Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Vi skal male to rom på loftet. Dette er et rom med skråtak i begge retninger. Det er panel både på vegg og i tak. Det skal bli soverom til de to eldste barna våre. Det er bare et lite vindu i rommet. Vi skal kjøpe grunning med kvistlakk i. Men så er jeg så usikker på hvilken hvitmaling jeg skal gå for. Han som jobbet i butikken mente eggehvit var den mest solgte, og anbefalte denne. Hvilken hvitmaling ville dere brukt? Anonymous poster hash: ad2c9...d74
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #2 Skrevet 25. juni 2014 Eggehvit er helt ok, veldig vanlig og litt kjedelig kanskje. vi har en som heter sommersne som jeg er veldig fornøyd med. den er litt mer grå. Anonymous poster hash: 5bd9b...ff2
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Skrevet 25. juni 2014 refleksjon er også fin.. litt kaldere og gråere enn eggehvit! men hvordan lister og vinduer/dører er det da? hvitt? trehvit? (hvis det er hvitt så er det mest sannsynlig eggehvit, og da blir den seende litt gul ut hvis du velger refleksjon..) Anonymous poster hash: c8212...456
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2014 #4 Skrevet 25. juni 2014 Vi har brukt lys antikk. Orker ikke eggehvitt lenger, synes det er overalt. Har og sett på refleksjon, men som hun over sier bør ikke lister og dører være eggehvitt da. Den har en tendens til å bli gul i feil lys...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Vi skal male to rom på loftet. Dette er et rom med skråtak i begge retninger. Det er panel både på vegg og i tak. Det skal bli soverom til de to eldste barna våre. Det er bare et lite vindu i rommet. Vi skal kjøpe grunning med kvistlakk i. Men så er jeg så usikker på hvilken hvitmaling jeg skal gå for. Han som jobbet i butikken mente eggehvit var den mest solgte, og anbefalte denne. Hvilken hvitmaling ville dere brukt? Anonymous poster hash: ad2c9...d74 dette svaret har ikke noe med maling å gjøe, men mine brannskrekk-alarmklokker begynte å ringe nå: Hva du tenkt på hvordan barna dine skal komme seg ut hvis det begynner å brenne i rommet og/eller trappen? Du er nødt til å ha rømningsvie der, og vinduene må være store nok til å komme seg ut. Du har sikkert tenkt på dette allerede, men jeg er mer enn normalt vàr på sånt, så derfor klarte jeg ikke å la være å kommentere. Anonymous poster hash: 63c0a...718
Mamma4livet Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 (endret) Personlig synes jeg eggehvit er for gul i fargen. Jeg liker Chi eller Bomull. Bomull er fargen som er standard på dører, vinduer og listverk. Endret 25. juni 2014 av Mamma4livet
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Jeg synes Egghvit (og bomull) er altfor gule. Elsker Refleksjon, har den i flere rom hos oss. Ville malt lister i Klassisk hvit. Anonymous poster hash: 936fa...c2a
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #8 Skrevet 25. juni 2014 Ville valgt bomull. Anonymous poster hash: 5f22b...bfb
smurfis Skrevet 25. juni 2014 #10 Skrevet 25. juni 2014 Jeg er veldig fornøyd med lys antikk på vårt soverom..har lister og gulv i eggehvit og syntes ikke det ser gult ut, men det kommer an på lyset kanskje. Lys antikk er litt lun og fin.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Tusen takk for svar. Da gikk vi for fargen bomull. Vinduene er store nok til at et voksent menneske kan klatre ut. Det er brannstige utenfor vinduene. Så det skal være trygge rom for jentene. Hi Anonymous poster hash: ad2c9...d74
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 Jeg ville ikke malt panel på sommeren. Hvis det er slike smartpanel plater er det greit, men om det er vanlig panel ville jeg ventet til vinteren. Panel er ikke dødt materiale og det fant vi ut den vanskelige veien. Vi malte hele taket i stua som var panel på sommeren. Når vinteren kom krympet panelen og en kunne se striper uten malin i alle skjøtene mellom panelene. Ikke pent. Vi måtte pusse alle skjøtene og male på ny på vinteren. All jobben vi gjorde på sommeren var så og si bortkastet. Anonymous poster hash: 51d72...45c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå