Gå til innhold

Eneste måten å ha råd til utdanningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste måten jeg og familien min har råd til at jeg skal få meg en utdanning er hvis jeg har en 100% jobb og tar utdanningen på deltid. Pga dårlig med utdanning havner jeg så og si bakerst i køen på alle jobber jeg søker, men hvis jeg søker jobber innen det jeg vil utdanne meg som og får frem i søknaden at jeg ønsker å studere samtidig så må jeg vel bli litt mer attraktiv jobbsøker?

Vi har ett stort ønske om å kjøpe oss hus pga leiligheten vi bor i nå blir for liten for oss 4. Så det er mye av grunnen til at jeg ikke kan sette meg på skolebenken uten å jobbe.

Noen her som har hatt flere barn, jobbet 100% og tatt utdanning samtidig?

Hvordan fungerte parforholdet da? Ble det mye slit? Lite tid med barn? Osv

Anonymous poster hash: a2505...b42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njei,men jeg begynner til høsten. Tenker at det får gå som det går.. Jeg gikk på skole 5 dager i uka, 2 av de dagene var jeg borte fra 8-22.30 hver gang, hadde 2 barn og jobba ca 50%. Det var tøft, men det gikk.

Anonymous poster hash: ebd75...88d
Skrevet

Både jeg og mannen har studert deltid ved siden av full jobb (ikke samtidig). Har gått helt fint. Bytter du ut tid du vanligvis bruker til TV og PC med skolearbeid så går det rimelig opp-i-opp :) Har lest og gjort oppgaver når barna er i seng, så de har ikke merket noe til det.

Og selvsagt må partneren være forståelsesfull og akseptere at den andre må prioritere tiden sin strengt. At vi får oss en utdanning kommer hele familien til gode, så her har det aldri vært noen som har sutret over "lite oppmerksomhet" eller noe annet :)

Anonymous poster hash: b4317...6b7
Skrevet

Jeg vil ikke tro at det vil være en fordel at du skal jobbe i en jobb der noen vil ansette deg uten utdannelse og i tillegg skal studere OG ta vare på barn og mann.

Jeg ville tenkt at du ville være en utrolig sliten ansatt.

Hva med å jobbe noe, studere noe og utsette planer om eget hus/bolig til du er ferdig med utdannelsen?

Anonymous poster hash: 08272...bf8
Skrevet

Jeg vil ikke tro at det vil være en fordel at du skal jobbe i en jobb der noen vil ansette deg uten utdannelse og i tillegg skal studere OG ta vare på barn og mann.

Hva med å jobbe noe, studere noe og utsette planer om eget hus/bolig til du er ferdig med utdannelsen?

Det er veldig, veldig mange som klarer å jobbe fullt og studere samtidig, selv med små barn. Nesten alle mine venninner har på et eller annet tidspunkt tatt videreutdanning etter at de fikk barn, samtidig som de var i jobb. Har gått veldig fint. (De har da selvsagt studert på deltid).

Skrevet

Det er veldig, veldig mange som klarer å jobbe fullt og studere samtidig, selv med små barn. Nesten alle mine venninner har på et eller annet tidspunkt tatt videreutdanning etter at de fikk barn, samtidig som de var i jobb. Har gått veldig fint. (De har da selvsagt studert på deltid).

Ja det har noen på min arbeidsplass også.

De er utrolig slitne, gjør ikke jobben sin 100% og har flere egenmelding dager på jobb enn de andre.

Skrevet

De er utrolig slitne, gjør ikke jobben sin 100% og har flere egenmelding dager på jobb enn de andre.

Dette er forresten personer med utdannelse som tar videreutdanning.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg kjenner mange som tar utdanning samtidig med full jobb - joda, man blir sliten, men det er ikke farlig å bli sliten.  Det er bare å bestemme seg for at en periode av livet så blir det sånn, så får man sørge for å ta vare på ungene, holde hus og heim sånn noenlunde i orden, gjøre en god jobb på jobb uansett om man er sliten eller ikke og så ta studiene på alvor.  

Og så må man bestemme seg for hva som ikke skal prioriteres denne  perioden.  Det går bra, og ja mitt inntrykk er at arbeidsgivere setter pris på arbeidstakere som tar utdannelse.  Det er gjerne oppegående, innsatsvillige folk som ikke lar seg overvelde og bli slitne og slurvete i jobben sin.  Min erfaring er at det langt i fra er de kollegene som driver med utdannelse som sluntrer mest unna og klager på hvor tungt alt mulig er.

Du og familien må være enige og alle være på lag, så er det bare å sette i gang.  

Skrevet

Hva slags utdanning er det snakk om?

Jeg hadde ikke klart mitt masterstudium i kombinasjon med full jobb, barn og hus.

Jeg ville mye heller bodd trangere i en leilighet, tatt fullt studielån og jobbet så lite som mulig ved siden av studiet. Dermed kan man studere på normert tid og fordype seg skikkelig i studiene, få gode karakterer og bedre jobbmuligheter.

Anonymous poster hash: bafc1...e58
Skrevet

Ok, det kjenner ikke jeg meg igjen i i hvert fall. Har prestert 100 % på jobb og ikke hatt en eneste sykedag mens jeg studerte. Tviler på at jeg er den eneste som behersker begge deler en periode.

Som en annen her skriver: Det er ikke farlig å være sliten :)

Skrevet

Her er det fulltid utdanning, jobb 50% , 3barn. Turnusyrke. Det går fint hvis man har en forståelsefull partner som tar mer ansvar for barn og hjem. Det er for en periode og det er verdt det i lengden.

Skrevet

Hva har du utbetalt i måneden nå da, HI?

Jeg har studert i fem år og fått litt over 9000 fra lånekassa. Har jobbet 30% ved siden av og hatt ca 9000 utbetalt der. Det er jo 18 000 totalt. Hadde det vært mulig for deg?

Anonymous poster hash: 67246...fa4

Skrevet

Jeg er alenemor med 100% jobb og tar en bachelor på deltid. Det er bare moro. Har huttil kun fått gode karakterer og gode tilbakemeldinger fra arbeidsgiver.

Nå som det er ferie fra studiet føler jeg nesten at jeg har lite å gjøre.

Har også en kjæreste som jeg føler jeg får pleid forholdet til. Det handler om å være strykturert egentlig.

Jeg er i alle fall en person som liker å ha mye å gjøre og blir ustrukturert hvis det er stille.

Skrevet

Jeg jobber 100% og tar master på deltid ved siden av. Har en på 2,5år, og venter en liten en til. Er i perm nå, og er det det neste året da.. Men tar ikke fri fra studiene. Jeg burde egentlig bli flinkere til å studere jevnt over, blir litt mye skippertak nå. Men det må jeg nesten forandre på når babyen kommer. Til nå har studiene ihvertfall gått veldg fint, og jeg angrer ikke på at jeg begynte i det hele tatt :)

Skrevet

Har 2 barn, er alenemor med null avlastning, jobber 100% og er akkurat ferdig med en 2-årig videreutdanning på 60 stp. Gikk helt strålende.

Anonymous poster hash: 7c577...793

Skrevet

Jeg har studert i fem år og fått litt over 9000 fra lånekassa. Har jobbet 30% ved siden av og hatt ca 9000 utbetalt der. Det er jo 18 000 totalt. Hadde det vært mulig for deg?

Jeg er arbeidsledig for øyeblikket! Har søkt på drømmejobben, men som assistent/miljøarbeider. Drømmen er å jobbe der samtidig som jeg utdanner meg til vernepleier.

Skrevet

Har 2 barn, er alenemor med null avlastning, jobber 100% og er akkurat ferdig med en 2-årig videreutdanning på 60 stp. Gikk helt strålende.

Stå på! Du er flink 😄 har stor respekt for sånne som deg som jobber så hardt! Håper jeg å klarer det :)

Skrevet

Stå på! Du er flink 😄 har stor respekt for sånne som deg som jobber så hardt! Håper jeg å klarer det :)

Det jeg skrev over gjelder alle dere andre her å som både er alene og som har mann, dere er rå!!!!

Skrevet

Jeg er arbeidsledig for øyeblikket! Har søkt på drømmejobben, men som assistent/miljøarbeider. Drømmen er å jobbe der samtidig som jeg utdanner meg til vernepleier.

Jeg jobbet som assistent, men da jeg var ferdig med bachelor ble jeg lønnet som miljøterapapeut. Gikk betraktelig opp i lønn de siste to årene på master, så mye at jeg faktisk gikk ned litt i stilling uten å merke noen betydelig forskjell :)

Det er mulig å ha en grei inntekt som student når man får stipend. Jeg har som sagt hatt 18 000 i måneden etter skatt. Det er 2000 mer enn min vennine som jobber som assistent i en barnehage. Men jeg har jo bare jobbet helg, det er tilleggene som gjorde at det ble såpass utbetalt.

Lykke til :)

Skrevet

Det jeg skrev over gjelder alle dere andre her å som både er alene og som har mann, dere er rå!!!!

Enig! 😊

Anonymous poster hash: 05884...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...