Gå til innhold

Dere med litt eldre barn, mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når syns du det er passe at de får det?

Anonymous poster hash: 311aa...5b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når behovet melder seg. Som oftest er det ca. 9-årsalderen.

Gutten min fikk når han sluttet på sfo om morgenen.

Anonymous poster hash: 063c2...4f6

Skrevet

Eldste fikk da han sluttet på sfo i 3.klasse, da var det greit å kunne få tak i han når han fartet rundt på egenhånd et par timer før vi kom hjem fra jobb.

Nest eldste fikk til jul i 2.klasse, da hadde han forsvunnet sporløst et par ganger og vi anså det som nødvendig å utstyre han med telefon. Han forsvant aldri av vond vilje da, det var mer sånn at han skulle bort i skolegården å leke en stund, møtte noen på veien og ble med hjem til han for å hente et skateboard, også møtte de en tredje kompis og gikk hjem til han for å levere noe osv... Jeg lette på skolen og fant han ikke, og da jeg meget irritert spurte hvor han hadde vært da han endelig kom hjem 2-3 timer senere hadde han "bare vært på skolen". Han hadde ikke reflektert at veien til og fra skolegården hadde tatt et par timer ;)

Barn har forskjellig utferdstrang, og forskjellig behov. Du vet best hva slags behov ditt barn har.

Lillesøster her gikk akkurat ut av 1.klasse og hun har ikke behov for telefon på en god stund enda. Hun er på sfo om ettermiddagene og er aldri noen steder uten at jeg vet beskjed.

Anonymous poster hash: f99c8...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...