Gå til innhold

trakkasert av barnefar (Vanskelig situasjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Borte..

Endret av tadelida
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeldt og sørg for å be om besøks og kontaktforbud ASAP.

Denne mannen er splitter pine gal, og han skal IKKE ha ungene sine. Han trenger seriøs pyskisk hjelp, og det fort. Du sier han har et godt forhold til ungene? BULLSHIT.

Han MISHANDLER ungene dine psykisk så det synger, og JA, du skal ta dette til retten og stevne ham for alt han har og litt til. For en jævel av en pyskopat.

Når du har fått full omsorg(bruk barnevernet som vitne på oppførselen hans, samt skolen), så tar du mann og barn og flytter til andre kanten av landet uten å fortelle ham en dritt. 

FOR en gærning. 

Anonymous poster hash: 86346...108
Skrevet

Hjelpes, dette var som tatt ut av en film.

Du ordner møte med politiet og legger fram saken din. De vil hjemme deg videre. Gjør det, og gjør det fort. I morgen!!! Utrolig viktig, den mannen er farlig!

Anonymous poster hash: 495f9...4e9

Skrevet

Hjemme = hjelpe

Skrevet

Denne mannen er ikke frisk og jeg blir oppriktig lei meg både på barnas og dine vegne.

Ville tatt dette videre på fvk og gått rettens vei for å få omsorgen. Barnevernet kan vel vitne om saken? Ville også anmeldt far for trakassering.

Jeg syns virkelig synd på deg! Hadde ikke tvilt med å få barna vekk fra denne mannen. Barn er glad i foreldrene sine og vil beskytte de for en hver pris. Men dette har gått altfor langt. Barna har ikke godt av samvær med en far som er så ustabil. Dette blir sikker et omfattende og tung prosess. Men når barna blir større vil de takke deg for at du tok opp kampen.

Ønsker deg masse lykke til og sender deg en klem.

Anonymous poster hash: 57941...a9c

Skrevet

1. Samle all dokumentasjon du overhode får tak i.

2. Ta med alt til politiet, anmeld ham for trakassering, psykisk vold og overvåkning.

3. Be om besøksforbud. Så lenge som mulig.

En rettsak blir peanuts i forhold til å fortsette livet som du (og barna) gjør nå.

Anonymous poster hash: e5365...975

Skrevet

Dette høres ut som meg og min eks. Jeg ville fått snakket med en psykolog, til deg selv altså. Barna har vel gjerne fått oppfølging hos bv, hvis ikke så finnes det hjelp å få for de også.

Både jeg og barnet mitt måtte bruke flere år hos psykolog for å komme over den behandlingen vi fikk fra barnefaren.

Nå var jeg også redd min eks ganske lenge og fant megi ganske mye for freden sin skyld, men det var aldri fred å få. Så tilslutt valgte jeg å fortelle både familievernkontoret, bv, helsestasjon , psykolog og fastlegen sannheten om min eks, hvordan han behandlet oss mens jeg var i forholdet og etter at jeg valgte å gå.

Ved å være ærlig å fortelle om min eks, om hans trusler og psykiskiske terror gjennom flere år, så fikk jeg alle instanser på min side.

Jeg kontaktet også politiet og kort fortalt, min eks endte opp med samvær med tilsyn og når det gjelder bidraget, så tok jeg det gjennom innkrevingssentralen (nav), for ellers hadde jeg ikke fått en krone fra mannen.

Få deg et hemmelig nummer som du bruker til vanlig og en egen mobil som bare brukes til å avtale samvær. La alt gå skriftlig mellom deg og bf og ta vare på alle meldinger , mailer osv. Jeg fikk meg også postkasse på postkontoret med nøkkel og lås, det var dyrt, men verdt det mens det stod på som verst. Nå, flere år etterpå, holder det med en vanlig postkasse med hengelås på.

Eksen har flyttet langt vekk og han ser bare barnet ca 24 timer i året, under tilsyn. Du kan også melde eksen til bv med den begrunnelsen at du mener at han ikke er en egnet omsorgsperson for dine barn. På denne måten kan du være heldig å få aleneomsorgen for de, uten å måtte gå rettens vei.

Jeg håper du tar til mot og får satt idioten av en eks på plass en gang for alle, du har rett på et lykkelig liv du også :)

Anonymous poster hash: 3bed1...3bf

Skrevet

Jeg er veldig enig med nr 3.

Jeg ville skaffet meg advokat umiddelbart og gått til politiet. Gjem på absolutt alt du har av dokumentasjon, skriv ned datoer ting har skjedd som du husker, skriv det detaljert.

Denne mannen er ikke god! Han er en farlig mann! Det er derfor også viktig at du passer på å fortelle politiet hva han gjorde mens dere var sammen, og også ting han har gjort i ettertid. Det han gjorde mens dere var sammen tyder også på en ustabil person. Det samme gjør det at han bruker barna for å ramme deg.

Du skriver "Jeg syntes faktisk ikke han burde ha dem i det hele tatt. Problemet er at barna er jo så gla i ham. Og de ser jo ikke disse sakene. Ikke så mye, men de enser jo konflikten og jeg kan ikke fatte hvordan jeg skal kunne forholde meg til alt dette uten at det blir konfliktfyllt."

Du må nok bare innse først som sist at dette blir konfliktfyllt. Pga mannen så er det ikke mulig å få en løsning uten at det blir en konflikt. Dvs - det ER en ENORM konflikt allerede!

Det andre du må innse er at dette går mer ut over barna enn du trolig ønsker å innrømme. Han har stått og dratt i ungene for å tvinge dem bort fra deg, han ber barna lyve til andre om deg, han har muligens slått dem, han nedverdiger dem med å kle dem nakne hver gang de har vært hos ham osv. osv. osv.

Dette er intet mindre enn mishandling!!! Og selvfølgelig går det ut over barna!!!!

Du skriver at barna er så glade i ham. Ja, barn har en nesten usvikelig kjærlighet til sine foreldre, uansett hva foreldrene gjør. De vil forsvare ham uansett, og vil hevde sin kjærlighet til ham - men mye av det går på en overdreven og ufortjent lojalitet, som trolig er i ferd med å rive dem i filler innvendig. For barna dine er trolig også redd faren sin. Redd for å måtte høre stygge ting de vet er usanne om deg, redd for hans uforutsigbarhet, redd for fysisk og psykisk avstraffelse, redd for å måtte ta side, redd for å bli ydmyket, redd for å si noe galt, redd for å gjøre noe galt, redd for hva det neste han måtte finne på mot deg eller dem.

Jeg vil tro at disse barna egentlig trenger å ikke ha kontakt med far og deretter få gå i terapi for å bearbeide alt de har vært gjennom med faren!

Det mannen driver med er kynisk og ondskapsfull kontrollering, manipulering og demonstrering av makt.

Han er farlig - og det må du få frem til politiet!

Skaff deg en god advokat, for det vil du trenge fra første øyeblikk når du går mot denne mannen.

Du er utrolig sterk som har kommet ut av et forhold med en slik mann og likevel fungere bra! Og den styrken trenger du for å kjempe videre for barna dine og deg selv!

Du må stoppe ham, barna dine kommer til å bli ødelagt jo lenger han får holde på som han gjør!

Og en ting helt til slutt. Jeg forstår hvorfor du skrev dette, men vær forsiktig med å legge ut noe mer, for jeg er redd for at det du har skrevet kan kjennes igjen av noen mannen kjenner (f.eks. hans nære venninne).

Normalt blir ikke tråder slettet, men her mener jeg at det kan være snakk om din og barnas sikkerhet, og at det bør være en god grunn til å få hovedinnlegget ditt slettet. Vurder hva du mener er best å gjøre, du kan kontakte brukeradministrator Kira bjeffer eller Elin om du vil det.

Vi som har lest tråden din vil kjenne deg igjen om du skriver noen stikkord senere, så da trenger du ikke legge ut så mye detaljer som kanskje kan bli kjent igjen.

Jeg ønsker deg masse lykke til i tiden som ligger foran deg. Ta kampen nå og stå løpet ut. Ikke gi deg!

Stor klem til deg <3

Anonymous poster hash: f4ef1...694
Skrevet

Herregud for en gærning!

Stakkars stakkars små barn som får ødelagt oppveksten på denne måten.

Du må definitivt anmelde!

Jeg hadde nok flyttet til andre kanten av landet også.

Skrevet

Helt enig med 694, få denne tråden slettet. Dette vil forøvrig bli klassifisert som en familievoldssak, det betyr at du får oppnevnt gratis bistandsadvokat. Her er det også mulig å komme med egne ønsker, dersom du selv vet om en dyktig bistandsadvokat.

Politiet kommer til å avhøre deg lenge og vel om hele forholdet deres, fra begynnelse til d.d. Så det er lurt å notere ned endel på forhånd, slik at du ikke glemmer viktige opplysninger. Men hele denne prosessen må du få startet snarest, for denne mannen er direkte farlig for både deg og barna. Lykke til og STÅ PÅ! Du vet ikke hvor sterk du egentlig er, før å være sterk er det eneste alternativet du har.

Anonymous poster hash: e5365...975

Skrevet

Takk for mange gode svar <3 Skal gå til politiet i morgen. Er så rart hvor allvorlig det blir når en får sagt det høyt.. Er så vandt til å leve i det at det blir nesten fjernt hvor galt det er.. og har hatt så problemer med å snakke om det for jeg føler det ikke høres sant ut... og så er han så manipulerende at jeg er redd han skal vinne frem med alle anklagende han kommer med.. er nesten så jeg er takknemlig for ethvert menneske som tror meg.

Skal høre om å få slettet tråden. Men er ny her, så må finne ut hvordan jeg får spurt administrator :) Men 1000 takk for svar... følte jeg gikk fra sikker til overbevist...

Skrevet

Ser du fikk det til :) Kjenpebra, når du har med slike folk å gjøre, kan de lett finne ut av det. Vik ønske deg lykke til hos politiet i morgen.

Når du våkner, kan det hende alt føles litt lettere, og at du kanskje føler for å vente litt med å melde fra, ikke gjør det. Uansett hvor skummelt det føles, det er bare starten på ditt nye liv, det første, og viktigste skrittet.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

For å få det slettet, går du inn på profilen til Elin, den finner du ved å gå inn på ris og ros. Trykk på navnet hennes og så kommer du inn. Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...