Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 og føde et barn med rumpen først? Får ikke ks selv om babyen som jeg er 5 dager på overtid,ligger i seteleie. Gruer meg forferdelig. De 2 første var lette. Anonymous poster hash: a198a...cd7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Selvsagt gjør det vondt:p Det du bør spørre om er om det tar lengre tid med setefødsel enn når hodet kommer først, og svaret er jo at det varierer. Så smerten vil jo være relativ.. Anonymous poster hash: 0ef6b...b63
Kanutten83 Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 Riene blir ikke vondere om babyen kommer med rompa først, men åpningsfasen kan ta lengere tid pga rompa presser ikke like mye på åpningen som hodet gjør. I og med at du har født før anser de at hodet vil passere lett selv om det ikke presses sammen på lik måte som når man føder i hodeleie Uansett er det nærmest standard med epidural med engang du kommer inn i tilfelle det blir keisersnitt underveis
mamma_til_verdens_beste Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Trodde man alltid ble tilbudt keisersnitt når ungen lå i seteleie jeg....Jeg hadde vel stryki med bare av tanken :S
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 og føde et barn med rumpen først? Får ikke ks selv om babyen som jeg er 5 dager på overtid,ligger i seteleie. Gruer meg forferdelig. De 2 første var lette. Anonymous poster hash: a198a...cd7 Jeg prøvde å føde et barn i seteleie.Men det gikk ikke bra. En forferdelig opplevelse som endte i katastrofe keisersnitt. Poenget mitt her er ikke å skremme, men synes terskelen for ks er veldig høy her i Norge mtp seteleie. Jeg gikk 16 dager på overtid før jeg ble satt i gang også. Fikk vite at jeg kunne velge mellom ks og vaginal fødsel, men de bestemte alt over hodet vårt. På Ahus har de en øverste grense på 4000 gram ved seteleiefødsel. Problemet er bare at vekstestimeringen ofte er feil. De trodde barnet mitt var rett under grensen, men hun var over. I ettertid har jeg fått vite av andre leger at det bare er flaks at barnet vårt overlevde påkjenningen. Så mitt råd her er å ikke gi deg hvis du selv vil ha ks. Jeg mener at vaginalt fødsel er det beste i de fleste tilfeller, men setefødsel er ikke til å søke med. Anonymous poster hash: 79c66...e86
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 og føde et barn med rumpen først? Får ikke ks selv om babyen som jeg er 5 dager på overtid,ligger i seteleie. Gruer meg forferdelig. De 2 første var lette. Anonymous poster hash: a198a...cd7 Jeg prøvde å føde et barn i seteleie.Men det gikk ikke bra. En forferdelig opplevelse som endte i katastrofe keisersnitt. Poenget mitt her er ikke å skremme, men synes terskelen for ks er veldig høy her i Norge mtp seteleie. Jeg gikk 16 dager på overtid før jeg ble satt i gang også. Fikk vite at jeg kunne velge mellom ks og vaginal fødsel, men de bestemte alt over hodet vårt. På Ahus har de en øverste grense på 4000 gram ved seteleiefødsel. Problemet er bare at vekstestimeringen ofte er feil. De trodde barnet mitt var rett under grensen, men hun var over. I ettertid har jeg fått vite av andre leger at det bare er flaks at barnet vårt overlevde påkjenningen. Så mitt råd her er å ikke gi deg hvis du selv vil ha ks. Jeg mener at vaginalt fødsel er det beste i de fleste tilfeller, men setefødsel er ikke til å søke med. Anonymous poster hash: 79c66...e86 *spøke Anonymous poster hash: 79c66...e86
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Venninna mi fikk bestemme selv her på st.olav,og hun bestemte keisersnitt... Anonymous poster hash: 096f1...a00
Isola&Lille+julegave Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Det er fritt sykehusvalg. Bytt sykehus til noen som tar deg på alvor!! Sånt skal du ikke finne deg i!
MammantilNurket Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 (endret) Jeg fødte på Ullevål - anbefales (Planlagt keisersnitt) Endret 25. juni 2014 av MammantilNurket
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Jeg brukte 4,5 time fra vannet gikk hjemme til ungen var ute. Dopa på alt jeg ville ha :-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Takk for svar. ja det stemmer mammantilnurket Anonymous poster hash: a198a...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå