Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Jeg er gravid, og vi driver og planlegger navn. Helt siden vi ble sammen (for 10 år siden) har vi hatt et guttenavn klart, mens jentenavn er fremdeles litt usikkert. Nå viser det seg at søsteren til mannen min også er gravid, med termin noen få uker etter oss. De bor på en annen kant av landet, og vi vil trolig ikke møtes før etter barna er født. Det er fryktelig koselig at vi begge venter barn på likt!, men jeg nå begynt å tenke på dette med navn. Det gjør meg absolutt ingenting om de tenker på samme navn som oss, men jeg er redd for at de får barn før oss, og "tar vårt navn", før vi har fortalt hva vi ønsker at gutten evt skal hete. Som sagt, blir de hetende det samme, så er det i orden for meg, jeg vil bare ikke komme etter dem og si "vår skal også hete...". Jeg vet at sjansen for at vi begge får gutter, og velger samme navn er liten, men den er jo tilstede. Så spørsmålet mitt er om det er noen som har et råd til hvordan vi kan si at vår evt gutt skal hete..., uten at vi virker som vi vil sikre oss navnet? Vi har nemlig lite kontakt med dem til vanlig, og jeg vet ikke om min mann ønsker å nevne navn til de, da han ikke vet hvordan han skal få sagt det. Anonymous poster hash: f7eb5...033
☆☆☆ Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Men det er jo å sikre deg namnet du ønskar! Enten kan du seie til ho at dette er namnet de skal ha, eller så held du det hemmelig fram til fødselen. Uansett korleis du legg det fram, om du velger å seie det, vil ho nok tolke deg riktig.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 Hvis dere får vite på ultralyden at det er en gutt, kan du ikke sende mms med ultralydbilde og skrive «her er lille Per! Han gleder seg til å bli kjent med søskenbarnet sitt!» Det er vel uansett hyggelig å prøve å få litt mer kontakt når dere får barn som er så tett i alder? Anonymous poster hash: a656e...6ae
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Eller dere kan fortelle navnet til svigerforeldrene dine. Hvis de har mer kontakt med datteren enn dere har, så er det vel stor sjanse for at de forteller det videre. Anonymous poster hash: a656e...6ae
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Grunnen til at jeg synes det er litt viktig å finne en måte å si det på er at da jeg var gravid med forrigemann, før ultralyden, så var jeg med en venninne. Hun fortalte da lykkelig at hun og hennes nye kjæreste hadde snakket om babynavn dagen før (hun var IKKE gravid), og at de begge ønsket å kalle en evt sønn (la oss bare kalle ham) Per. Da jeg fortalte at vi også hadde tenkt å kalle den i magen Per, ble hun tydelig snurt. Og sa, men det er jo mitt navn. Dette er to år siden, så på det tidspunktet hadde vi vært sikre om en Per i 8 år, og jeg var gravid. Jeg prøvde å si at det ville jo bli koselig om vi begge fikk en Per, men det likte ikke hun, for Per var jo hennes navn. Det hele ble temmelig pinlig, og "heldigvis" fikk jeg en jente. Nå vil jeg bare unngå at min manns søster tenker det samme. Det med å sende et ultralydbilde fungerer veldig bra dersom det er en gutt denne gangen, men dersom det er ei jente, så ønsker jeg på en måte å si at en evt tredjemann kommer til å hete Per. Igjen, min svigerinne kan veldig gjerne også få en Per, da Per og Per som er like gamle nok vil få det kjekt fremover. Jeg vil bare ikke at hun skal tro at jeg stjeler hennes navn. Akk, det er litt unødvendig drama med (noen) jenter innimellom! Anonymous poster hash: f7eb5...033
☆☆☆ Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Det enkle er ofte det beste: "Får vi ein sønn ein gong blir han heitande Per. Eg forstår det godt om du også vil bruke det, for namnet er jo så fint, det er heilt i orden for oss."
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Si.. så koselig vi skal ha nesten på samme tid. Har dere tankt på navn? Vi skal velge ..... :-) så har du liksom sagt d!! Anonymous poster hash: f4b0c...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå