Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Er for tiden ute i ulønnet permisjon pga hjemme med barn inntil barnehagestart. Jeg tar ekstravakter der det passer i forhold til turnusen til samboeren. Nå håper vi på å få neste barn innen ikke for lang tid, men det er desverre stor sjangse for at jeg blir sykemeldt hele dette svangerskapet, sllik som forrige. Håper jo for all del at det blir mye bedre denne gangen, men kan desverre ikke satse alt for mye på det. Siden jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap + deler av barseltiden var jeg sykemeldt ca 10 mnd. Hvordan er det i forhold til å kunne bli sykemeldt igjen iløpet av hausten? Om i tilfelle jeg er gravid til permisjonen går ut, og jeg ikke har begynt i min faste jobb. Har jeg opptjent rettigheter ved å jobbe ekstravakter, eller blir det reknet ut i fra oppstart i den faste jobben? Anonymous poster hash: 1429a...a3f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Pengene blir i tilfelle kun regnet utifra inntekten du har i ekstrajobben. Når man er i ulønnet permisjon over en viss tid, mister man rettighetene til sykepenger. Anonymous poster hash: 470e9...622
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Men siden jeg var sykemeldt så lenge i forrige svangerskap, har jeg vel ikke så mye sykemlding igjen? Må vel jobbe i 6 mnd for å opparbeide nye rettigheter der gjen. Gjelder de den ulønnede permisjonen eller tjener jeg opp rettigheter ved ekstravakter? Anonymous poster hash: 1429a...a3f
DaenerysStorm Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Foreldrepermisjonen gjelder som arbeid, så du har arbeidet opp retten til sykemelding mener jeg å huske
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Kan du ikke vente de 6 mnd med å bli gravid igjen? Anonymous poster hash: fd879...9b2
beibilykke Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 da ville jeg absolutt ventet til du har jobbet fast og tjent litt førr du ble gravid igjen. du må jobbe 6 av de 10 siste mnd før fødsel og det er medregnet om du skulle bli sykemeldt! så for å komme mye bedre økonomisk ut av det ville jeg ventet. men kanskje mannen din tjener så bra at det ikke har så mye å si.. !
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Vurderer absolutt å vente med å gravid, men sleng da på at vi hadde en prøveperiode på 3 år på forrige.. Vi har vel fått beskjed om å få de ungene vi skal innen ikke for lang tid.. Anonymous poster hash: 1429a...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå