Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei på litt over 2 år som vi gjerne skulle fått ut av sprinkelsengen og over i juniorseng da sprinkelsengen får ny beboer om noen uker. Vi har hatt den nye sengen på rommet hennes en god stund og pratet masse om den, men da vi skulle prøve å legge henne i den ble det fullstendig panikk, andre dagen gikk litt bedre, men hun nekter fremdeles å sove i den nye senga. Skal vi bare smøre oss med tolmodighet og ta det gradvis ( nybaby kan sove i vogga eller vognbagen den første tiden) eller skal vi ta sprinkelsenen ut av rommet og gjøre kort prosess ( det er det jeg har mest lyst til, men det kommer til å bli bråk så mammahjertet sier nei) hva ville dere gjort? Til opplysning så tror jeg ikke hun er redd, hu er bare VANVITTIG sta! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tru det blir traumatisk om ho blir tvinga ut av sprinkelsenga for så å sjå babyen i den.

Ville gitt ho tid. Babyen vår sov i vogga i over 6 mnd før ho fekk sprinkelsenga til toåringen. På det tidspunktet var eldste veldig fornøyd med å få storjenteseng (hoppa over juniorseng) og gi frå seg babysenga, som den er blitt kalt nokre månader.

Skrevet

Vi har nettopp gjort det samme. Vi tok ut sprinkelsenga og satte inn ny. Blir mere lek før h*n sovner, men etter lesing og litt lek, sier vi foreldre stopp og legger barnet ned. Vi må ligge ved siden av til 2åringrn sover. Det protesterer ja, men h*n vil ligge i den nye senga. Hadde nok vært vanskelig om den gamle senga var tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 80027...5e9

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde tvunget henne når hun tydeligvis ikke er helt klar ennå. Tror jeg hadde ventet et par uker for deretter å ta det opp igjen. Vi kjøpte flott sengetøy som vi fortalte gutten vår at han skulle få når han skulle sove der og snakket masse om at dette var en "storgutteseng" som kun store gutter fikk ha. Når dagen kom at sengen skulle brukes så var han storfornøyd med å bruke denne. Vi lot sprinkelsengen stå i rommet noen dager før vi fjernet den.

Anonymous poster hash: e9cee...d3a
Skrevet

Vi har forresten ikke tatt i bruk sprinkelsenga til minste enda, samsover et par mnd.

Anonymous poster hash: 80027...5e9

Skrevet

Vi begynte med at hun fikk lov å bestemme hvilke seng hun ville ligge i. Ble sprinkelsenga de første gangene, men noen ganger begynte hun i storesenga. Etter hvert ville hun sove i storesenga, var litt frem og tilbake noen kvelder, men sovna alltid i største. Brukte vel et par uker før vi tok bort sprinkelsenga.

Anonymous poster hash: 4c2e4...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...