Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #1 Skrevet 24. juni 2014 Jeg jobber i matbutikk. Før jeg ble gravid og gikk ut i permisjon var jeg låseansvarlig på jobben. Etter at jeg kom tilbake fra permisjon har jeg fått ny sjef. Og jeg får ikke tilbake låseansvaret siden han anser meg som ny, Det har aldri blitt satt inn en vikar i min stilling, og han har allerede har for mange av både ansatte og låser da han ansetter nye istedenfor faste stillinger istedenfor vikarer når noen blir sykmeldt/går i permisjon. Jeg forventet vel egentlig å få tilbake låseansvaret når jeg kom tilbake, men han ville ikke gi meg det og jeg tenkte jeg skulle vær litt tålmodig. Nå 4 mnd etterpå viser det seg at han har utviklet en annen som lås rett før eller etter jeg kom tilbake fra permisjon. Denne personen har nå fått låseansvar foran meg, selv om jeg hadde dette lenge før vedkommende var 18 år og kunne bli det. Dette irriterer meg grønn da jeg har vesentlig mer erfaring enn vedkommende fra butikk, er nesten 10 år eldre, hadde låseanvsar før det var aktuelt for denne personen, har høyere stilling(enn denne studenten) osv. Kjenner jeg føler meg skikkelig demotivert på jobb om dagen, og har bedt om en medarbeidersamtale ifbm dette. Hva kan jeg gjøre? Eller sitter jeg igjen med svarteper? Anonymous poster hash: 6c26e...bec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #2 Skrevet 24. juni 2014 Sjefen på sin side mener forresten at det han gjør er helt lovlig da låseansvar kun er ett tillegg. I kontrakten står det bare butikkmedarbeider, det er standard for alle. Anonymous poster hash: 6c26e...bec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #3 Skrevet 24. juni 2014 http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/prop/2011-2012/prop-126-l-20112012/4.html?id=683929 Sitter og leser dette, men er redd jeg sitter med svarteper da låseansvaret ikke er kontraktsfestet=/ Anonymous poster hash: 6c26e...bec
☆☆☆ Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec
☆☆☆ Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own.Det er faktisk ikke alle som har råd til å betale 500kr i mnd fordi man kanskje trenger hjelp en gang i framtiden. Men takk for gode innspill:/ Anonymous poster hash: 6c26e...bec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #8 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own.Det er faktisk ikke alle som har råd til å betale 500kr i mnd fordi man kanskje trenger hjelp en gang i framtiden. Men takk for gode innspill:/ Anonymous poster hash: 6c26e...bec Om du må betale 500 kr i mnd har du veldig god lønn som butikkmedarbeider. Ellers er dette noen man faktisk burde ta seg råd til for man vet aldri når man vil trenge hjelp. Slik det ser ut for etter det du har skrevet her har din arbeidsgiver alt på sitt rene. Anonymous poster hash: fe191...47e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own.Det er faktisk ikke alle som har råd til å betale 500kr i mnd fordi man kanskje trenger hjelp en gang i framtiden. Men takk for gode innspill:/ Anonymous poster hash: 6c26e...bec Om du må betale 500 kr i mnd har du veldig god lønn som butikkmedarbeider.Ellers er dette noen man faktisk burde ta seg råd til for man vet aldri når man vil trenge hjelp. Slik det ser ut for etter det du har skrevet her har din arbeidsgiver alt på sitt rene. Anonymous poster hash: fe191...47e Fordi lås bare er tillegg? Anonymous poster hash: 6c26e...bec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own.Det er faktisk ikke alle som har råd til å betale 500kr i mnd fordi man kanskje trenger hjelp en gang i framtiden. Men takk for gode innspill:/ Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei men lønnsøkningen som fagforeningene får for sine medlemmer vil du også ha. Gratispassasjer. Anonymous poster hash: 34968...35c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #11 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own.Det er faktisk ikke alle som har råd til å betale 500kr i mnd fordi man kanskje trenger hjelp en gang i framtiden. Men takk for gode innspill:/ Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei men lønnsøkningen som fagforeningene får for sine medlemmer vil du også ha. Gratispassasjer. Anonymous poster hash: 34968...35c Jeg låner penger av foreldrene mine nesten hver mnd for å få det til å gå rundt. Men jeg skjønner at det tydeligvis ikke er sosialt akseptert å ikke være medlem av en fagforening. Men likestillingsloven burde da gjelde alle fordet? Anonymous poster hash: 6c26e...bec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Uansett om du er organisert eller ikkje, har du dei samme rettigheitane overnfor arbeidsgjevar. Og til alle dykk som kallar uorgaisete gratispasajerar, må dykk hugsa at det er fleire grunnar til å ikkje organisera seg. ein kan til dømes ha eit ynskje om å ikkje støtte arbeiderpartiet økonomisk, som er tilfelle for alle som tilstluttar seg LO. Ironisk nok stemmer dei fleste LO medlemmer FRP... I tilegg kan ein væra i mot fagforeningstrekk og streik som politisk verkemiddel. Vidare hender det jo også at ein er ueinig med fagforeiningas politikk. Men tilbake til deg som har mista låseansvar: Dersom du tek dette opp med din nye sjef, er eg sikker på at han forstår. dei aller fleste butikksjefar ynskjer seg medarbeidara som ynskjer å ta ansvar. Dette vil eg og tru om din sjef. Slike medarbeidare veks ikkje akkurat på trær. . Lykke til! Anonymous poster hash: ff215...dfe
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 Det er det dummeste jeg har hørt hvorfor du ikke er organisert. For det første om du betaler 500 i måneden så blir dette 6000 i året og 3500 av disse får du godskrevet på skatten så da er det 2500 du reelt må betale og for disse fordelene har man gunstige forsikringsordninger og en rekke andre fordeler. Så om du mister jobben er det kanskje ikke så nøye når du ikke har råd og betale kontigenten?? Anonymous poster hash: 94b6a...a5a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #14 Skrevet 24. juni 2014 Forstår ikke helt. Du er sur fordi du ikke får lov å låse døra lengre? Er det så viktig? Anonymous poster hash: 0c030...ed7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #15 Skrevet 24. juni 2014 Forstår ikke helt. Du er sur fordi du ikke får lov å låse døra lengre? Er det så viktig? Anonymous poster hash: 0c030...ed7 Med ansvaret kommer det også økonomiske tillegg. Så jeg har gått ned i lønn etter jeg kom tilbake fra permisjon. Anonymous poster hash: 6c26e...bec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #16 Skrevet 24. juni 2014 Det er det dummeste jeg har hørt hvorfor du ikke er organisert. For det første om du betaler 500 i måneden så blir dette 6000 i året og 3500 av disse får du godskrevet på skatten så da er det 2500 du reelt må betale og for disse fordelene har man gunstige forsikringsordninger og en rekke andre fordeler. Så om du mister jobben er det kanskje ikke så nøye når du ikke har råd og betale kontigenten?? Anonymous poster hash: 94b6a...a5a Det der er feil. 3500 trekkes fra skattbar inntekt, dvs at du sparer 28% på skatten av de 3500, som igjen betyr ca 1000 kr spart og 5000 kr i faktiske kostnader. Når det er sagt så mener jeg at å betale en kontingent for å sikre sine rettigheter er vel anvendte penger. Anonymous poster hash: 9f307...485
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #17 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own. Ikke la det gå utover andre at du tydeligvis har en dårlig måned. Fy så frekk og ekkel! Anonymous poster hash: 11270...4df
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #18 Skrevet 24. juni 2014 Forstår ikke helt. Du er sur fordi du ikke får lov å låse døra lengre? Er det så viktig? Anonymous poster hash: 0c030...ed7 Med ansvaret kommer det også økonomiske tillegg. Så jeg har gått ned i lønn etter jeg kom tilbake fra permisjon. Anonymous poster hash: 6c26e...bec DET er så absolutt ikke lov. Man kan ikke sette ned lønnen til en som har vært ute i permisjon. Så du kan "ta" ham på det Lest dette, og prøv å kontakte denne advokaten http://www.mammanett.no/forum/showthread.php?62099-Fikk-ikke-stilling-tilbake-etter-endt-permisjon Anonymous poster hash: a4f10...b5b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #19 Skrevet 24. juni 2014 Ta kontakt med fagforeninga di og hør kva dei meinar.Det er ikke alle som er medlem av fagforening, dessverre. Anonymous poster hash: 6c26e...bec Nei, slettes ikkje alle som synes slikt som antidiskrinineringslover og anna fagforeningane i norge har kjempa fram er så nøye. Då er du nok on your own. Ikke la det gå utover andre at du tydeligvis har en dårlig måned. Fy så frekk og ekkel! Anonymous poster hash: 11270...4df Litt direkte og krasst kanskje, men hvordan er det frekt og ekkelt å påpeke at noen valg har konsekvenser...? Hadde det vært bedre med en medfølende til slutt? Anonymous poster hash: 7e164...f3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå