Gå til innhold

Toåring som ikke hører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vet det er vanlig, men nå har det seg sånn at han har begynt å bli direkte stygg mot dyrene våre. Kos et øyeblikk og for så å sparke katten sekundet etterpå. Kaste ( store) Stein på dem, treffer han vil katten måtte til dyrlege om den overlever... Jeg har øyne på ham hele tiden men har også to andre som må følges med på. Han ler rått når katt/ søsken/ andre hyler i smerte. Han har også begynt å kaste ting over alt, eks treklosser i vinduet.

Jeg føler jeg har prøvd alt. Avledning. Belønning når han oppfører seg. Satt meg ned og snakket med ham. Forklart hvorfor det er dumt å slå. Tatt bort leker. Hjemmedager og veldig korte dager i bhg. Normalt lange dager i bhg. Lekt mye ute. Aktiviteter inne. Nå er det så ille at jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har prøvd time out også, uten resultat. Dette er prøvd ut over flere mnd, så er ikke nye ting hver dag.

Jeg synes den negative oppførselen eskalerer, og synes det har blitt ekstremt etter han begynte mer i bhg. Spytting, biting, han slår og hopper på hodet til barn som ligger nede. Jeg er fortvilet!

Jeg har også merket meg at når han har disse " bygene" så får jeg ikke blikk kontakt. Han vil ikke se på meg. Må han så ler han. En forsvarsmekanisme?

Jeg savner den gode gutten min som var kosete og som gav en kos i stedet for å slå.

Barnehagen er merkelig nok ikke bekymret.

Jeg trenger hjelp, har bedt om time hos hs. Legen har ferie så skal dit om en mnd.

Noen som har erfaring og kan si noe?

Anonymous poster hash: 96a32...c45

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, en toåring er LITEN. De har to minutters hukommelse...

Snakking, forklaring, belønning osv er bortkasta. Vær der, stopp ham, si at det ikke er lov og at dyret får au. Si han skal klappe snilt. Gjør det hver eneste gang.

Skrevet

Du må få katten i sikkerhet iallefall. Klarer du ikke ha kontroll på ungen så må katten bort! Stakkars katt!

Ungen hadde jeg fått utredet. Høres jo helt sykt ut.

Anonymous poster hash: 0aa22...3c9
Skrevet

Det høres kanskje sykt ut, men husk at han er en 2åring som skal lære empati, om andre sine følelser og om konsekvenser. Det kan lærer nå er at jo mer han trøbler jo mer oppmerksomhet får han.

Tror neppe dette er et barn som er uvanlig eller omdkapsfull. Dere har bare kommet litt skjevt ut.

Ta kontakt med PPT. De er veldig flinke på råd og veiledning. Du trenger ikke henvisning.

Anonymous poster hash: 7ef50...cbf
Skrevet

Ja, en toåring er LITEN. De har to minutters hukommelse...

Snakking, forklaring, belønning osv er bortkasta. Vær der, stopp ham, si at det ikke er lov og at dyret får au. Si han skal klappe snilt. Gjør det hver eneste gang.

Dette gjør jeg hver gang. Uten virkning :/ synes det eskalerer for tiden.

Han er snill og god også, kan kose med katten lenge uten å gjøre noe. Og katten skal merkelig nok oppå han hele tiden. ( katten tas bort med en gang han begynner og lider ingen nød enda. Har steder å gå om den trenger pause)

Skrevet

Det høres kanskje sykt ut, men husk at han er en 2åring som skal lære empati, om andre sine følelser og om konsekvenser. Det kan lærer nå er at jo mer han trøbler jo mer oppmerksomhet får han.

Tror neppe dette er et barn som er uvanlig eller omdkapsfull. Dere har bare kommet litt skjevt ut.

Ta kontakt med PPT. De er veldig flinke på råd og veiledning. Du trenger ikke henvisning.

Anonymous poster hash: 7ef50...cbf

Da hører jeg med ppt :) tror vi har kjørt oss fast. Jeg leker forøvrig mye med ham, leser, leker med favorittlekene og har kosestund hver kveld. Men selv i disse stundene kan han finne på å slå. Har da pleid å si nei og ta bort armen hans, og det virker. Men samme taktikk når det er katten han er etter fungerer ikke.

Skrevet

Det er stor forskjell på om han nettopp er blitt to og om han snart er tre. Er han nærmere 3 år, hadde jeg vært veldig bekymret for adferden hans og fått han henvist til bupa, helst i går.. Hvis fastlegen ikke er tilgjengelig, kan også barnevernet henvise.

Anonymous poster hash: 120f5...2e8

Skrevet

Er ikke 3 før neste år, altså ikke så lenge siden 2 års dagen. Men vil bryte dette mønsteret så tidlig som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...