Gå til innhold

Gravid og arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som helst sjanser for å få jobb da? Finnes det noen som ansetter en kvinne som er gravid (det begynner tross alt å synes snart)?

Anonymous poster hash: 40320...32c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jeg og. Det vil si, da jeg var fem uker gravid gikk jobben min konk med umiddelbar virkning. Jeg fikk derfor heller ikke utbetalt lønn for forrige måneden..

Selv om jeg var dritkvalm og hadde en kraftig forkjølelse med feber tok jeg tak med en gang og fant en stilling på ManPower sin side, skrev om på CVen (oppdaterte den og framhevet det som var relevant for stillingen). Sendte den inn sammen med en søknad og ringe kontaktpersonen like etterpå (ellers blir jo ikke søknaden oppdaget en gang, de får inn så mange). Ble innkalt til intervju samme dagen, og en uke etterpå hadde jeg fått fast jobb i en bedrift (ikke vikariat, de fungerte som mellomledd bare). Fikk vite at de var et par hundre søkere til stillingen, og det som gjorde at akkurat jeg ble innkalt var at jeg ringte og at jeg var positiv og interessert på tlf!

Sa ingenting om graviditeten da (det må man ikke, og de har ikke lov å spørre), men da jeg fortalte om den noen uker senere tok alle på jobben det helt supert :)

Så stå på, se på det som en fulltidsjobb å finne deg jobb, ring, vær oppsøkende, ta initiativ, vær fleksibel med tanke på intervjutidspunkt, vær blid og positiv, lykke til!

Anonymous poster hash: ad3a3...829

Skrevet

Og, om du tviler på at det er mulig vil du automatisk gjøre det mye mer halvhjerta.. Og kanskje ende opp med ikke å få jobb. Så vær positiv, optimistisk og "framoverlent", så får du jobb in no time :)

Anonymous poster hash: ad3a3...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...