Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Vi er mange på samme boligfelt som har hund, og jeg anser meg som en svært tålmodig sjel når det gjelder hunder.Det er bare det at en av naboene har 2 elghunder som bor utendørs i hundegård hele året.De bjeffer til alle døgnets tider, og jeg hører aldri at de får tilsnakk. Synes egentlig synd på hundene som aldri får komme inn, men synes også synd på ungene rundt omkring her som ikke får sove, eller vekkes pga bjeffing.Det lar seg ikke gjøre å passere tomta til naboen uten at det bjeffes.Har prøvd å si i fra forsiktig tidligere. Naboen er en sur grinebitter som legger seg oppi hva alle andre driver med. Sitter stadig i vinduet og følger meg.Hva ville dere gjort i en slik situasjon?Synes det er respektløst å la hundene stå ute å bjeffe på natta i alle fall...Akkurat nå har de holdt på i minst 15 min i strekk, og det bjeffes fortsatt.. Anonymous poster hash: 11b77...a65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Hundeeieren er ansvarlig for at bikkjene hans tier stille mellom 23 og 07, så jeg hadde ringt politiet og bedt dem be ham dempe bråket. Hadde ringt politet hver eneste gang det skjedde for brudd på ro og ordensregler. Anonymous poster hash: 9e889...f73
mylittlecat Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Da hadde jeg glatt ringt politiet. Finnes vel knapt noe mer irriterende forstyrrelser enn bjeffing.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har av ulike årsaker to vaktbikkjer på mitt område , de bjeffer hvis noen passerer, men er ellers rolige, så sant ikke barna i nabolaget står utenfor hageporten å terger de. Noen av mine naboer klaget meg inn, fordi hundene bjeffer for mye i følge de selv, men de kom ikke så langt med klagene sine. Så lenge hundene er stille etter klokken elleve på kvrlden og de ikke bjeffer på natten, så har dere veldig lite å stille opp med.. Anonymous poster hash: fc7fc...da6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Jeg har av ulike årsaker to vaktbikkjer på mitt område , de bjeffer hvis noen passerer, men er ellers rolige, så sant ikke barna i nabolaget står utenfor hageporten å terger de. Noen av mine naboer klaget meg inn, fordi hundene bjeffer for mye i følge de selv, men de kom ikke så langt med klagene sine. Så lenge hundene er stille etter klokken elleve på kvrlden og de ikke bjeffer på natten, så har dere veldig lite å stille opp med.. Anonymous poster hash: fc7fc...da6 Men da gjelder jo ikke HI sin problemstilling for deg. Anonymous poster hash: 90276...81f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Ta kontakt med mattilsynet. Ikke gitt at du kommer noen vei, men det er jo verdt et forsøk. Alterantivt politi og kommunelege. Jeg bodde i lengre tid ved siden av en som hadde 15-20 slike hunder. Det var et mareritt! Anonymous poster hash: c1058...afe
Ulvemamma Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Ikke alle hunder er innehunder. Om naboen din er en meget aktiv jeger så er nok elghundene hans mer et nyttedyr for ham fremfor kjæledyr, og de blir derfor holdt i hundegården. Om det er det de er oppdratt med så har de ikke vondt av det i hele tatt. Bjeffing som er en plage for et helt nabolag er en annen sak. På dagtid er det nok ingenting du kan få gjort med det, men på nattestid så bør han sørge for at de er stille. Eventuelt lukke hundene inne i hundehusene sine (Regner med at de har hus i hundegården). Vi har selv skaffet oss en Østsibirsk Laika, som for oss er en kombinasjon av både jakt-, vakt-, kløv-, trekk- og familiehund. Valpen viser allerede nå gode egenskaper på vaktbiten, da han bjeffer på det ukjente, vi velger derfor bevisst å bygge hundegård på en relativt skjermet del av tomten, nettopp for å spare naboene fra en hund som bjeffer konstant.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Dessverre er han ikke flink å bruke hundene sine i jakt heller De lever i den hundegården året rundt. Synes virkelig synd på de. Anonymous poster hash: 9fe46...df3
Todii Skrevet 25. juni 2014 #9 Skrevet 25. juni 2014 Dessverre er han ikke flink å bruke hundene sine i jakt heller De lever i den hundegården året rundt. Synes virkelig synd på de. Anonymous poster hash: 9fe46...df3 Da melder du selvsagt fra til Mattilsynet. Det der er ikke greit hundehold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå