Gå til innhold

Hva med å komme bare på besøk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min og familien hans kommer sjeldent på besøk. Når de kommer så er det fordi de vil klippes. De ringer på forhånd og spør og jeg sier jo ja hver gang. Det er ikke klippinga i seg selv som plager meg men at de aldri kan komme på besøk uten at det er noe de vil at jeg skal gjøre noe for dem. Jeg tar gladelig med meg gutten deres (som går i samme barnehage som min) med meg hjem fra barnehagen. Men vår får aldri være med dem. Mitt barn ropte en gang etter onkelen: Når får jeg være med dere hjem? En annen gang var svaret og har enda ikke skjedd og det er ett år siden nå. Svigersøsteren min var innom for 3 uker siden. Ble overrasket og glad for det er sjeldent bare hun og barna kommer. Men da skulle jeg selvsagt klippe yngste....dette ble jeg spurt om rett før de skulle dra. Jeg føler ikke jeg kan si noe heller siden broren min er så... ehm....hva skal jeg si....hårsår? Da blir jeg bare den teite og forholdet vårt får seg en skramme. Jeg tror ikke at de tenker over disse tingene. Jeg er uendelig glad i broren min. Noen andre som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 207a1...20b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lære deg å si nei. Rett og slett. Si det ikke passer. Si du kan dra på besøk til de (da uten frisørutstyret ditt) og ta en kopp kaffe :)

Min familie på farssiden gnåler alltid om at jeg aldri kommer på besøk. Det begynte de med i det øyeblikket jeg fikk lappen... De kommer aldri hvis ikke de blir invitert i bursdag. Har ikke noe spesiellt forhold til de, men de mener det er dødssynd at jeg _aldri_ kommer. Jeg har 3 barn, de ringer aldri for å høre hvordan det går med oss og ungene, eller om de kan stikke innom en dag. Pappa er i byen min minst en gang i uka, men kommer aldri innom. Leverer julegaver på trappa og ringer bare for å invitere meg i bursdag til søsknene mine.

Nå når yngste broren min der ble konfirmert presterte samboeren til tante (jada, faktisk) å bli sur på meg fordi min mann og mitt eldste barn prioriterte en fotballcup fremfor konfirmasjon til noen de aldri ser.

Så ja. Man må bare lære seg å si nei. Vær tøff. Kanskje det er det han trenger?

Anonymous poster hash: 7005d...18d
Skrevet

Det verste er at han hadde bare blitt sur og ment at jeg er hårsår og henger meg opp i bagateller for de kommer jo tross alt på besøk :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...