Gå til innhold

Dere som er/var morgenkvalm, hva spiser/spiste dere til frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig kvalm for tiden, men bør få i meg mat likevel, for ellers blir jeg så svimmel og slapp. Men har ikke lyst på frokostblanding eller yoghurt eller brødskiver... Og der sier fantasien min stopp, vet ikke hva annet jeg da kan spise til frokost? Hva spiser/spiste du?

Anonymous poster hash: a0984...506
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var på mitt kvalmeste levde jeg på ristet brød med smør. Ostesmørbrød på gode dager... ;) I tillegg spiste jeg mye suppe, det var lettvint i tilfelle det skulle komme i retur.

Skrevet

Dårlige dager; frøloff, kanskje med smør..

På bedre dager; ostesmørbrød. .

Anonymous poster hash: cefcb...5ac

Skrevet

På mitt kvalmeste ; ristet brød med tynt lag Philadelphia. Eple biter og iskaldt vann med saft. Bedre dager ; frokostblanding ( all bran) med melk og blåbær eller bringebær oppi

Anonymous poster hash: 90c6e...174

Skrevet

De første 4 mnd av svangerskapet måtte mannen komme inn på rommet med tørre knekkebrød og saft hver morgen. Måtte ha litt å knaske på før jeg reiste meg opp av sengen. På den måten var det lettere for meg å holde maten lengre i magen, og jeg fikk samlet litt energi til å stå opp. Resten av dagene levde jeg på klementiner. 

Anonymous poster hash: fc767...4fa
Skrevet

Tørre knekkebrød og vann...

Anonymous poster hash: 36055...b55
Skrevet

Ristet loff med smør og sort te - servert i sengen av Kjæresten :)

Det hjalp veldig å ha noe i magen før jeg sto opp.

Skrevet

Ritz kjeks og lunkent vann på sengekanten.

Skrevet

Spiste ikke frokost jeg :/ levde på ca tre teskjeer yoghurt og ei halv brødskive i et par måneder eller noe sånt... (IKKE anbefalt)

Her hjalp ingefærkapsler mot kvalmen ;)

Skrevet

Ritzkjeks var alltid tilgjengelig:-)

Anonymous poster hash: 11431...f79

Skrevet

på det verste var det ingenting jeg fikk i meg av hverken vått eller tørt. Men på bedre dager var det noen salte kjeks og litt vann.

Anonymous poster hash: 9fe94...48c
Skrevet

salte kjeks og vann på sengekanten.

Skrevet

Spiste kjeks som heter "start". De hjalp litt.

Anonymous poster hash: 7e023...568

Skrevet

Jeg er skikkelig kvalm for tiden, men bør få i meg mat likevel, for ellers blir jeg så svimmel og slapp. Men har ikke lyst på frokostblanding eller yoghurt eller brødskiver... Og der sier fantasien min stopp, vet ikke hva annet jeg da kan spise til frokost? Hva spiser/spiste du? Anonymous poster hash: a0984...506

Jeg er det fortsatt, enda jeg når uke 17 i morgen ;)

Kvalmen kommen og går, og jeg brekker meg mye. Om morgenen klarer jeg paradoksalt nok bare å få i meg noe søtt. En bolle eller riskake med søtt pålegg... Ikke sunt, men jeg klarer absolutt ikke grovt brød eller salte ting om morgenen lenger. Og tenker det er bedre å få i seg noe. Også sånn søt, men sunn bar kan funke (fra Wasa eller müslibar fra Coop, med sjokoladesmak). Ellers drikker jeg mye, og får stort sett ikke i meg så mye mat før middag, da er som regel appetitten bedre :)

Anonymous poster hash: b70f6...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...