Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er helt idiot når det gjelder matlaging, men nå skal jeg begynne å lage skikkelig hjemmelaget mat. Så når det står, vanne ut stekepanna, betyr det da at man tar varm stekepanna og har oppi kaldt vann? Og ikke noe mer? Anonymous poster hash: 0b6d2...fdf
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Hvis du har stekt noe så tar du det ut av panna når det er ferdigstekt. Så tar du bare på litt vann (ikke mye), slik at dette freser litt og du får litt ekstra væske. Denne væsken tar med seg smak fra f.eks. kjøttet du har stekt, og er godt å ha oppi f.eks. en saus rett før du serverer. Ikke noe hokus pokus Så bra du har bestemt deg for å lage hjemmelaget mat Det er bare å kaste seg ut i det. Om noe ikke blir helt vellykket så lærer man av det hver gang. Og helt ille er det veldig sjeldent noe blir Anonymous poster hash: 5e4ae...d9b
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Tja. Har ikke lest den formuleringen, pleier vel å stå "kok ut". Men det går nok for det samme. Kan gjøres med vann, fløte, melk, kokosmelk osv. Hell i panna når det du har stekt er tatt ut, og la det koke opp. Da får du god smak på saus/sø/sjyen, og panna får en rens.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Takk! Det står at man skal gjøre dette i så mange oppskrifter, at nå måtte jeg bare finne ut av det Skulle gjerne hatt en enkel og detaljert oppskrift på brun saus også Anonymous poster hash: 0b6d2...fdf
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Takk! Det står at man skal gjøre dette i så mange oppskrifter, at nå måtte jeg bare finne ut av det Skulle gjerne hatt en enkel og detaljert oppskrift på brun saus også Anonymous poster hash: 0b6d2...fdf http://www.matprat.no/Artikler/Familien/MatPrat-TV-Slik-lager-du-brun-saus-med-bruning/ Anonymous poster hash: efe72...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå