Gå til innhold

Er bekymret for dattera mi nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 12 år.

Har aldri vært tjukk,men har hatt litt valpefett på magen.Hun er ikke så veldig lang.

Har alltid vært kjempe glad i mat og godteri,spesielt sjokolade.

I siste tiden har hun spist veldig mye mindre enn hva hun bruker,men jeg har tenkt at sånn er det vel i perioder.

Ser at hun har gått ned i vekt.

Så i de siste dagene (uka) er hun konstant kvalm,rører ikke noe søtt,spiser ikke noe mat. Hun sier hun ikke klarer og svelge det,at all mat setter seg fast i halsen. (Har ikke vondt i halsen)

I helga gjemte hun mat i hånda under middagen. Hun elsker og sitte oppe sammen med på kveldene,men har siden fredag lagt seg før kl.20

Hun er nå så blek,og hun er veldig tynn,klærne slang rundt henne i dag.

Gråt under middagen,var sulten,men fikk ikke ned noe.spyttet det ut i papir.

Har nå spist noen tygg av en banan.

Skal ringe legen i morgen,og kreve å få akutt-time.

Ble skikkelig bekymret i dag :(

Anonymous poster hash: db750...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble slik når jeg fikk magekatarr (12 år ca)

Hadde problemer med å svelge maten husker jeg, var som om lukkenekanismen i halsen konstant var igjen.

Anonymous poster hash: e6f41...4ed

Skrevet

Skjønner du er bekymret.. Ta henne med til lege som planlagt så de får tatt litt prøver. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 8a6a0...cc8

Skrevet

Misforstår jeg, eller er det spiseforstyrrelser du er redd for?

Skrevet

Ta henne til legenog få henne undersøkt.

Anonymous poster hash: 662eb...d30

Skrevet

Ta henne til legenog få henne undersøkt.

Anonymous poster hash: 662eb...d30

Les alt før du svarer da....

Anonymous poster hash: e6f41...4ed

Skrevet

Forstår at du er bekymret.

Vi har vært igjennom det samme med vår jente og vi ga henne næringsdrikker som vi kjøpte på apoteket.

Klarer hun å spise suppe? Grøt? potetmos?

Håper legen kan hjelpe dere.

Vi var nær ved å få lagt vår jente i narkose, så hun kunne svelge slangen. Heldigvis ordnet det seg før det gikk så langt.

Anonymous poster hash: c5582...b6f

Skrevet

Cøliaki?

Anonymous poster hash: d9b80...c20

Skrevet

Jeg får også inntrykk av at du hovedsaklig frykter spiseforstyrrelser? Siden du nevner størrelsen hennes.

Anonymous poster hash: 16f70...ca1
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg frykter egentlig. Ikke tenkt sånn kjempe mye på spiseforstyrrelser.Nevnte størrelsen bare siden den har forandret seg sånn.

Ekkelt at hun ikke får ned mat. Spyttet er også verre og få ned nå. Hun spytter mye for det er vanskelig og få ned.

Takk for svar dere.

Legen skal ringes.

Hi

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg frykter egentlig. Ikke tenkt sånn kjempe mye på spiseforstyrrelser.Nevnte størrelsen bare siden den har forandret seg sånn.

Ekkelt at hun ikke får ned mat. Spyttet er også verre og få ned nå. Hun spytter mye for det er vanskelig og få ned.

Takk for svar dere.

Legen skal ringes.

Hi

Oki jeg trodde det siden du skrev at hun var litt stor, og at hun GJEMTE mat, og ikke fikk ned mat uten å ha vondt i halsen, Trodde du mente det som at hun unnskyldte seg med det. Håper hun er frisk! 

Lykke til i morgen !

Skrevet

Forstår veldig godt bekymringen din. Og ja, du må ringe legen i morgen! :( 

Anonymous poster hash: 16f70...ca1
Skrevet

Vet ikke om jeg egentlig burde skrive dette til deg, men føler at jeg burde siden du skriver her inne og lurer. 

Mye av det du beskriver kan være magekatar/magesår/noe med spiserøret osv, men det kan også være tegn på seksuelle overgrep av noe slag. Sier IKKE at det er det, vil bare at du skal tenke om det kanskje kan? Viktig å utelukke slike ting, er fort å bare tenke somatisk når barn får slik symptomer. 

Lykke til, håper dere får god hjelp av legen deres og finner ut av det.

Anonymous poster hash: f61fc...d8d
Skrevet

Hun vil ikke ha noe mat,alt er vanskelig og få ned. De siste timene har hun ikke svelget mye spytt heller,samler det opp i munnen og springer og spytter i vasken/do.

Hi

Skrevet

Da drar du på legevakta eller ringer sykehuset for råd.

Tafatt av deg å sitte her inne å syte!

Anonymous poster hash: 3be71...184

Skrevet

Men slapp nå av da kjære menneske.

Beklager om du føler at jeg sitter og syter.. Er vel lov til og lufte tanker og søker råd her inne vel.

Takk til dere som kommer med råd,noterer meg ting jeg skal spørre legen om.

Kan ikke se for meg at hun er utsatt for noe overgrep,men det er vel ingen som kan være 100% sikker på det.

Kan ikke tenke noen som er rundt oss som kunne ha gjort det. Men tar det med meg videre.

Takk igjen for svar

Hi

Skrevet

Ring legevakt nå.

Får hun ikke ned spytt, væske så kan hun fort være dehydrert.

Det kan være halsbetennelse.

Anonymous poster hash: 73fc8...ae3

Skrevet

Jeg har akkurat det som du beskriver, og har hatt det i 7år. Hos meg skyldes det angst. Men hør med legen du.

Anonymous poster hash: 93099...291

Skrevet

Jeg går igjennom det samme nå. Gikk til legen pga jeg får ikke noe mat ned. Har tatt masse prøver og alt ser fint ut. Etter en stund begynte legen å tro at det kan være pga depresjon. Nå er jeg sendt til VOP der sier de at det er pga depresjon.

Anonymous poster hash: e0a44...db5
Skrevet

Huff da.. Kan angst komme så plutselig?

Hun har ikke forandret seg noe sånn,er ei sosial og utadvendt jente,masse venner.

Sitter på rommet sitt sammen ei venninne nå.

Skal notere meg dette også jeg.. Takk

Hi

Skrevet

Hos meg kom det plutselig fra den ene dagen til den andre. Jeg har også fått spørsmål flere ganger av psykologer om jeg har blitt seksuelt misbrukt. Men det vet jeg ikke. Hvis det viser seg at det er angst, få henne til psykolog med en gang. Jeg fikk ikke hjelp før etter mange år og det er en lang vei og gå.

Anonymous poster hash: 93099...291

Skrevet

Hvis det er slik at hun nå hverken får i seg vått eller tørt og heller ikke klarer å svelge sitt eget spytt, så bør du ringe legevakt. Det er viktig at hun får i seg væske.

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen?

Skrevet

Herregud, du må få henne til legen.

Dette kan være helt uskyldig, men det kan også være veldig alvorlig.

Anonymous poster hash: c5582...b6f

Skrevet

Det er så man håper på at det er nor katarr, magesår, spiserørproblem eller annet fysisk. At det ikke er angst, spiseforstyrrelse pga overdreven slanking eller overgrep. Er enklere og jobbe med en kropp som ikke samarbeider enn et hode.

Tro meg, slet med anorexia pga slanking selv. Startet vel sommeren før jeg fylte 13, og gikk ned nesten halve kroppsvekta på under et år..........Ikke noe traumer, angst, overgrep  eller stress bak. En vellykket og i utgangspunktet "sunn" slankekur, som skulle avsluttes..Skulle bar gå ned "litt til", slik at jeg kunne ta meg råd til og gå opp et par kilo når jeg skulle prøve og få stabil vekt.....

Igjen, håper det er noe "fysisk" bak., og lykke til!

Anonymous poster hash: f4332...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...