planlagt litt bedre. Bruk og kast mentalitet. Dessverre slipper de alltid unna og får aldri høre det av noen. HI Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Sender du mailen, mister du sjansen til en god referanse og jeg ville ikke anbefalt deg videre fordi du høres utrolig vanskelig ut. Under prøvetiden er det fri oppsigelse og klag heller til fagforbundet. Dette blir for barnslig. Å skader bare deg. Anonymous poster hash: e93d2...1c5
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Ok, var det så håpløst? Ble sagt opp etter bare 1,5 mnd. Anonymous poster hash: d247c...dce Synes ikke det er håpløst, men det er irrelevant. Du kan SI det til sjefen din og samtidig 'kreve' en strålende referanse. Det ser ikke supert ut på cv'en din at du har jobbet et sted i bare 1,5 mnd, så det bør du få skriftlig at ikke hadde noe med deg som arbeidstaker å gjøre. Slutt å tenke at de bryr seg. Det gjør de nok ikke, men sørg for å få noe utav situasjonen. Brevet var for øvrig saklig og bra skrevet slik sett, men poengløst å sende. Anonymous poster hash: 4f740...946
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Ikke send mailen. Legg dette bak deg og finn deg en ny jobb. Sånn er arbeidslivet. Vær taktisk og hev deg over slike hendelser, så vil det gå deg godt. Anonymous poster hash: 93148...a5a
Elskerhøsten2014 Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Ikke gjør det. det blir bare negativt for deg + at ikke holder dette for deg selv. vil nok kun skade deg i forsøk på ny jobb
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 Ok, jeg synes det er trist hvor kynisk samfunnet har blitt. Ingen omtanke for noen lenger. Dagen etter oppsigelsen reiste alle på ferie og jeg har sittet igjen på jobb med alle arbeidsoppgavene, mine egne og andres. Og det er så mye at jeg drukner. Er vel bitter da. Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #14 Skrevet 25. juni 2014 Krev en strålende referanse, og drit i å sende den mailen. Du kan godt si ansikt til ansikt at du føler de er svært useriøse som sier deg opp så fort, men at du i det minste vil ha noe tilbake som takk for bryderiet. Anonymous poster hash: 66e5b...2a9
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #15 Skrevet 25. juni 2014 Sjefen er på ferie, får ikke spurt om referanse/attest. HI Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #16 Skrevet 25. juni 2014 Sjefen er på ferie, får ikke spurt om referanse/attest. HI Anonymous poster hash: d247c...dce Han kommer vel tilbake fra ferie og han kan sende post Anonymous poster hash: f6988...e76
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #17 Skrevet 25. juni 2014 Dette vil bare skade din referanse og en gang seinere så kan du søke jobb der igjen (hvis muligheten byr seg). Mer negativt for deg enn positivt. Som sjef selv ville dette satt deg i et dårlig lys. Er en grunn til at det finnes prøvetid. Det passer ikke deg å bli sakt opp eller at de brukte lang tid på å gi deg stillingen. Dette er da kun arbeidsgiver sine avgjørelser og de tar sjeldent hensyn til ditt liv. Det er bruk og kast i arbeidslivet. Det er synd, men sånn det er... Anonymous poster hash: e93d2...1c5
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #18 Skrevet 25. juni 2014 Ja ja, ryktet hans er ikke så godt, så kanskje det biter ham i rompen en dag. Synd at det skal være så kynisk og kaldt alt. Gjør meg deprimert og trist. HI Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #19 Skrevet 25. juni 2014 Dropp mailen. Selv ble jeg sagt opp etter at jeg ikke ville ligge med 'kronprinsen' i firmaet jeg jobber for. Det var bittert, men jeg kunne ikke bevise noe. Let it go. Anonymous poster hash: ba908...812
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #20 Skrevet 25. juni 2014 Håper "kronprinsen" ikke blir konge, men degradert til lakei. HI Anonymous poster hash: d247c...dce
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #21 Skrevet 25. juni 2014 Håper "kronprinsen" ikke blir konge, men degradert til lakei. HI Anonymous poster hash: d247c...dce Takk, men han er sjef der i dag. Han satte ut rykter om at jeg var 'laus' etter at dette skjedde, og demed mistet jeg enda mer. Jeg vet hvor vondt dette er, men du blir bare bitter, for livet er ikke rettferdig. Finn din indre styrke, putt erfaringen i sekken, og finn bedre beitemarker. Anonymous poster hash: ba908...812
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #22 Skrevet 25. juni 2014 Mistenker du at det ikke er den egentlige årsaken? Er dette noe de pleier å gjøre, altså ansette og si opp etter kort tid? Anonymous poster hash: e3d90...ea7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #23 Skrevet 25. juni 2014 Jeg ville sendt den! Hva skal du med referanse fra en jobb du har hatt i 2,5 mnd uansett? Merk: dersom de sier deg opp pga for lite jobb til deg så har de ikke lov til å ansette noen ny i din stilling i nærmeste fremtid! Anonymous poster hash: b2bd1...333
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #24 Skrevet 25. juni 2014 De har satt deg i en vanskelig situasjon. Nå er du mer eller mindre alene med dine egne + deres arbeidsoppgaver.. Hvorfor skal du være lojal mot dem? Jeg ville meldt meg syk ut oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: 47047...e79
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #25 Skrevet 25. juni 2014 Mistenker du at det ikke er den egentlige årsaken? Er dette noe de pleier å gjøre, altså ansette og si opp etter kort tid? Anonymous poster hash: e3d90...ea7 Man blir jo litt paranoid i sånne situasjoner, men jeg mistenker ikke det. Da ville de ikke overlatt meg til meg selv med så viktige oppgaver. Jeg har hørt at de har gjort det før ja. Man føler seg ingenting verdt. Anonymous poster hash: d247c...dce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå