Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Er interessert i en voksen mann med 2 barn, som er veldig religiøs.. Redd for at jeg ikke skal være bra nok for han, han virker så utrolig ordentlig. Noen som er sammen med en kristen mann? Anonymous poster hash: 0de2b...090
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Ordentlig på hvilken måte da? Kan vel være like ordentlig uten å være kristen? Hvorfor føler du at du ikke strekker til? Anonymous poster hash: 7b0a9...757
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Nei, voksne mennesker som tror på Gud tar jeg ikke så seriøst! Er som å tro på julenissen! Kan ikke fatte at du ikke føler deg verdig nok for en som tror på eventyr!! Anonymous poster hash: e9629...d67
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har ikke den erfaringen, men ville ikke tenkt på om jeg var bra nok eller ikke. Det viktigste for meg ville vært hvordan hans livssyn ville påvirke forholdet vårt. Hvis han respekterte at andre kan ha sine livssyn og jeg ikke være så kristen, så kunne det gått. Litt avhengig av hvor mye hans livssyn ville påvirke livene våre. Jeg har et vennepar der begge er dypt religiøse. De prøver aldri å påvirke andre, prøver aldri å "misjonere" og respekterer andres valg og meninger som går på tvers av deres egne livssyn. Det kunne jeg levd med. Du må snu tankene dine. Ikke spør deg om du er bra nok for ham, men om han er åpen nok til å takle at du kanskje ikke er like religiøs som han og kan komme til å gjøre andre ting enn det han foretrekker for egen del. Anonymous poster hash: 7f3ba...d7e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Han går i kirken hver søndag, høy moral, ser mennesker for hvem de er, ikke pga utseende, elsker alle mennesker uansett hvem de er.. Jeg har mange svin på skogen, hatt sex med for mange, ikke spesielt glad i andre mennesker, banner og kan være egoistisk. Han har falt for meg, og jeg skjønner ikke hvorfor. Redd for at han plutselig skal oppdage at jeg ikke er så bra som han tror.. Anonymous poster hash: 0de2b...090
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Nei, voksne mennesker som tror på Gud tar jeg ikke så seriøst! Er som å tro på julenissen! Kan ikke fatte at du ikke føler deg verdig nok for en som tror på eventyr!! Anonymous poster hash: e9629...d67 Som å si at du ikke tar 4 av 10 nordmenn seriøst. Fjollerifjollera. Anonymous poster hash: 7b0a9...757
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er også kristen, men følger ikke religionen så slavisk som han. Han er nok ikke-sex-før-ekteskapet-materiale.. Jeg er ikke der i det hele tatt.. Hi Anonymous poster hash: 0de2b...090
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #8 Skrevet 24. juni 2014 Nei, voksne mennesker som tror på Gud tar jeg ikke så seriøst! Er som å tro på julenissen! Kan ikke fatte at du ikke føler deg verdig nok for en som tror på eventyr!! Anonymous poster hash: e9629...d67 Som å si at du ikke tar 4 av 10 nordmenn seriøst. Fjollerifjollera. Anonymous poster hash: 7b0a9...757 Om det er 4 av 10, eller 9 av 10 spiller ingen rolle! Det er for meg totalt ubegripelig at folk tror på Gud! Anonymous poster hash: e9629...d67
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er også kristen, men følger ikke religionen så slavisk som han. Han er nok ikke-sex-før-ekteskapet-materiale.. Jeg er ikke der i det hele tatt.. Hi Anonymous poster hash: 0de2b...090 Om han har 2 barn fra før er han vel mest sansynlig skilt eller fått barn utenom ekteskapet? Så det er jo ikke helt greit for slaviske mennesker. Jeg er dypt kristen og har en veldig solid tro. Men er møkk-lei at mange kristne velger ut hva de skal ha veldig høy moral ovenfor og hva man kan se gjennom fingrene med. Er han en god mann, ser han deg for hva du er ikke for hva du har gjort. Ingenting med kristendom og gjøre. Anonymous poster hash: 9cdfa...226
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 Bare vær deg selv du. Klaffer det så klaffer det.. om ikke så ok... du kan bruke jo ikke endre den du er... vis at du er interessert- ta det derfra... Anonymous poster hash: ca937...33b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #11 Skrevet 24. juni 2014 Nei, voksne mennesker som tror på Gud tar jeg ikke så seriøst! Er som å tro på julenissen! Kan ikke fatte at du ikke føler deg verdig nok for en som tror på eventyr!!Anonymous poster hash: e9629...d67 Som å si at du ikke tar 4 av 10 nordmenn seriøst. Fjollerifjollera.Anonymous poster hash: 7b0a9...757 Om det er 4 av 10, eller 9 av 10 spiller ingen rolle! Det er for meg totalt ubegripelig at folk tror på Gud!Anonymous poster hash: e9629...d67 Nei vel, så tror du ikke på Gud, det er helt opp til deg. Men jeg syns du skal vise litt respekt for de som faktisk gjør det. Ikke hån dem ved å sidestille Gud og julenissen, ikke kall deres religion for eventyr. For for meg er det heller ubegripelig at voksne folk kan være så umoden i uttalelsene sine som deg. Jeg jobber som leder for et barnekor i regi av kirken, ikke fordi jeg er så forbanna kristen (men har min barnetro), men fordi jeg elsker sang. Det er et ungt miljø i vår menighet. Har en prest som er like vakker på innsiden som hun er på utsiden. Og våre to mannlige kateketer er kjekke, unge og flotte menn. Om mannen du liker er som disse to så skjønner jeg at du liker ham, hi! For ikke alle kristne er selvsentrerte fanatikere, enkelte viser at Nestekjærlighet er størst av alt Anonymous poster hash: 0cd56...ad2
Trimsi Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Nei, voksne mennesker som tror på Gud tar jeg ikke så seriøst! Er som å tro på julenissen! Kan ikke fatte at du ikke føler deg verdig nok for en som tror på eventyr!!Anonymous poster hash: e9629...d67 Som å si at du ikke tar 4 av 10 nordmenn seriøst. Fjollerifjollera.Anonymous poster hash: 7b0a9...757 Om det er 4 av 10, eller 9 av 10 spiller ingen rolle! Det er for meg totalt ubegripelig at folk tror på Gud!Anonymous poster hash: e9629...d67 Nei vel, så tror du ikke på Gud, det er helt opp til deg. Men jeg syns du skal vise litt respekt for de som faktisk gjør det. Ikke hån dem ved å sidestille Gud og julenissen, ikke kall deres religion for eventyr. For for meg er det heller ubegripelig at voksne folk kan være så umoden i uttalelsene sine som deg. Jeg jobber som leder for et barnekor i regi av kirken, ikke fordi jeg er så forbanna kristen (men har min barnetro), men fordi jeg elsker sang. Det er et ungt miljø i vår menighet. Har en prest som er like vakker på innsiden som hun er på utsiden. Og våre to mannlige kateketer er kjekke, unge og flotte menn. Om mannen du liker er som disse to så skjønner jeg at du liker ham, hi! For ikke alle kristne er selvsentrerte fanatikere, enkelte viser at Nestekjærlighet er størst av alt Anonymous poster hash: 0cd56...ad2 Enig med deg i at det å sidestille gud med julenissen kan føles respektløst for den som er kristen, og at det bør være unødvendig å si dette til en som er troende. Men det må være lov å mene at det går ut det samme, og å tenke at religion er eventyr. Man bør absolutt prøve å respektere hverandre uavhengig av tro og livssyn, så lenge man oppfører seg bra og ikke livssynet er til skade for andre. Men jeg blir så nysgjerrig når du sier du har din barnetro. Hva går dette egentlig ut på? Tror du på en gud som om du fremdeles var et barn, eller mener du at troen din hørte til barndommen, men at det ligger litt igjen der som du vil beholde. Klarer ikke å begripe at man kan tro litt, eller f.eks kalle seg "upersonelig kristen"...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 Nei, voksne mennesker som tror på Gud tar jeg ikke så seriøst! Er som å tro på julenissen! Kan ikke fatte at du ikke føler deg verdig nok for en som tror på eventyr!!Anonymous poster hash: e9629...d67 Som å si at du ikke tar 4 av 10 nordmenn seriøst. Fjollerifjollera.Anonymous poster hash: 7b0a9...757 Om det er 4 av 10, eller 9 av 10 spiller ingen rolle! Det er for meg totalt ubegripelig at folk tror på Gud!Anonymous poster hash: e9629...d67 Nei vel, så tror du ikke på Gud, det er helt opp til deg. Men jeg syns du skal vise litt respekt for de som faktisk gjør det. Ikke hån dem ved å sidestille Gud og julenissen, ikke kall deres religion for eventyr. For for meg er det heller ubegripelig at voksne folk kan være så umoden i uttalelsene sine som deg. Jeg jobber som leder for et barnekor i regi av kirken, ikke fordi jeg er så forbanna kristen (men har min barnetro), men fordi jeg elsker sang. Det er et ungt miljø i vår menighet. Har en prest som er like vakker på innsiden som hun er på utsiden. Og våre to mannlige kateketer er kjekke, unge og flotte menn. Om mannen du liker er som disse to så skjønner jeg at du liker ham, hi! For ikke alle kristne er selvsentrerte fanatikere, enkelte viser at Nestekjærlighet er størst av alt Anonymous poster hash: 0cd56...ad2 Enig med deg i at det å sidestille gud med julenissen kan føles respektløst for den som er kristen, og at det bør være unødvendig å si dette til en som er troende. Men det må være lov å mene at det går ut det samme, og å tenke at religion er eventyr.Man bør absolutt prøve å respektere hverandre uavhengig av tro og livssyn, så lenge man oppfører seg bra og ikke livssynet er til skade for andre. Men jeg blir så nysgjerrig når du sier du har din barnetro. Hva går dette egentlig ut på? Tror du på en gud som om du fremdeles var et barn, eller mener du at troen din hørte til barndommen, men at det ligger litt igjen der som du vil beholde. Klarer ikke å begripe at man kan tro litt, eller f.eks kalle seg "upersonelig kristen"... Det siste, vil jeg tro Jeg ble oppdratt til å tro at det er mer mellom himmel og jord enn det er ment for oss mennesker å forstå. Men jeg tror ikke at Gud er en mann med skjegg som skapte jorda på 6 dager og så hvilte han på søndag, tror ikke at jomfru Maria faktisk VAR jomfru osv. Jeg har innsett at man visste fryktelig lite den gang ift nå (med teknologien og sunn fornuft slik vi har i dag osv). Men jeg tenker at man VET det var en mann ved navnet Jesus som har levd og dødd, men om han faktisk gjorde det det blir sagt at han gjorde, det får bli opp til hver og en å ta standpunkt til. Det er vel derfor det kalles å TRO Jeg orker ikke lage en lang forklaring, må legge meg nå, men håper du forsto litt bedre hva jeg prøver å forklare Anonymous poster hash: 0cd56...ad2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #14 Skrevet 24. juni 2014 Nei, voksne mennesker som tror på Gud tar jeg ikke så seriøst! Er som å tro på julenissen! Kan ikke fatte at du ikke føler deg verdig nok for en som tror på eventyr!!Anonymous poster hash: e9629...d67 Som å si at du ikke tar 4 av 10 nordmenn seriøst. Fjollerifjollera.Anonymous poster hash: 7b0a9...757 Om det er 4 av 10, eller 9 av 10 spiller ingen rolle! Det er for meg totalt ubegripelig at folk tror på Gud!Anonymous poster hash: e9629...d67 Nei vel, så tror du ikke på Gud, det er helt opp til deg. Men jeg syns du skal vise litt respekt for de som faktisk gjør det. Ikke hån dem ved å sidestille Gud og julenissen, ikke kall deres religion for eventyr. For for meg er det heller ubegripelig at voksne folk kan være så umoden i uttalelsene sine som deg. Jeg jobber som leder for et barnekor i regi av kirken, ikke fordi jeg er så forbanna kristen (men har min barnetro), men fordi jeg elsker sang. Det er et ungt miljø i vår menighet. Har en prest som er like vakker på innsiden som hun er på utsiden. Og våre to mannlige kateketer er kjekke, unge og flotte menn. Om mannen du liker er som disse to så skjønner jeg at du liker ham, hi! For ikke alle kristne er selvsentrerte fanatikere, enkelte viser at Nestekjærlighet er størst av alt Anonymous poster hash: 0cd56...ad2 Enig med deg i at det å sidestille gud med julenissen kan føles respektløst for den som er kristen, og at det bør være unødvendig å si dette til en som er troende. Men det må være lov å mene at det går ut det samme, og å tenke at religion er eventyr.Man bør absolutt prøve å respektere hverandre uavhengig av tro og livssyn, så lenge man oppfører seg bra og ikke livssynet er til skade for andre. Men jeg blir så nysgjerrig når du sier du har din barnetro. Hva går dette egentlig ut på? Tror du på en gud som om du fremdeles var et barn, eller mener du at troen din hørte til barndommen, men at det ligger litt igjen der som du vil beholde. Klarer ikke å begripe at man kan tro litt, eller f.eks kalle seg "upersonelig kristen"... Det siste, vil jeg tro Jeg ble oppdratt til å tro at det er mer mellom himmel og jord enn det er ment for oss mennesker å forstå. Men jeg tror ikke at Gud er en mann med skjegg som skapte jorda på 6 dager og så hvilte han på søndag, tror ikke at jomfru Maria faktisk VAR jomfru osv. Jeg har innsett at man visste fryktelig lite den gang ift nå (med teknologien og sunn fornuft slik vi har i dag osv). Men jeg tenker at man VET det var en mann ved navnet Jesus som har levd og dødd, men om han faktisk gjorde det det blir sagt at han gjorde, det får bli opp til hver og en å ta standpunkt til. Det er vel derfor det kalles å TRO Jeg orker ikke lage en lang forklaring, må legge meg nå, men håper du forsto litt bedre hva jeg prøver å forklare Anonymous poster hash: 0cd56...ad2 Jepp - at du ikke er kristen. Anonymous poster hash: e16ca...915
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #15 Skrevet 25. juni 2014 Jeg er gift med en som kommer fra en veldig kristen familie, men mannen min bror seg ikke om det. Eller vi giftet i kirka og skal nok dåpe ungene våre, men det er mere fordi at det er en tradisjion. MEN kristlige kan være forskjellige. Jeg har noen venner som jeg ikke viste om at dei var kristne en gang og så har jeg svigers familie som har den der tankegangen at alle andre som ikke er kristne er ikke like gode. Det er snakk om Gud hver gang, bordsang før maten... jeg blir så provosert når dem kommer til oss i vårt hus og begynner å singe før vi skal spise. Jeg godtar dem som dei er og bryr meg ikke hva dei gjør og så videre, men liker ikke den måten at man blir pressa å gjøre alt på den riktige måte. Vi ble utspørt hvor fort vi flyttet oss sammens om vi drikker vin osv.... Så det avhenger nok hvordan han mannen er, om han skal takle at du er "annerledes" eller vil presse deg å være med på det (jeg aner jo ikke om du vil selv eller ikke). Snakk om det. Vis at det er viktig for deg å snakke ut om temaet. Anonymous poster hash: 7f9a0...9a5
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #16 Skrevet 25. juni 2014 Min samboer er kristen, og hele hans familie er veldig religiøse. Faren hans er prest. Han er akkurat som alle andre jeg kjenner - han drikker alkohol, han har hatt sex og satt til verden 2 barn utenfor ekteskap (vi er riktignok forlovet, men fremdeles ikke gift), han banner iblant og han lever generelt som de fleste andre. Samtidig har han gode grunnleggende verdier, han tror oå Gud og ber, han går gjerne i kirken og han er opptatt av at våre barn skal ha det samme gode grunnsynet i livet. Jeg er som en annen her nevner kristen i den forstand at jeg har min barnedro og har hatt en kristen oppdragelse, men jeg er i kirken kun en gang i året og ber ytterst sjelden. Allikevel har han valgt å elske meg for den jeg er, uten å forsøke å tvinge på meg religion og kristen moral. Anonymous poster hash: 4f4c9...bd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå