Gå til innhold

Kan virkelig bv true ungdommer til abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest det i flere artikler, hvor tenåringer som har blitt gravide, har fått abort som eneste alternativ. Jeg syns det er sykt og umenneskelig å utsette mennesker for slik traume. Da er de bedre de blir henta rett etter fødsel om de ikke er egnet.

Anonymous poster hash: 3b2e3...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Virkelig? Hvis det er sant så er det helt sykt. Vi har SELVBESTEMT abort i Norge.

Anonymous poster hash: af83b...a81
Skrevet

Det å true og det at enkelte mennesker opplever å bli truet er ikke altid det samme.....

Anonymous poster hash: 03beb...fee
Skrevet

Bv kan anbefale og oppfordre til det. De kan også realitetsorientere, som ofte vil si at de uansett ikke får beholde barnet.

De kan ikke tvinge noen til det, men mennesker uten selvinnsikt kan ofte gi inntrykk av at det har skjedd.

Skrevet

Om noen forteller deg at du ikke får beholde barnet ditt etter fødsel kan vel det oppfattes som en trussel av de fleste. "HVIS du velger å beholde barnet, SÅ vil det tas fra deg uansett."

Problemet er jo bare at dette er den harde realiteten. Og det synes jeg er like greit. For et mareritt å bli født inn i...

Anonymous poster hash: 25ebc...f30

Skrevet

Nei, nei og atter nei. Man kan legge frem alternativer for ungdommen, samt informere om hva bvtj. vil gjøre om ungdommen velger å beholde barnet.

Barnevernspedagog

Anonymous poster hash: 54960...12c

Skrevet

Nei. Det tror jeg virkelig ikke de kan gjøre. En venninne av meg jobbet på en institusjon hvor det var ei gravid jente boende. Denne jenta var dømt for et (særdeles) sadistisk drap, og selv om hun trolig ble oppfordret til abort, så gikk hun svangerskapet ut før den nyfødte ble adoptert bort på sykehuset. 

Hadde barnevernet kunne tvinge noen, hadde hun garantert blitt tvunget til det. 

Anonymous poster hash: 4607f...78f
Skrevet

Nei, nei og atter nei. Man kan legge frem alternativer for ungdommen, samt informere om hva bvtj. vil gjøre om ungdommen velger å beholde barnet.

BarnevernspedagogAnonymous poster hash: 54960...12c

Så på en måte frivillig tvang?

Anonymous poster hash: c2588...69c

Skrevet

Nei. Det tror jeg virkelig ikke de kan gjøre. En venninne av meg jobbet på en institusjon hvor det var ei gravid jente boende. Denne jenta var dømt for et (særdeles) sadistisk drap, og selv om hun trolig ble oppfordret til abort, så gikk hun svangerskapet ut før den nyfødte ble adoptert bort på sykehuset. 

Her har vel din venninne brutt taushetsløftet. Hun skal ikke informere om slike ting til andre utenom jobben, og det er i tillegg veldig presis informasjon hun har gtt som kan kjennes igjen.

Anonymous poster hash: 4f24b...3c2

Skrevet

Her har vel din venninne brutt taushetsløftet. Hun skal ikke informere om slike ting til andre utenom jobben, og det er i tillegg veldig presis informasjon hun har gtt som kan kjennes igjen.

Tviler vel sterkt på at dette er sant. En ungdom som er dømt for et sadistisk drap blir ikke satt på institusjon med andre ungdommer. Alle institusjoner har ungdom under ulike paragrafer, og dette ville være en som faller utenfor dette, og garantert har et eget vernet opplegg.

Barnevernet tvinger ingen til abort, men det gjøres klart at de står klare til å ta babyen når den kommer ut. Så mange føler vel at dette blir tvang. Samtidig er dette mennesker som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og har år igjen for å kunne greie dette, og det skal ikke gå på bekostning av et nyfødt uskyldig liv som får alle muligheter mor/far dessverre ikke har hatt.

Anonymous poster hash: f871d...692

Skrevet

Tviler vel sterkt på at dette er sant. En ungdom som er dømt for et sadistisk drap blir ikke satt på institusjon med andre ungdommer. Alle institusjoner har ungdom under ulike paragrafer, og dette ville være en som faller utenfor dette, og garantert har et eget vernet opplegg.

Barnevernet tvinger ingen til abort, men det gjøres klart at de står klare til å ta babyen når den kommer ut. Så mange føler vel at dette blir tvang. Samtidig er dette mennesker som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og har år igjen for å kunne greie dette, og det skal ikke gå på bekostning av et nyfødt uskyldig liv som får alle muligheter mor/far dessverre ikke har hatt.

Anonymous poster hash: f871d...692

Det kan jo hende denne jenta ikke var på en bv-institusjon, da.

Anonymous poster hash: 52b30...3b5

Skrevet

Nei. Det tror jeg virkelig ikke de kan gjøre. En venninne av meg jobbet på en institusjon hvor det var ei gravid jente boende. Denne jenta var dømt for et (særdeles) sadistisk drap, og selv om hun trolig ble oppfordret til abort, så gikk hun svangerskapet ut før den nyfødte ble adoptert bort på sykehuset.  Hadde barnevernet kunne tvinge noen, hadde hun garantert blitt tvunget til det.  Anonymous poster hash: 4607f...78f

Var det drapet på Johnny Andre Risvik? Har lurt på hvordan det gikk med babyen til den gravide jenta som var med på drapet.

Anonymous poster hash: e250d...51b

Skrevet

De kan vel ikke tvinge noen til abort, men en venninne som var under bv som ungdom (pga. foreldre) og som ble gravid, ble fortalt av sin saksbehandler at hvis hun valgte å bære frem barnet skulle hun stå klar med håndkle å ta barnet det sekundet h*n var ute. Hun valte abort.

Forøvrig en grusom ting å si, synes jeg.

Anonymous poster hash: d1c70...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...