Gå til innhold

Ulønnet permisjon og sykemelding


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden ute i ulønnet permisjon pga hjemme med barn inntil barnehagestart. Jeg tar ekstravakter der det passer i forhold til turnusen til samboeren.

Nå håper vi på å få neste barn innen ikke for lang tid, men det er desverre stor sjangse for at jeg blir sykemeldt hele dette svangerskapet, sllik som forrige. Håper jo for all del at det blir mye bedre denne gangen, men kan desverre ikke satse alt for mye på det.

Siden jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap + deler av barseltiden var jeg sykemeldt ca 10 mnd. Hvordan er det i forhold til å kunne bli sykemeldt igjen iløpet av hausten? Om i tilfelle jeg er gravid til permisjonen går ut, og jeg ikke har begynt i min faste jobb. Har jeg opptjent rettigheter ved å jobbe ekstravakter, eller blir det reknet ut i fra oppstart i den faste jobben?



Anonymous poster hash: 1429a...a3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pengene blir i tilfelle kun regnet utifra inntekten du har i ekstrajobben. Når man er i ulønnet permisjon over en viss tid, mister man rettighetene til sykepenger.



Anonymous poster hash: 470e9...622
Skrevet

Men siden jeg var sykemeldt så lenge i forrige svangerskap, har jeg vel ikke så mye sykemlding igjen? Må vel jobbe i 6 mnd for å opparbeide nye rettigheter der gjen. Gjelder de den ulønnede permisjonen eller tjener jeg opp rettigheter ved ekstravakter?



Anonymous poster hash: 1429a...a3f
Skrevet

Foreldrepermisjonen gjelder som arbeid, så du har arbeidet opp retten til sykemelding mener jeg å huske :)

Skrevet

Kan du ikke vente de 6 mnd med å bli gravid igjen?

 

Anonymous poster hash: fd879...9b2

Skrevet

da ville jeg absolutt ventet til du har jobbet fast og tjent litt førr du ble gravid igjen. du må jobbe 6 av de 10 siste mnd før fødsel og det er medregnet om du skulle bli sykemeldt! så for å komme mye bedre økonomisk ut av det ville jeg ventet. men kanskje mannen din tjener så bra at det ikke har så mye å si.. !

Skrevet

Vurderer absolutt å vente med å gravid, men sleng da på at vi hadde en prøveperiode på 3 år på forrige.. Vi har vel fått beskjed om å få de ungene vi skal innen ikke for lang tid.. 



Anonymous poster hash: 1429a...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...