Gå til innhold

En tidligere kollega skremmer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt langt, men jeg må bare lufte det...

I natt fikk jeg en lang og merkelig melding på facebook fra ei jeg jobbet med før.

Vi har ikke snakket sammen på over 4 måneder og vi er begge sluttet det vi jobbet sammen. Vi har ikke alltid hatt det beste forholdet, mest fordi jeg opplever hun som typen som presser sine synspunkter over på deg og setter folk opp mot hverandre (mest utenfor jobbsammenheng)

Hun var min leder en periode og vi klarte å jobbet godt sammen.

Meldingen bestod av merkelige beskyldninger og påstander om ting jeg hadde sagt når hun begynte for over tre år siden, noe som jeg ikke husker.

Men om jeg hadde sagt det var det garantert ment som spøk og hun drev selv å ironiserte over sin oppførsel på den tiden (små hunder/rosablogging etc).

I løpet av tiden jeg var sykemeldt før permisjonen og under permisjonen kunne hun ringe flere ganger i uka kun for å baksnakke andre på jobb og fortelle meg ting jeg egentlig ikke hadde noe med siden jeg var i perm.

Hun skrev i meldingen at jeg "ikke trengte å komme med en forsvarstale", jeg har stilt meldingen tilbake som ulest og kommer ikke til å svare.

For hva skal jeg svare? Jeg orker ikke å gå i noe konflikt med henne og er egentlig ganske fornøyd med at hun ikke har tatt kontakt på flere måneder.

Jeg synes dette er utrolig ubehagelig...

Anonymous poster hash: ed3f5...2aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, sånne mennesker er det best å bare ignorere. Hun er tydelig umoden og litt mindre oppegående, som skriver sånn. Og etter 3 år, ikke minst.

Du får riste på hodet, smile til solen og nyte sommeren istedet!

Anonymous poster hash: c6a3b...203
Skrevet

Ignorer! Nyt livet ditt og vær glad for at dette mennesket ikke er i din omgangskrets lengre. :)

Skrevet

Takk, jeg skal gjøre det. Ikke hørt noe mer i dag så håper hun tar hintet

HI

Skrevet

Virker som at hun er i litt ubalanse. Stakkars. Ikke noe å bry seg om. Får håpe hun får hjelp for sine problemer. ;) det er ihvertfall ikke noe du trenger bry deg om :)

Anonymous poster hash: af13f...a9a

Skrevet

Hun var sikkert full. Bare ignorer henne, men behold meldingen. Det verste for henne er nok at du ikke svarer ;)

Skrevet

Litt langt, men jeg må bare lufte det...

I natt fikk jeg en lang og merkelig melding på facebook fra ei jeg jobbet med før.

Vi har ikke snakket sammen på over 4 måneder og vi er begge sluttet det vi jobbet sammen. Vi har ikke alltid hatt det beste forholdet, mest fordi jeg opplever hun som typen som presser sine synspunkter over på deg og setter folk opp mot hverandre (mest utenfor jobbsammenheng)

Hun var min leder en periode og vi klarte å jobbet godt sammen.

Meldingen bestod av merkelige beskyldninger og påstander om ting jeg hadde sagt når hun begynte for over tre år siden, noe som jeg ikke husker.

Men om jeg hadde sagt det var det garantert ment som spøk og hun drev selv å ironiserte over sin oppførsel på den tiden (små hunder/rosablogging etc).

I løpet av tiden jeg var sykemeldt før permisjonen og under permisjonen kunne hun ringe flere ganger i uka kun for å baksnakke andre på jobb og fortelle meg ting jeg egentlig ikke hadde noe med siden jeg var i perm.

Hun skrev i meldingen at jeg "ikke trengte å komme med en forsvarstale", jeg har stilt meldingen tilbake som ulest og kommer ikke til å svare.

For hva skal jeg svare? Jeg orker ikke å gå i noe konflikt med henne og er egentlig ganske fornøyd med at hun ikke har tatt kontakt på flere måneder.

Jeg synes dette er utrolig ubehagelig...

Hadde nok syntes det var underlig om jeg fikk noe slikt.

Og jeg tenker at det er litt sent å ta det opp, men det er tydeligvis ett eller annet som har plaget henne innvendig. Uansett, bare la det være om ikke du føler for å gi et tilsvar.

Anonymous poster hash: 45fdf...2af

Skrevet

I ubalanse er hun ikke nødvendigvis. Det er mulig at dette bare er noe du har glemt og ikke tenkt mye over, mens hun har tenkt mye på det.

Skrevet

Hvordan stiller man en medling som ulest?

Lurer jeg på.

Anonymous poster hash: c25dd...543
Skrevet

Ignorer henne. Slike mennesker må man fase ut av livet sitt snarest mulig.

Anonymous poster hash: 7931a...911

Skrevet

Som andre nevner, ikke svar! Hun virker som en du burde være glad du er kvitt, og neste gang du møter på henne kan hun lure på om du har lest meldingen eller ikke. Hun kommer og til å undre seg grønn over hva du mener om saken, så beste "straff" er å ignorere henne ;)

Anonymous poster hash: 4b565...b86

Skrevet

Hvordan stiller man en medling som ulest?

Lurer jeg på.

Anonymous poster hash: c25dd...543

Du kan bare gjøre det via pc. Gå inn på meldinger på sidemenyen, der hver enkelt melding ligger kan du velge om du arkivere eller merke som ulest

HI

Skrevet

I ubalanse er hun ikke nødvendigvis. Det er mulig at dette bare er noe du har glemt og ikke tenkt mye over, mens hun har tenkt mye på det.

Jo, men plutselig ut av intet? Det er det jeg ikke forstår, hadde vi hatt kontakt og jeg sagt noe skulle jeg forstått det. Det har gått over tre år og ut av ingensteder er jeg roten til alt fælt i hennes liv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...