Gå til innhold

Ettåring som ignorerer "nei"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ettåring som konsekvent ig orerer "nei" eller andre ord og setninger som tilsier at det hun driver med er forbudt. Og man kan ikke rydde bort alt.

Tl å begynne med, da hun lærte seg å stå og gå imens hun holdt seg fast i noe, kunne jeg si "nei" eller noe lignende, og da ga hun seg med én gang og slapp det hun holdt, hun skjønte at det var fy.

Men den siste tiden ignorerer hun det konsekvent, hun fortsetter UANSETT hva jeg sier, så jeg må fysisk ta fra henne ting og flytte henne vekk, noe som er veldig slitsomt. Hvorfor gjør hun det, tester hun grenser? Tips?

Anonymous poster hash: 91982...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VELDIG vanlig! Min er snart 4 og er fremdeles sånn til tider. Han begynte vel omtrent ved ettårsalderen. Det er vel noe med det å teste grenser.

Slitsomt, men det eneste som fungerer er å flytte de vekk fra situasjonen.

Anonymous poster hash: d9467...c1c

Skrevet

Tror dessverre dette er helt normalt og ja en måte å teste grenser på 😉 har en som et 20 mnd og akkurat lik 😳 så det er nok bare å stå i det ....

Anonymous poster hash: 6e70f...f3b

Skrevet

Det er det samme her, hun er 17 måneder. Jeg fortsetter å si nei eller fjerner fra situasjonen. Å fjerne fra situasjonen er kanskje mest effektiv nå, hun liker det dårlig. Prøver også å forklare at mamma får vondt/ du kan få au/ det er uff, uff , men ikke alt som er like lett å forklare. Satser på at noe av dette hjelper etterhvert, men det er en skikkelig tålmodighetsprøve.

Anonymous poster hash: 29d5b...379

Skrevet

Tar tid det der

Anonymous poster hash: ad004...371
Skrevet

Sånn er der bare, og selvsagt tester de grenser. Er bare å flytte dem, blir det for ekstremt er lekegrind veldig kjekt når man blir drittlei av å flytte dem fra samme tingen femti ganger:) 

Anonymous poster hash: 5292c...216
Skrevet

Ok, da får jeg bare fortsette å ta henne vekk og være konsekvent. Når går det over? ;)

Anonymous poster hash: e0436...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...