Gå til innhold

"God" grunn til abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt gravid med spiral. Har to barn fra før, et av barna med diagnose. Jeg har fått en gradvis lammende sykdom som har gjort meg ufør. Vi har tre soverom, et til hver i dag. Bor i blokk.

Anonymous poster hash: d0ec2...6aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ikke noe nettverk av familie eller gode venner.

Anonymous poster hash: e541b...c2e

Skrevet

God grunn er den grunnen du mener er god nok. Derfor heter det SELVbestemt abort.

Anonymous poster hash: 65937...839
Skrevet

Det er absolutt en for grunn til abort...:/

Anonymous poster hash: f9777...1b7

Skrevet

Jeg er satt opp til abort fredag.... hjertet mitt sier nei, fornuften sier ja....

Hi

Skrevet

Jeg er satt opp til abort fredag.... hjertet mitt sier nei, fornuften sier ja....

Hi

Behold når hjertet sier at du skal beholde. Dette kommer til å spise deg opp fra innsiden.

Anonymous poster hash: 5faf7...809

Skrevet

Bolig, økonomi og avlasting er en ting, men når man har alvorlig sykdom hos mor og et diagnosebarn fra før, mener jeg man skal tenke godt gjennom om det er riktig overfor familien å sette et nytt barn til verden.

Skrevet

Jeg tenker: Pga situasjonen vil jeg ikke ha en unge til, men jeg har problemer med å skulle utføre en abort!

Hi

Skrevet

Jeg vil være 7+5 uker på fredag.

Hi

Skrevet

Jeg MÅ ikke bli verre enn jeg er i dag, men det har jeg ingen garanti for. Føler meg godt redusert i dag. Det er å gå jeg sliter med.

Hi

Skrevet

...

Skrevet

Kan du utsette de ungene du allerede har satt til verden å få en potensielt så syk mamma at hun ikke klarer å ta seg av noen av ungene sine? Og hvor er far og hans ståsted oppi dette? For det er jo mye som står på spill....Du må selv finne ut hva som er det riktige valget for deg og familien, men om du var min venninne ville jeg absolutt rådet deg til en abort!

Anonymous poster hash: 29076...353
Skrevet

Vil du drepe barnet ditt?

Anonymous poster hash: c234d...4f1

Skrevet

Rett og slett et motbydelig svar. Hva i alle dager tenker du med, når du svarer sånn?

Du ser jo at HI er fortvilet og ber om råd, og dette var det beste du kom med?

HI, ja du er i en veldig tøff situasjon nå. Og jeg kan helt og fullt forstå at dette valget er vanskelig.

Hvor er far oppi dette da?

Skrevet

Å hold smella di!

Om noen holder en petriskål med et befruktet emryo i en hånd og en 5 mnd gammel baby i den andre og sliper samtidig....hvem redder du???

Her er det barna som allerede er satt til verden som må prioriteres å følges opp fremfor å sette til verden et liv man ikke har:

1. helse

2. økonomi

3. overskudd

til å ivareta. 

Anonymous poster hash: 29076...353

Skrevet

Ta deg en bolle din selvopphøyde nepe.

Anonymous poster hash: cce3a...dd4

Skrevet

Føler med deg, Hi, det er et vanskelig valg! Jeg synes de som klarer og se situasjonen sin såppass godt som du - og tenker nøye over hva som er best for barnet - og deretter tar abort er sterke kvinner. Du skal ikke ha dårlig samvittighet dersom du tar abort. Vanskelig for meg å si (som bare har dette barnet i magen), men kanskje det er lettere for deg å komme over en abort siden du har to fra før av? Ikke misforstå meg, jeg prøver bare å se det fra din side.

Prøv å tenk hva som er best for deg, barna dine og dette ufødte barnet. Lykke til!

Anonymous poster hash: 752ef...cd3
Skrevet

Hva tenker far? Er dere sammen? Ønsker han dette?

Anonymous poster hash: 8ffeb...364

Skrevet

det er bare du som kan avgjøre om grunnen er god nok, da det er du som skal fortsette etterpå.

jeg tok en abort for en del år siden. situasjonen min varannerledes enn din, men dilemmaetvar det samme. fornuften sa ja og hjertet sa nei.

jeg valgte å lytte til fornuften, rett og slett fordi jeg ikke kunne finne en god nok grunn til å beholde i den situasjonen jeg var i bortsett fra "JEG vil slippe å føle skyld for å ha tatt en abort"

det ville vært utrolig egoistisk av meg å bringe et barn inn i min situasjon da og selv omjeg ville sluppet akkurat den skyldfølelsen, ville et helt sett med andre objekter for skyldfølelse dukket opp, som en pappa som slår, en mamma som ikke kunne finne veien ut og som følte seg bundet til sin mishandler av et barn og bare det å ha brakt barnet inn i en situasjon og et familieliv som for mange er årsak til store traumer.

den første tiden varvanskelig, skal ikke lyve om det. jeg husket termindatoen og den var en milepæl, men når tiden gikk ble jeg mer og mer komfortabel og etterhvert takknemmelig for valget jeg tok. når jeg reiste fra mannen tenkte jeg "heldigvis har vi ikke barn" når han stalket meg og jeg valgte og flytte utenlands for å komme bort var jeg glad for at jeg ikke utsatte et barn for en slik usikker tilværelse og at barnets tilknytning til sin far ikke ville kunne tvinge meg til å ta et umulig valg. i dag ser jeg på livet jeg har og sammenligner det med livet jeg ville hatt og jeg vet jeg valgte riktig.

Skrevet

Uff, veldig vanskelig situasjon. Vet ikke hva jeg selv hadde gjort, fornuften sier jo at du ikke bør få flere barn... Men så var det det hjertet da..... Klem til deg, håper du finner ut av det.

Anonymous poster hash: 6673e...a9d
Skrevet

Takk for fine svar.

Mannen min har det på samme måte som meg. Han vil og ha en til men tenker på det som taler imot.

Hi

Skrevet

Tror du gjør rett i å tenke på de du allerede har. Tror ingen gjennomfører en abort med lett hjerte, og at hjertet ditt også sier nei, vitner bare om godhet. Om jeg var i dine sko, og valgte abort, ville jeg også bedt om samtaler og sørget for at egne følelser rundt aborten, ble bearbeidet godt.

Anonymous poster hash: a403a...9aa

Skrevet

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003

Ville ha ringt Amathea for å fått sortert tankene litt. 
Hvordan du forholder seg til abort er det vanskelig for andre å svare på. Det kommer jo an på hvordan det å beholde vil påvirke barna du har i dag, dine tanker om hva et liv er og når det begynner. For noen så begynner et liv når hjertet begynner å slå, mens for andre (bla meg) så tenker jeg at om tar bort fosteret nå (selvom det eks bare er fire uker) så vil det jo være det samme som å ta det bort i uke 16, det er jo bare snakk om å vente lenge nok, for det er jo det samme livet som er der. 

I ditt tilfelle så må du jo ta hensyn til mer enn bare samvittigheten, men om du faktisk er i stand til å ta deg av tre barn, for de to du har skal jo også få nok omsorg til å få en god barndom og en god utvikling. Mye lettere om du hadde fått snakket med noen som faktisk vet hva du går igjennom og som kan veilede deg ut fra alle sider i saken, da som f eks Amthea

Anonymous poster hash: e2562...d5c
Skrevet

Takk.

Nei dette er ikke lett.... Jeg er der at jeg tenker at det jo er en lillesøster eller lillebror der inni magen min. Da jeg var på sykehuset i går så jeg et lite hjerte som banket..

Hi

Skrevet

Takk.

Nei dette er ikke lett.... Jeg er der at jeg tenker at det jo er en lillesøster eller lillebror der inni magen min. Da jeg var på sykehuset i går så jeg et lite hjerte som banket..

Hi

Uff, det må være fryktelig vanskelig å skulle ta en beslutning om hva du bør gjøre..... *klem*

Anonymous poster hash: 6673e...a9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...