Gå til innhold

Dere som jobber i gårdsbarnehage, evt har barn der.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke dyr har dere?

Og hva er fordelen og ulempen med dette dyret?

Hvor delaktig er barna med stell av dyrene?

Hvilke dyr ville du anbefalt og frarådet å ha i en barnehage?

Anonymous poster hash: 1ab20...68d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En geit, fire sauer med lam og to hester og en ponni. Katt har vi og, samt fire frittgående høner. Katta rører ikke hønene:p Har også to kaniner sammen i et innegjerda område der de får begevet seg fritt.

Hestene får ikke ungene gjøre annet enn å børste litt på, de er private og krever en forståelse for hestens atferd som både barn og voksne som ikke kjenner til hest ikke innehar. De er selvsagt også større og farligere enn f.eks sauene.

Ungene får lov å være med på fôring av sauene og får prøve å holde flaske til de to lammene som trenger det:) De voksne sauene får de også klappe på, sauene er litt care bear med det så de bryr seg ikke så veldig, men ungene liker det så da er det ok.

Kaninene er det lov å se på, og de får legge inn høy, men ikke kose med dem siden kaninene ikke er såå begeistra for voldsomme barn.

Geita er veldig snill og sparker ikke, så de største ungene har fått lov til å prøve håndmelking, men de får det som regel ikke til :P 

Hønene får hønsefôr som ungene får være med å gi dem, og så går vi på eggejakt innimellom, før vi tar med eggene inn og lager enten eggerøre eller hva vi nå måtte ha lyst på.

Hadde det ikke vært for at hestene er mine hadde jeg ikke valgt dem til en gårdsbarnehage. Ville heller ikke hatt påfugler igjen, men mest fordi de lager et helsikkens leven til tider. Kyr er veldig store og krever for mye hvis man ikke går inn for melking. Gjess vil jeg heller ikke ha igjen, hissige og rimelig ubrukelige til "kos". 

Anonymous poster hash: 3aa83...029

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...