Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Noen som har opplevd problemer med søsken i forhold til når de blir storesøsken? Tenker da på trass eller lignende? Anonymous poster hash: aa83c...7ec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Ingen? Anonymous poster hash: aa83c...7ec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Min eldste var fem år når minsten kom. Ingen problemer, bare stas! Anonymous poster hash: 890e9...d24
Trolleliten Skrevet 25. juni 2014 #5 Skrevet 25. juni 2014 Da lillesøster ble født var storesøster 3 år. Det var ikke jeg som fikk en baby, men vi. Denne taktikken fungerte veldig bra og vi var opptatt av at pappan skulle ta den lille da han kunne, så storesøster og jeg fortsatt kunne kose og få tid sammen Nå er lillesøster 4 år og vi venter nr 3. Her har det vært litt trass nå i forkant da det også nå er vi som får en baby. De gleder seg veldig, men lillesøster slet litt med å avvennes fra samsoving i starten (har ikke vært noe strenge på det). Nå kan hun godt få sovne i vår seng men blir bært over til seg selv etterpå. Mer og mer sjelden egentlig. Så er hun familiens diva som finner på ting i hytt og pine, blir veldig sint hvis ikke det passer resten av familen akkurat da. Nå er ting mye bedre og jeg er veldig glad for at vi har brukt tid på det nå i forkant. (Men dette er nok ting vi måtte ha brukt tid på uansett, for hun har nok styrt mye mer enn vi har vært klar over). Tror cluet er å inkludere den store mest mulig slik at det ikke blir noe konkurranse, sett fra den store sin side
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 Når baby kommer TIL? Til hva? Anonymous poster hash: cdc37...7de
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Opplever st det går fint. Storebror er veldig omsorgsfull , men selvfølgelig er det litt tøft når mammafanget er opptatt. (2år gml) Jeg som mamma har taklet det greit, men ble overumplet av egen reaksjon. Jeg var ikke forberedt på den sorgen som kom over meg. Jeg følte noe ala en vond kjærlighetssorg da babyen kom. Jeg savnet 2åringen min! Selv om vi var sammen så mye som mulig, bortsett fra ammesituasjonen, følte jeg at jeg "mistet" storebror litt. Veldig sårt! Og totalt uforberedt. Har prøvd å finne teorier og lesestoff om dette, men har ikke funnet noe, står mest om barnets reaksjoner og sjalusi. Anonymous poster hash: 5e7ff...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå