Gå til innhold

Hysterisk gråt ved bading - 20 mnd gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har de siste 2 månedene illskreket og klamret seg til meg ved kveldsbadet. Jeg tror ikke hun har vondt noe sted. Hun liker å leke med vann, evt vasse i badebassenget, men nekter å sette seg ned i badevannet eller vaske håret. Badinga har den siste tida blitt gjennomført med tvang, og det er ingen morsom situasjon for noen av oss :( Det var noen episoder hvor hun bæsja i badevannet og ble veldig lei seg/forskrekket etterpå, og jeg har lurt på om det kan skyldes det, eller at hun har fått såpe i øynene (har sånn bøtte som skal hindre det, men likevel)... Hun liker heller ikke å dusje. Vet ikke hva jeg skal gjøre :/ Noen tips?

Anonymous poster hash: e4f98...2a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun assosierer det med legging? Du kan evt prøve å bade henne på dagtid en periode, og ikke vaske, bare at hun skal leke og kose seg i vannet. Min er helt hysterisk når jeg dusjer han, må gjøre det veldig kjapt eller ikke i det hele tatt. Og han liker heller ikke å bli vasket. Jeg skynder meg å vaske han med en gang vi starter badet, slik at resten av badestunden bare blir kos og lek :)

Skrevet

Dropp badinga for en stund, er jo greit å bare vaske med klut også:)

Anonymous poster hash: 249c5...da4

Skrevet

Kanskje hun assosierer det med legging? Du kan evt prøve å bade henne på dagtid en periode, og ikke vaske, bare at hun skal leke og kose seg i vannet. Min er helt hysterisk når jeg dusjer han, må gjøre det veldig kjapt eller ikke i det hele tatt. Og han liker heller ikke å bli vasket. Jeg skynder meg å vaske han med en gang vi starter badet, slik at resten av badestunden bare blir kos og lek :)

Hun er like hysterisk når vi har prøvd å bade på dagtid... Hun liker selve legginga også :/ Forsøkt å lokke med spennende leker osv... men takk!!! hi

Skrevet

Dropp badinga for en stund, er jo greit å bare vaske med klut også :)

Anonymous poster hash: 249c5...da4

Bader så sjeldent som mulig nå, dvs ca 2 ganger i uka :/ hi

Skrevet

Vi hadde en lang periode med badenekt. utrulig slitsomt for alle parter! vi vasket mye med klut, også håret - kort hår heldigvis! og så satt hun ved siden av balja inne i dusjen. jeg brukte en kopp til å hellle vann på henne ned. det varte nesten et år.. plutselig en dag ville hun sitte oppi og synes det var veldig gøy!

vi hadde noen perioder på sommeren hvor hun koste seg ute ilite basseng og på stranda, men med minimalt med vann.

det er visst ganske vanlig at de får vannskrekk k den alderen. jeg tror det er lurt å unngå tvang og smøre seg med tålmodighet.

nå elsker datteren vår vann, og vil helst dusje alene (hun er nå fire år).

Skrevet

Hun er like hysterisk når vi har prøvd å bade på dagtid... Hun liker selve legginga også :/ Forsøkt å lokke med spennende leker osv... men takk!!! hi

Jeg har også erfart at han liker best å bade når det er veldig lite vann i karet. Er karet såpass stort at du kan sitte oppi sammen med henne? Kan jo hende hun synes det er litt mer spennende når mamma er med? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...