Gå til innhold

Skal jeg slutte på p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar p-piller som fucker opp hormonnivå i kroppen, forsterker en kronisk sykdom som jeg har og gjør det umulig å gå ned i vekt (nei, jeg er ikke feit, har BMI på 21, men vil ned 4-5 kilo). Problemet er at mannen vil ha sex maksimalt 1 gang i måneden, også det etter mye overtalelser. Jeg synes det blir helt tullete å dytte i seg hormoner for så lite sex. Tåler ikke spiral eller p-sprøyte, så har lyst til å si til mannen at han får bruke kondom de svært sjeldne gangene han ønsker sex. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: abcc4...03f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde slutta. Hvis du setter deg inn i syklusen din klarer du å time den ene gangen i mnd til en dag du ikke er fruktbar.

Anonymous poster hash: 76516...f77

Skrevet

Tar p-piller som fucker opp hormonnivå i kroppen, forsterker en kronisk sykdom som jeg har og gjør det umulig å gå ned i vekt (nei, jeg er ikke feit, har BMI på 21, men vil ned 4-5 kilo). Problemet er at mannen vil ha sex maksimalt 1 gang i måneden, også det etter mye overtalelser. Jeg synes det blir helt tullete å dytte i seg hormoner for så lite sex. Tåler ikke spiral eller p-sprøyte, så har lyst til å si til mannen at han får bruke kondom de svært sjeldne gangene han ønsker sex. Hva synes dere? Anonymous poster hash: abcc4...03f

Jeg skulle ønske jeg hadde slutta før.. Jeg gikk på ppiller i 8 år, og eggløsning kom aldri tilbake.. Måtte ha flere pergotime-lurer før jeg ble gravid halvannet år etter jeg sluttet på pilla. Fikk ikke naturlig eggløsning da heller, måtte kickes i gang av pergotime.

Jeg tror ppiller ikke var bra for min kropp i alle fall..

(Jeg er ikke overvektig, 165 høy og veide på det meste 60kg, fikk likevel diagnosen PCO..)

Anonymous poster hash: aa5c3...df0

Skrevet

Jeg sluttet for 10 år siden, hadde da brukt p-pill i over 10 år. Jeg vil heller bruke kondom til jeg passerer overgangsalderen enn å gå tilbake til hormonell prevensjon.

Etter at jeg sluttet med p-pillen (noe av det kan være tilfeldig, jeg er klar over det):

Jeg fikk mindre problemer med blodsukkeret.

Vekten har vært lettere å holde stabilt.

Først fikk jeg en del kviser, men så stabiliserte det seg og jeg fikk finere hud.

Tok det 4 år før jeg fikk regelmessig syklus og ble gravid, etter det har det vært mulig å stille kalenderen etter mensen.

Har fått sexlysten tilbake.

Sluttet å ha problemer med tørhet "der nede".

Ingen pms.

Ulempen er selvsagt å måtte bruke kondom, men med p-pille hadde jeg null sexlyst så det ble litt vel effektiv som prevensjonsmiddel etter min smak. ;-)

Anonymous poster hash: 20b43...29a

Skrevet

Jeg sluttet for 10 år siden, hadde da brukt p-pill i over 10 år. Jeg vil heller bruke kondom til jeg passerer overgangsalderen enn å gå tilbake til hormonell prevensjon.

Etter at jeg sluttet med p-pillen (noe av det kan være tilfeldig, jeg er klar over det):

Jeg fikk mindre problemer med blodsukkeret.

Vekten har vært lettere å holde stabilt.

Først fikk jeg en del kviser, men så stabiliserte det seg og jeg fikk finere hud.

Tok det 4 år før jeg fikk regelmessig syklus og ble gravid, etter det har det vært mulig å stille kalenderen etter mensen.

Har fått sexlysten tilbake.

Sluttet å ha problemer med tørhet "der nede".

Ingen pms.

Ulempen er selvsagt å måtte bruke kondom, men med p-pille hadde jeg null sexlyst så det ble litt vel effektiv som prevensjonsmiddel etter min smak. ;-)

Anonymous poster hash: 20b43...29a

Mitt problem er at mannen ikke ønsker å bruke kondom. Og jeg hadde "ofret" helsa mi for sex hvis vi hadde det regelmessig og oftere enn 1 gang i måneden. Å tåle masse bivirkninger på kroppen for å ha 5 minutter sex 12 ganger i året synes jeg blir for mye forlangt :( Og er redd for at mannen avstår helt fra sex hvis han må bruke kondom, slik at jeg mister også disse 12 gangene i året som allerede er alt for lite fra før.

H.I.

Anonymous poster hash: abcc4...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...