Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #1 Skrevet 25. juni 2014 Dette er et luksusproblem, men jeg blir synes det er et sånt mas rundt både jule- og bursdagsgaver i svigerfamilien. Vi har 3 unger, og setter utrolig pris på at ungene får gaver av familien men gjerne flere mnd før bursdagene begynner maset. Hva ønsker de seg? hva skal dere gi? hva skal de andre besteforeldrene gi? hva skal tanter og onkler gi? har de ditt? har de datt? har de ikke skreve ønskeliste etc etc etc. De to eldste blir også brydd av maset og klarer ikke å svare. I min familie har min mor alltid vært veldig flink til å kjøpe personlige flotte gaver, og hver bursdag var en stor overraskelse da jeg aldri visste hva jeg skulle få. Selv om det jeg fikk ikke alltid var så dyrt var det en tanke bak; det var noe jeg trengte eller ble glad for. Med dette som standard og ideal, synes jeg svigerfamiliens måte er "masete". Hvis det er noe spesielt som barna trenger kan jeg jo godt gi et hint, men ellers liker jeg ikke å legge føringer på andres kjøp. Og med all denne masingen er det jo lettere å gå ut og kjøpe det selv. De treffer ungene ganske ofte både hos seg selv og hjemme hos oss, tenker da at de kan kikke litt rundt her og på andre måter finne ut koselige ting å gi. De kan for eksempel komme med forslag og spørre oss om vi synes det er greit. Virker som om de ikke eier fantasi eller tør å ta sjanser. Noen ganger bommer man jo på gaver, det gjør vi foreldre også, men jeg tenker at barn har godt av å ikke alltid få det som er høyest opp på lista. Hvordan er det i deres familier? Kommer dere med "bestillinger" til gaver, eller tenker de selv? Anonymous poster hash: cde5a...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå