Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har vært på undersøkelse hvor de fant ut at jeg hadde en tett eggleder. Den andre var helt fin. Dette er noen år siden nå, men idag var jeg hos medicus igjen for å ta opp saken min igjen. Tenker å starte prøvingen nå snart. Da er det en annen gynecolog der, som undersøkte meg. Han sa jeg måtte sikkert ha prøverør siden jeg har en tett eggleder. Jaha? Har jo lest uttalige historier om kvinner som har blitt gravide med en eggleder? Noen som vet? Anonymous poster hash: 21e82...f2d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Vet om flere som har blitt gravide uten prøverør med bare en fungerende eggleder. Men det vil sikkert være individuelt. Anonymous poster hash: d3953...04c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 jeg har bare en egg leder, men ingen lege som har sagt til meg at det blir mer vanskelig bli gravid .. regner med det kan ta litt tid da men Anonymous poster hash: 66862...f03
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har bare en eggleder, og vi fikk beskjed om at det kanskje kunne ta litt lenger tid å bli gravid enn "vanlig", hva nå det enn er... Vel, det tok vel ca 1 prøving hver gang... Det som irriterer meg mest med den egglederen som er borte, er fantomsmertene. :-( Anonymous poster hash: eb708...d38
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Man har kanskje sjeldnere muligheten til å bli gravid, men det går vel? Helt avhengig av alderen din, ville jeg forhørt meg med flere gynekologer og/eller leger, og gi det et halvt år til halvannet, kanskje, før jeg vurderte behandling. Anonymous poster hash: 9b16b...112
anonymous7 Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Jeg har vært på undersøkelse hvor de fant ut at jeg hadde en tett eggleder. Den andre var helt fin. Dette er noen år siden nå, men idag var jeg hos medicus igjen for å ta opp saken min igjen. Tenker å starte prøvingen nå snart. Da er det en annen gynecolog der, som undersøkte meg. Han sa jeg måtte sikkert ha prøverør siden jeg har en tett eggleder. Jaha? Har jo lest uttalige historier om kvinner som har blitt gravide med en eggleder? Noen som vet? Anonymous poster hash: 21e82...f2d Jeg fant ut det samme (en tett eggleder) i begynnelsen av mars i år da jeg var på røntgen med kontrastvæske. Samme syklus ble jeg gravid Testa positivt 28. mars! 17 uker nå. Så dette er ikke noe å bekymre seg for, og slettes ikke sikkert du må ha prøverør. Husk at du er mest fruktbar rett etter en sånn undersøkelse fordi de har "skylt ut" Endret 24. juni 2014 av anonymous7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er "bare" 26år da. Så håper alderen er på min side! Håper virkelig jeg klarer å bli gravid selv. har slitt med pcos også, men har gått ned 23kg, og gynekologen sa jeg ike hadde syster på eggstokkene lengre Så nå er problemet mitt "bare" en tett eggleder. Hi Anonymous poster hash: 21e82...f2d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #8 Skrevet 24. juni 2014 Min søster er akkurat blitt gravid med bare en eggleder. Litt sjalu er jeg dessverre om dagen, mine er fullstendig ødelagt og prøverør er eneste alternativ.... Anonymous poster hash: 7f899...6f3
anonymous7 Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er "bare" 26år da. Så håper alderen er på min side! Håper virkelig jeg klarer å bli gravid selv. har slitt med pcos også, men har gått ned 23kg, og gynekologen sa jeg ike hadde syster på eggstokkene lengre Så nå er problemet mitt "bare" en tett eggleder. Hi Anonymous poster hash: 21e82...f2d Jeg har også PCO! Tok dobbel dose pergotime den måneden jeg ble gravid (samme måned jeg hadde røntgen altså), fikk ikke eggløsning på egen hånd., for meg hjalp det nok å gå ned fra 61kg til 57kg
Tante_Esel Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 jeg ble gravid med en eggleder - men har en laaaang prøvehistorikk bak meg... (inkl ivf) men graviditeten skjedde naturlig uten pco kan dere jo fint klare det på egenhånd, men kanskje legen på medicus ville forberede deg på at dere kanskje må gå veien om IVF. så flink du har vært med å gå ned i vekt
lemonaide Skrevet 24. juni 2014 #11 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har kun én eggstokk, og ble gravid etter 2 mndrs prøving. Det skulle visst ikke ha noe å si, ettersom den ene tar over jobben.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har bare en eggleder. Vært gravid 6 ganger har 4 barn. 1 exu og 1 sp abort. Dette trenger ikke bli noe problem. Lykke til. Anonymous poster hash: aec08...2a8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har vært på undersøkelse hvor de fant ut at jeg hadde en tett eggleder. Den andre var helt fin. Dette er noen år siden nå, men idag var jeg hos medicus igjen for å ta opp saken min igjen. Tenker å starte prøvingen nå snart. Da er det en annen gynecolog der, som undersøkte meg. Han sa jeg måtte sikkert ha prøverør siden jeg har en tett eggleder. Jaha? Har jo lest uttalige historier om kvinner som har blitt gravide med en eggleder? Noen som vet? Anonymous poster hash: 21e82...f2d Du kan selvfølgelig bli gravid med bare en eggleder det er tilfeldig hvilken eggstokk som slipper egg i hver periode, dette vil da si at i de periodene hvor egget slippes fra den siden hvor du har tett eggleder, vil det da ikke kunne møte en sædcelle å dermed bli befruktet. Jeg har blitt gravid på første forsøk med alle mine tre barn, har bare en funksjonell eggleder Anonymous poster hash: 27726...8e5
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #14 Skrevet 25. juni 2014 Hører så mye forskjellig, noe sier jeg ikke har mulighet i mere enn annenhver mnd, mens andre sier at egglederene sammarbeider, og at den friske egglederen tar over eggene til den andre.. Også den nye gynekologen min da, som sier jeg må ha prøverør grunnet en tett eggleder :/ bah Hi Anonymous poster hash: 21e82...f2d
Tante_Esel Skrevet 25. juni 2014 #15 Skrevet 25. juni 2014 Hører så mye forskjellig, noe sier jeg ikke har mulighet i mere enn annenhver mnd, mens andre sier at egglederene sammarbeider, og at den friske egglederen tar over eggene til den andre.. Også den nye gynekologen min da, som sier jeg må ha prøverør grunnet en tett eggleder :/ bah Hi Anonymous poster hash: 21e82...f2d men spørsmålet er vel kanskje hvorfor den ene var tett.... og at gyn sier du trenger IVF for at de regner med den andre også er tett...? hos meg er grunnen div operasjoner i buken, derav har jeg mye arrvev, og sannsynligheten for at e.l nr 2 var tett var stoooor... skjønner?
anonymous7 Skrevet 25. juni 2014 #16 Skrevet 25. juni 2014 Hører så mye forskjellig, noe sier jeg ikke har mulighet i mere enn annenhver mnd, mens andre sier at egglederene sammarbeider, og at den friske egglederen tar over eggene til den andre.. Også den nye gynekologen min da, som sier jeg må ha prøverør grunnet en tett eggleder :/ bah Hi Anonymous poster hash: 21e82...f2d Hvis dere prøver hver eggløsning vil du bli gravid til slutt viktig at han også har god kvalitet, få han til å teste seg
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #17 Skrevet 25. juni 2014 Han har testet seg og alt var ok der Grunnen til at den er tett er sikkert fordi jeg hadde klamydia i ungdommen. Det er iallefall det jeg tror da. Den andre er åpen å fin. Har tatt undersøkelse med kontrastveske ol Hi Anonymous poster hash: 21e82...f2d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #18 Skrevet 25. juni 2014 Jeg endte opp med prøverør fordi vi ikke ble gravide. Vi fant også ut at mulig årsak var at jeg har en tett eggleder. Men det jeg oppdaget under prøverøret var at de alltid fikk egg kun fra den ene siden? At de alltid var moden før den andre? Min personlige teori er at vi derfor aldri ble gravide på naturlig vis siden den defekte egglederen var den som alltid produserte egg først? Aner ikke om jeg har rett, for ble aldri fortalt hvilken eggleder som er tett. Med ivf har jeg blitt gravid på hvert forsøk, så virker ikke som det er noe feil egentlig bortsett fra at egg+ sæd aldri møttes. Men har hørt at kroppen egentlig burde slippe egg annenhver gang fra hver eggstokk? Men det eneste jeg vet er at prøverør fungerte som bare det for oss. Jeg har aldri blitt gravid på noen annen måte noensinne. Anonymous poster hash: 96ce6...b92
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #19 Skrevet 25. juni 2014 Jeg har bare en eggstokk, ble gravid på første forsøk (litt for raskt nesten, presterte min mann å tenke) Anonymous poster hash: f122d...02a
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #20 Skrevet 25. juni 2014 oi, såppas ja! Da skjønner jeg ikke hvorfor gynekologen min sa jeg måtte ha prøverør bare pgr av en tett eggleder. Når det tydelig er mange som blir gravide bare med å ha en. hi Anonymous poster hash: 21e82...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå